Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: film-tv
Läst 1129 ggr
The_Rat
0

Eurovisionsfestivalen

Tänkte att man kunde skapa en tråd om Eurovision, där alla skulle kunna säga vad de tycker om de olika ländernas låtar och artister som kommer att vara med (den 12 maj).

Igår var det sista avsnitt på programmet "Inför Eurovision Song Contest" på svt 1 på kvällen, vad tyckte ni om Bosnien Hercegovina, Spanien, Irland, Finland, Litauen, Grekland, Sverige, Frankrike, Ryssland, Tyskland, Ukraina, England, Rumänien och Armenien då, om ni såg det? :)

Jag gillade Litauen Generad

sofie
0

Jag har inte sett nått avsnitt så jag vet inte hur låtarna är.

AnnaL
0

Jag är övertygad om att the Ark kommer bland de fem sista. Jag älskar dem, jag älskar deras låt, men om man inte vet vilka de är så måste de ju se ut som en massa tomtar!

Jag tror på låtarna med elgitarr, efter Guitar Hero-boomen :) Det är med andra ord Finland och… eh, ett annat land jag har glömt.

Tippar Finland i år igen!

RubHel
0

#2 Ja Finlands bidrag var jättebra! :)

Linda
0

jag håller tummarna för The Ark, just nu känns de riktigt heta och lagom coola:)

Nicey_och_Smulan
0

#2 Jag tror nog att The Ark kommer komma lite högre upp…men jag är rädd att det är som du säger. Jag älskar oxå The Ark, och låten är suverän…men…de som inte vet vilka de är kommer nog undra om Sverige har tomtar på loftet….haha ;)

Benjy
0

om monster kunde vinna förra året, varför kan inte några alternativa bögar med en sväning låt vinna i år? Skrattande

Linda
0

#6 Alternativa bögar?!

-Vad menar du med det?

Tycker att det lät rätt tråkigt nedlåtande, men det kanske inte var din avsikt.

Vänligen/Linda

The_Rat
0
Linda
0

#8 ÅÅÅ tack för länken!

The_Rat
0

Varsågod Glad

Sussi
0

Ojojoj vad jag längtar till finalen!!!!!!!!!!

I år är det extra intressant då det är i Finland + att mina älskade gossar The Ark är med! Ni kan ju gissa på vem jag röstar på ;)

Tycker även deras sång är bäst av dem alla men som någon nämnde så måste man nästan veta vem The Ark är för att de ska förstå det hela. Dessutom är TWK mycket ovanlig, man vet inte riktigt vad som är refräng, vers eller bridge. MEn jag tror på ett toppplacering för Sverige iaf :)

Finlands bidrag har en liten negativ klang över sig, den är så dramatiskt men Hanna är bra.

JAg har inte hört på alla bidrag men tycker som vanligt att de flesta  håller en mycket låg standard, tror faktist att jag inte hört ett enda bidrag som jag tycker om sådär extra mycket, förutom arkarna då ;)

Benjy
0

7. Varför är det nedlåtande? Får man inte säga bög? Det behöver inte vara negativt. Bög är ett sådant laddat ord nu förtiden……

Ola är ju bi tex.
aja sorry om folk blev upprörda över inlägget.
vad jag menar är om monster kunde vinna förra året så borde vi ha en chans nu……..

diana_
0

Ryssland :D

The_Rat
0

diana_ , menade du att du gillade Rysslands låt? Glad

yoanna
0

har bara sett ett avsnitt , å då va turkiet ganska bra (:

Nicey_och_Smulan
0

#12 Ja…"bög" är ett laddat ord…jag tänkte mer att det lät lite illa bara…att du förutsatta att alla i bandet var homosexuella….

….det är ju lätt att folk i allmänhet får den uppfattningen när de ser hur de är, lyssnar på en del låttextar och ser deras klädstil. Det är så tråkigt med fördomar (säger inte att du har det!!)

Ja, vad jag har hört och läst är väl Ola Salo bisexuell, de andra har jag ingen aning om??!!

Johanna
0

Jag har inte sett några låtar ännu… men vi kommer sitta allihopa o kolla in dom på lördag.. jag tycker det är roligare om man inte vet i förväg.. :)

The_Rat
0

Haha, ja, det har du rätt i, Johanna :)

mandymoo
0

Jag ska då ärligt erkänna att jag inte har hört ett enda av dom andra bidragen Generad. Men har hört att The Ark ligger tippad som vinnare o ger inte så höga odds. Men sen vet man ju hur det brukar gå då…. alltså inte bra att vara bland favoriterna *ler*

Emy
0

har ingen anning, har inte inte sett något avsnitt.^^

diana_
0

Hehe jaa menade rysslands bidrag =D

Benjy
0

på lördag smäller det! =D

Jag diggar verkligen the ark, hoppas det blir svensk seger i år :D

diana_
0

hehe ja =) men vi inte rösta på dem =/

Krikke
0

vi kommer tyvär få kvala 2008 kan jag tänka mig pga att bidraget (som inte jag ville skicka) e inte tillräckligt bra.

Och jag håller me dig som sa han dom kommer se ut som en flock larviga tomtar, jag tycker han ser ut som en katt…

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokus & Fotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Sussi
0

#24 Ja men då är det ju tur att inte alla tycker som du då :)

Jag däremot tycker han är hot och skulle ge poäng bara för hans enorma utstrålning och energiinsats på scen!

Och jag tror inte att The Ark framstår som larviga tomtar på scen, se bara på många andra bidrag i år. I år finns det en strävan att vara lite udda, kolla bara in Ukrainas bidrag. Karln ger mig rysningar, inte av välbehag då….

Nicey_och_Smulan
0

#25 Hehe, jag håller med om att Ola Salo är hot hot hot *grrrrr* ;)     Ja, hans enrgi och scenglädje är svår att ta miste på.

Jag är inte säker på att Sverige kommer vinna, det finns så blandad smak när det gäller musik runt om i Europa. Jag vet inte riktigt om de östeuropiska länderna diggar musikstilar som liknar The Arks. Men vem vet…? Hehe…roligt ska dte bli att kolla på lördag iaf! Och heja heja Sverige! =)

Sussi
0

#26 Jaa, äntligen en som tycker som jag! :)
Just den glädje han utstrålar med är så härlig, han är alltid glad verkar det som.

Jag hoppas på en seger till Sverige iaf men håller med om att det är osäkert hur det går. Svårt att förutsäga hur folk kommer att förhålla sig till TWK.

Nicey_och_Smulan
0

#27 Haha…min syster började digga The Aek för länge sne och jag började lyssna… köpte de två första albumen och var verkligen fast!

Ja, Ola Salo verkar oftast väldigt glad. Han har oxå så grymt bra röst. Och deras låtar sen då…..*mysssss* Jag tycker ju att TWK är en väldigt bra låt och att den inte är skum eller konstig alls, men de som inte bor i Sverige kanske inte riktigt håller med…

http://www.theark.nu/    smakprov!

emmaa
0

Trots att det tar emot lite att erkänna (eftersom jag också alltid har varit förtjust i the ark) så är ju the worrying kind en total rip-off av en gammal låt som heter "love grows where my rosemary goes"

Sussi
0

#28 HAr du den senaste också? Prayer for the weekend?
TWK passar i melodifestivalen men när jag själv hörde den första gången så fick jag liksom inga grepp om den, just för att den är uppbyggd på ett annorlunda sätt.
Japp, deras hemsida är välbesökt av mig, finns t.o.m på forumet om än lite inaktiv. :)

#29 Jag har hört det där förr men jag vet inte om jag kan hålla med riktigt. Sången påminner till en viss del men inte handlar det om plagiat. Det finns många sånger som liknar varandra.

emmaa
0

#30 Nej det är inte plagiat jag vet, eftersom den blivit godkänd. Men det finns ingen som kan förneka var ifrån the ark har fått sin "inspiraton".

sofie
0

Nu har jag kollat och jag heja på Finland.

E_hjo
0

Fy fasen vicken skitlåt som vann… Buhuuuuää…. =´(
Stackars oss som kom på 18 (???) plats…

mandymoo
0

#33 nickar instämmande

The_Rat
0

Mm, jag gillade inte heller Serbiens låt, men den där tjejens (killens?) röst var ju stark…

AusaBausa
0

inte rätt låt som vann! Antingen sverige eller finland eller ryssland skulle vunnit!

modellflickan
0

Ukraina, Bulgarien, Ryssland eller Finland borde vunnit.

Jag och vänninorna låg och vred oss av skratt när vi såg Ukrainas bidrag! Men bra och svängig låt var det i alla fall!

Sussi
0

Mikä pettymys!

Jag är så besviken över hela eurovision, vilket fiasko.

E_hjo
0

Håller med dig helt och hållet Sussi…   =/

Nicey_och_Smulan
0

Jaaaa….besviken verkligen….så många "skämt-låtar" som var med…usch å fy….

#30 nej tyvärr har jag inte deras senaste skiva… =( Har du den…?

Sandra
0

Är jag den enda här som inte tittar på den där "showen"?

NinaToy
0

Jag tyckte serbiens låt var sämst och alla som jag känner tyckte det med, på lunarstorms röstning tyckte typ alla det va fel låt som vann, men de fick en 10a av sverige ju.. haha:P Man kan ju dra slutsatsen att serbien har alldeles för många grannländer + att det finns för många feminister i europa ^^

Tyckte att Ryssland,Sverige och Finland var bra, hade även hellre sett ukraina än serbien som vinnare…. Serbien borde kommit sist.

Ungern borde vunnit! Älskar den låten… http://www.youtube.com/watch?v=m8IzQDIN9Hw

NinaToy
0

OBS! Tyskland var riktigt bra det med=) Frauen regiern diiiiiie wwwwwwwelt :D

Sussi
0

#40 Oja! Du måste genast springa o köpa den, den är bra :)

Nicey_och_Smulan
0

#44 Hehe…jag springer bums…nä, men jag ska köpa den snart hade jag tänkt =) *längtar*

Jag gillade Finlands depprockiga låt. Grymt bra! Och bra musikvideo.

Anna77
0

FINLAND och MOLDAVIEN det sista bidraget båda var jättebra!!*rock*

Horsepower
0

älskade:Macedonia,Finland,Bulgarien,Georgia och Moldavien

Hatar:sveriges låt,Ukraines låt,turkiets låt och massor med andra!!

The_Rat
0

Horsepower, fattar att man kan hata Turkiets låt (Fundersam) men varför gillade du inte Ukrainas? Skrattande Jag tyckte den va' ganska rolig.  :) haha.

emmaa
0

#42 "För många feminister i europa" samtidigt som du gillar "Frauen regiern die Welt" Fundersam

Kanske var det folk som gillade serbiens bidrag utan att vara feminister precis som du gillade tysklands? (För av dina negativa ton att döma så är du inte feminist själv)

/Emma (som också är besviken på tävlingen, men fortfarande gillar the ark)

Nicey_och_Smulan
0

Jag e oxå besviken på tävlingen emmaa…väldigt! Men älskar The Ark fortfarande….de är så bra!

jn84
0

Men visst verkade Ola Salo lite loj när han sjöng? Hade liksom ingen riktig fokusering i blicken och det kändes inte som att han gav järnet helt?

Fiasko-tävling! Går inte att säga annat… När ett land med teletubbies kommer tvåa (?) och en låt som platsar på en barnskiva känns det mer som en lekstuga än en musiktävling…

Benjy
0

#51. Håller med, Ola hade inte lika stark "sparkle". Men det blev ju visst krångel med scenframträdandet, plattan som snurrade fel å jox.

men men..

Sussi
0

#45 Ja gör det, you´re missing out annors :)

#51 & 52 Håller med er båda, bildproduktionen var inte heller lika bra som på melodifestivalen. Sen tyckte jag också att man hörde musiken dåligt.

Men The Ark och Ola har mitt hjärta fördet ;)

Skämms att erkänna det men jag laddade ner Ukrainas låt, den vill jag dansa till på krog, hur stor är chansen? ;)

The_Rat
0

Sussi, du ska väl inte skämmas över det Skrattande dem va' ju skitcool, haha :)

pippa__
0

Tyckte After Dark kunde fått lite bättre chans!!

Nicey_och_Smulan
0

#55 Hihi….ja han sjunger ju kanon bra men jag tycker låten va lite…..humm…opassande?

pippa__
0

#opassande? varför?

E_hjo
0

"Onanilåten" jue  ;)

Nicey_och_Smulan
0

exakt! tänk på alla barn som kollade på programmet…

pippa__
0

men herregud! det ordet sades inte en enda gång… sen vad man har för fantasi det får stå för en själv…=)

Nicey_och_Smulan
0

Haha…man hörde ju ordet hela tiden och det var ju meningen =)….och texten handlade ju om det…visst det var en lite smårolig låt men bra var deninte tycker jag…en låt som var på skämt och det passar inte i tävlingen tycker jag.

pippa__
0

som sagt beror på hur man tolkar den… Kanske inte var den bästa låten, men den var svängig!! =)

Nicey_och_Smulan
0

Hehe =)