Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Läst 57 ggr
Sindri
0

Ögonfransserum

Det har varit diskussioner om det här förut, men det har ju kommit fler märken nu. Jag testade Xlash för några år sedan och blev verkligen positivt överraskad.
Efter den första kuren blev det lite si och så med kontinuiteten. Men när jag började igen i somras så tyckte jag att jag blev svullen på ögonlocken och irriterad i ögonen, så det har vilat ett tag, fast jag redan hunnit beställa en ny förpackning.
Nu läste jag om att flera ögonfransserum innehåller syntetiskt prostaglandin som kan vara irriterande för ögonen. Det är dock svårt att utläsa om det finns i den Xlash jag har, men jag ser också att de har en ny variant för känsliga ögon och då står det att den är utan prostaglandin, så jag år väl förutsätta att den gamla ha det i sig.
Har också sett reklam för ett annat märke, Diablo som skall vara skonsamt för ögonen. Är det någon här som testat det? Det verkar inte kunna köpas i Sverige så även om det är bra pris blir det väl dyr frakt antar jag.
Tar gärna emot tips från andra med känsliga ögon och bra serum. Jag har lite dåligt med fransar.

Har även dåligt med ögonbryn, har testat Xlash Brow, men tycker inte det hände något med det. Och varför skall man inte kunna ha samma rill fransar och bryn?

JMax
0

När min Xlash är slut tänker jag prova Xlash sensitive. Jag upplever som du att jag blev svullen och irriterad i ögonen av den vanliga men så var det inte när jag började med den. Jag är annars nöjd med resultatet den ger.

Jag har även testat https://lyko.com/sv/the-ordinary/the-ordinary-multi-peptide-lash-and-brow-serum-5-ml
och tycker att den fungerar bra. Jag fick en "minitester" och under tiden jag använde den kände jag inte av någon irritation. Den är både för fransar och bryn och jag fick nya "babyhår" i ögonbrynen som jag aldrig fått tidigare :)

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

The Ordinary Multi-Peptide Lash and Brow Serum är ett lätt serum som är designat f...
Sindri
0

#1: Den skall jag prova sen. Har andra produkter från The Ordinary som jag gillar. Bra om det funkar på både bryn och fransar. Fattar inte riktigt varför det skall behöva vara olika produkter.

JMax
0

#2 Innehållet borde ju vara detsamma men kanske borsten annorlunda? Xlash är väldigt tunn och kanske besvärligare till bryn medan Ordinarys är lite större som passar bättre till både fransar och bryn.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Sindri
0

Ja, jag vet inte. Nu läste jag på lite recensioner om Ordinarys serum och det kanske inte är så bar ändå. Det finns de som tappat hår på både bryn och fransar av det. Jag kanske lägger ner och finner mig i åldrandet och får lita till mascara istället vid vissa tillfällen.