Stressar när jag sminkar mig
Är det bara jag som typ 'stressar' när jag gör mig i ordning på morgonen? Jag har typ 45 min på mig att göra mig i ordning och då plattar jag håret (ibland) rengör ansiktet, applicerar mascara + eyeliner och fixar ögonbrynen. Visst hinner man fixa allt dedär på knappt 20 minuter, men jag stressar alltid av nån anledning och gör allt slarvigt för att hinna klart och det tar ändå lång tid :/ dessutom blir min eyeliner aldrig speciellt bra eftersom att jag bara kladdar på den för att hinna (även om jag vet att jag har typ 40 minuter kvar och det tar typ 5 minuter att fixa eyelinern för mig) haha problem här :P
nån annan med samma problem?
Tänk inte på något annat utan bara på just den så blir det oftast bättre. Fokusera. Annars kanske det bara funkar att simpelt gå upp lite tidigare så du vet att du inte behöver stressa? kram

Jag stressar…Försöker göra mig själv i ordning innan barnen vaknar men det funkar inte så ofta så man får ta en sak springa i väg sen nästa springa i väg osv…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag brukar ofta också stressa, men nu på senaste tiden så har jag valt att gå upp tidigare än jag behöver bara för att hinna allt utan att stressa :P

Men det är så skönt att snooza…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#4 Hahah jaa, det bästa man kan göra på morgonen . . . TYvärr ;D
Skippa hellre eyelinern om du är stressad. Snyggare utan eyeliner än en slarvig sådan…ser bara kladdigt och fult ut. Ta hellre med dej sminket och lägg på det på väg till skolan/jobbet, eller när du är där. Och ta alltid med topz att tvätta bort ojämnheter med. ( jag sminkar mej ofta på spårvagnen ) ^__^
"Do small things, with great love"
Som någon sa, fokusera på det du gör just när du gör det, annars blir det halvdant, utdraget (tidsmässigt) och du får oftast göra om. Strukturera så flyter allt på. Gör en sån mind-lista för en dag så flyter andra dagar på.
Du har 45 min ostört?. Kläderna framlagda sen kvällen innan, väskan packad och skorna framlagda. Så, det enda som är kvar är frukost och smink (tvätta hyn och borsta tänderna/tungskrapa/munskölj). Så om vi säger att du vaknar 07:00, skutta upp ur sängen, direkt badrummet (fäst inte tankarna på något speciellt allt, håll det relativt "tomt" i tankarna), borsta tänderna etc, tvätta hyn. Lägg fuktkrämen där inne så det hinner gå in i hyn innan du sminkar dig. Sätt på plattången och låt den värmas. (Multitasking is the key). Ta på dig tröja, byxor/kjol och strumpor etc. Kamma igenom ditt hår och lägg värmeskydd (underlätta plattningen). Sen när fuktkrämen gått in applicera foundation och låt den smälta in. Platta håret. Applicera eyeliner och eventuellt ögonbrynspennan o mascaran. (kolla hur mycket tid som passerat och hur mycket du har kvar). Du har lite smink, kanske, kvar att lägga och du har 15 min kvar innan du går ut. Vad gör du? Fortsätter klar med sminket och tar väskan, packar in en macka i folie och drar ut ELLER, du är klar med sminket o allt, tar dina saker ut till köket, äter i lugn och ro och drar ut? :-)
Det är en bra sak för framtiden att kunna planera och effektivisera din tid. Jag antar att du är en ung student som mig, men tänk exempelvis på dessa mammor och andra som kommenterat som måste hinna med flera saker på morgonen och ibland sköta barnen och sina män/pojkvänner innan de drar. Lär du dig/tränar du redan nu att effektivisera din tid så är det bara gynnsamt för framtiden.
Plus, hellre att man fixar sig på kort tid och kommer ut som "wow" än att man tar lång tid och så kommer man ut ur rummet bara ok. :-D Så det är bra att träna på att effektivisera på tiden, inte bara för din skull, men även för omgivningen som slipper stå och vänta.
Oj, vilket långt inlägg, hoppas du orkar läsa.