Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 3545 ggr
Wanzel
0

Kyssäkra läppar?

Mitt intresse för smink har börjat växa lite den senaste tiden. För det mesta fixar jag bara ögonen, men jag vill göra något med läpparna också!

Grejen är att vanliga läppstift och läppglans inte är något alternativ, då jag vill ha kyssäkra läppar. Det får alltså inte bli några spår om jag pussar på min pojk 😊

Jag är inte ute efter några speciella färger. Mest röda och rosa nyanser. Så vad rekommenderar ni?
Läste lite om lip tints, men kan inte hitta något om det på svenska..

[Tilde]
0

Skulle också vilja veta, jag har nämligen inte haft ett enda läppstift som inte smetar av sig av pussar 😂

Unibrow
0

De flesta lip-stains brukar hålla ganska bra tycker jag. Jag har ett från covergirl i everbloom kiss 400 och jag tycker det håller riktigt bra faktiskt. 🙂

http://www.covergirl.com/lip-makeup/lipstick/outlast-lip-stain

Wanzel
0

Kollade lite snabbt på reviewsen nedanför, och det var ju massa som skrev att den torkade ut snabbt 😕
Du råkar inte veta några lip stians som finns i Sverige? Vet lipfinity ifrån maxfactor, men när jag prövade den på handen så tyckte jag att den smetade massor..

ettlitetalias
0

Jag anvander Colour sensational fran Maybelline, och ar jattenojd. Lite som att mala lapparna med tushpenna, men torkar snabbt och ger jattefint resultat som definitivt ar kysssakert  http://www.boots.com/en/Maybelline-Colour-Sensational-Lipstain_1222547/

Unibrow
0

#3 för mig funkar den prima 😛 kan ju bero helt på personen med, min brors flickvän har den här http://eleven.se/modelco-cheek-lip-tint-22508.html och för henne är den klockren. Jag antar att det är bäst att prova sig fram.

Wanzel
0

#4 Googlade lite snabbt, och verkar inte finnas i Sverige. Lite synd 😕

yoanna
0

#6 Kolla på ebay, dom har det mesta och till väldigt bra priser 👍

Wanzel
0

Grejen är att jag snart åker utomlands, och vill inte beställa något som kanske inte hinner komma fram innan dess! Därför är det för tillfället bara intressant med produkter som går att få tag i i sverige.

SZ90
1

Hej! För det första, använd alltid läppsyl/Camrex (min favvo) och liknande mjukgörande på läpparna. Se även alltid till att skrubba läpparna genom att blanda socker med citron och smeta på med en tandborste (annan än du borstar tänderna med såklart). För lite "sexappeal", massera lite hårt läpparna på morgnarna. 

När du applicerar läppstift, gör det helst med en läppensel, tycker personligen att det blir finare då. Ha alltid en läppenna på innan som matchar din läppstift såklart. När du applicerat läppstiftet med fina och djupa drag, ta då en servett och dutta bort glansen så att du har kvar en fin matt färg på läpparna som ändå inte smetar av sig om du pussar någon. Sen så ser det sexigare ut tycker jag än om läppstiftet ser helt nyapplicerat ut och glänser. Tada! Vill du ha en lite fylligare underläpp kan du ta lite läppglans och dutta pyttelite på underläppens mitt. Det ger illusionen av en större underläpp. Det var mina tips det, hoppas du finner det hjälpsamt. :-)

Wanzel
0

Det första har jag läst om innan! Har även prövat det andra du nämner, men får inte riktigt det att funka :(

aannnaalleehh
0

hmm… Om du inte vill ha så glansiga läppar kan du ju ta en röd/rosa (den färgen du gillar) läpp-penna. :D

Wanzel
0

Har faktiskt funderat på om man bara kan använda läppenna. Men hur bra "sitter" det? Lämnar väl inte lika lätt avtryck som med läppstift, men känns ändå som att det blir lite avtryck 😛

Afturelding
0

#12 Jag använder ofta bara läppenna, och det sitter bra ända tills man äter eller dricker något, då får man fylla på :) Men det går bra att pussa med för det mesta. Det kan färga av sig lite, men det kladdar inte och är därför väldigt lätt att få bort i så fall.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Wanzel
0

#13 Jo, jag antar att de mesta behövs bättras på efter mat/dryck! Men det är lugnt för mig, bara inte pojkvännen får en massa fläckar på sig, hahah 🙂
Sedan gissar jag på att det kanske färgar mer om man har en mörkare färg? Om man har en väldigt ljusrosa/nude så kanske det inte iallafall SYNS lika mycket!

Afturelding
0

#14 Ja precis, det beror lite på nyansen också :) Jag använder mest signalrött, men har ibland en korallfärgad istället. Den senare syns inte alls lika mycket.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Wanzel
0

#15 Kanske värt att pröva då! Inte ens min mamma har en läppenna faktiskt, hahah.. Får se om jag hittar något när jag åker iväg. Misstänker att jag även kan hitta lip stainers 🙂 
Men det känns ju som att läppennor finns i lite fler nyanser än vad just lip stainers gör.