Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettträning
Läst 4684 ggr
[Älskamig]
7

Krokig rygg.

Hur tränar man upp den? Jag vill se rak och ståtlig ut, eller hur man ska säga, men det slutar alltid med att jag går krokryggad. Det går inte att bara tänka på att man ska gå rakryggad, det hjälper verkligen inte. :/ Är mest krokig från naken och ner. Syns mest när jag har uppsatt hår.. 

Tips på hur jag kan träna ryggen?

Juliasundstrom
0

Du kanske har kyfos? :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[Älskamig]
1

#1: Ser nästan lite ut som det..

hippieflickan
0

Stå rak och liksom tryck huvudet rakt bakåt eller hur man ska säga. Det ska se ut som man får världens dubbelhaka och ska spänna bak i naken, inte så det gör ont bara!

Böjd nacke beror oftast på att man har suttit fel, haft för hög kudde etc.. går att träna bort :)

AdelinaH
2

Du ska ha som att en tråd drar i huvudet, in med rumpan och bak med axlarna. ^^ Jag står alltid väldigt rakt, aldrig krokig eller hukad, men det är hur jag är uppväxt. Mamma tjatade alltid, alltid om att jag skulle stå rak och ha tråden dragen i huvudet.

Karmatarerskanise
1

Sök på coreövningar på youtube, det stärker bålen och får oss att ha en bättre hållning.

Arinya
0

Tänk på att din ställning inte ska kännas obekväm.. Hitta en rakryggad ställning som känns skön, och sen det som de andra har sagt! :P

Hanna
3

Förstod inte hur din rygg är sne. Kan det vara något för dig http://skolios.ifokus.se/ eller har det bara med hållningen att göra?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

SZ90
0

Jag har samma problem och min har med hållningen att göra. Innan syntes det knappt men nu ser det ju ut som #1 säger, kyfos (tack för termen, nytt för mig). Att min syns nu beror på plötslig 15 kg övervikt till följd av sköldkörtelsjukdom. Fast min är ändå stenhård, inte fett alltså så jag vet inte. Båda föräldrar har haft lipom i nacken men som sagt min är hård…