Nagelack
Hej. Finns det något tips på hur man får nagellack att sitta på nagel längre än bara tre dagar eller så.? Nagellacket som jag har på mina naglar flagnar bort så fort.
- Redigerat 2025-02-24 09:33 av Sommaräng
Ett lager klarlack över?
#1: Okej tack för att du skrev det .
#2: Var osäker på om du redan testat det. Funkar för mig för att färgen ska tåla mer.
#3: Jag har inte provat det innan . Det har varit så att de nagellack jag har haft på mina naglar flagnar bort så fort. Så då funderade jag på om det fanns något att använda på naglarna så färgen håller sig kvar längre. Jag visste bara inte vad som fanns . Men nu kan jag prova klarlack över nagellacket.
Jag kör Essie, de är dyra men aldrig hittat något som håller lika länge.
Man har en bas, själva nagellacket och sedan avslut med en typ av klarlack. De blir nästan en liten gelliknade hårdnad.
https://lyko.com/sv/essie/haller-lange
Försöker inte göra reklam för lyko eller något utan vill bara visa vilken "serie" av Essie jag snackar om. De har alltså vanliga nagellack och sedan har de också denna som håller lite längre.
#5: 👍🏻
Hur länge håller det för dig, Flodbis? Det är inte alltid lätt att få det att hålla när man har vovvar, men jag tycker att H&Ms som håller i kanske 3-4 dagar innan det börjar saknas bitar har hållit längst.
Har kört med både deras vanliga, deras gel och med och utan topplack i massa olika kombinationer. Ärligt talat så är det genomskinliga gellack så dåligt då det förblir mjukt nog att trycka in sitt fingeravtryck på, flera dagar efter :X Det vanliga som jag tror inte var gel var bättre.
Jag har även prövat ett vanligt genomskinligt med glitter i ovanpå både Depend och tycker att det höll ungefär lika länge.
#7: Hmm… som mest, kanske 7 dagar. Den kan hålla i två veckor för vissa. Som du själv säger så håller nagellack inte särskilt länge när man har hund 😉 Jag Använder ocskå mina händer mycket och nöter ut nagellack väldigt snabbt, sen har jag också extremt sköra naglar haha.
Snackar du om att du inte tyckte Essie höll särskilt länge eller var det någon annan du pratade om? Klarlacket man lägger på måste få tid på sig att hårdna ordentligt, det är väldigt mjukt i några timmar tills det hårdnat.
#8 7 dagar är inte alls dåligt! Ja, det är omöjligt med hund alltså :X
Det var H&Ms lack jag körde, båda gångerna. Essie har jag vad jag vet aldrig prövat, vilket jag är nyfiken på om det sitter bra i jämförelse. Sålänge de inte är djurtestade då!
Jag undrar om H&Ms lack bara är dåligt då, för det har varit mjukt mycket längre än så efteråt. Tror 1-2 dygn, kanske till och med 3.. :s Inte sådär jättemjukt, men mjukt nog att kunna göra ett fingeravtryck på om man trycker lite, vilket för mig är för dålig standard.
#9: Jag tyckte också 7 dagar är bra! 😄 Haha nä precis, hundägandet är inte lätt!
Det står att Essie ska vara fri från djurförsök här:
https://www.ohfeliz.se/essie/nagellack-expressie
Och att de är vegansk. Dock verkas deras "parent company" inte vara fri från djurförsök gällande andra produkter. Det är åtminstone så jag uppfattat det men jag kan ha fel.
Vill du pröva den så kör du två lager färg och avslutar med deras "Gel Couture Top Coat" och låter det torka lite mellan lagren. Om du vill ha en "Base coat" är upp till dig men det är inte nödvändigt, jag har det själv eftersom mina naglar är så sjukligt sköra.
Jaha oj! Det låter ju inte alls bra, att det får torka såpass länge men ändå förblir såpass mjukt. Topplacket till Essie blir mjukt i några timmar men ge det ett natt så kommer det vara helt hård i min erfarenhet
- Redigerat 2025-03-01 18:24 av [Flodbis]
#10 Ååh, tack för tipset och vad roligt att de är veganska! Jag får absolut testa när jag har råd! De har många olika på Lindex :)
#11: Du får återkomma och säga vad du tyckte sen när du provat 😀
#12 Det får jag absolut göra, bara minnet håller!
Hoppas att du fick lite vettiga svar, TS!
Bra tips 😀. Nu vet jag att det finns H&M lack och Essie.

Håller med #5 Essie gel couture är superbra! Har i stort sett bara dom nagellacken nu :)
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#15: 👍🏻
#15 Kul att höra mer feedback!
Jag ska prova Essie gel couture.