Fransk manikyr, tips?
Har ni några bra tips för att det ska bli riktigt snyggt? Mall eller inte mall? Ska man köpa de färdiga "kitten" dvs med tre olika nagellack eller ska man välja andra.
Läskigt, jag stod och funderade på detta själv igår
Tänkte lägga upp en tråd om det jag med.

Mvh Stephanie 

Jag tycker att det är lättar om man har mall fast dom sitter inte så bra så jag brukar ha någo annan som kan hålla i den. Jag kör på ett set med fransk manikyr vilket jag tycker funkar bra, ibland har jag annan färg under ex. cerise & med vit nageltipp. Sen är det mycket övning så at man är stadig med handen och målatr jämt men det kommer =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Stadig på handen ja… ena handen går väl hyfsat, sen ska man göra den andra med "fel" hand! 
Kul idé att använda en helt annan färg under! Måste provas 

Ja höger handne är betydligt svårare att måla (vänter som man är vänsterhänt)
Ja en annan färg ger lite variation!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#6 Meeeen då! Jag som var så nöjd med mitt lilla misslyckade försök trots allt! Och så kommer du och visar upp dina skitsnygga naglar istället!
Komma och förstöra så! 

Mvh Stephanie 

Det är nybörjartur & det är nog rosévinet som gjorde mig stadig på handen ;)
Du menar att man måste dricka för att lyckas nu också? 

Mvh Stephanie 

Fram med vinet bara!
Vad synd att jag inte gillar vin då
Jag får ge upp hoppet om en fransk manikyr 

Mvh Stephanie 

En god muffins el liknande hjälper också :)

Jisses vad snyggt det blev
Använde du mall eller inte? Känns som att det borde bli darrrigare om man har druckit lite men det är visst tvärtom 
Jenny

#13 tackar… jag använde inte mall, det följde inte med några… Däremot målade jag det vita 2 ggr för det täckte inte så bra.
Men nu glömmer vi det där med vinet, haha, annars sitter snart alla på iFokus hemma och super sig fulla och målar naglarna
skämt åsido, jag hade bara precis börjat sippa på vinet…

#14 Superduper snyggt för att vara gjort utan mall då
Du måste verkligen vara stadig på hand!!
Jenny

#16 Gud vad fint, är det gjort med eller utan mall? =)
Jenny

Tack så jättemycket :) Det är gjort utan mall. Brukar lägga fingrarna på bordet, hålla penseln still och bara "rulla över fingret" från den ena sidan till den andra. Jätteenkelt :)

#16 ja verkligen snyggt! Jag kan inte måla själv, det ser ut som en unge vart framme…Jag har ju alltid gått till salong o fixat fast nu är jag ju bara hemma så jag har inte fixat dem på jättelänge…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Om du känner dig osäker kan du ju alltid använda mallar, vet att vi köpte våra från Oriflame. Klisterlapparna hjälper dig att få en jämn kant, annars är ju inte en snygg färg helt fel det heller :)