Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1175 ggr
Ardennerryttaren
0

Foundation syns inte!!??

Hello Girls (och kanske boys)! 

Jag har ett enormt problem med mina foundations. Jag har sedan jag var liten (12 års åldern) haft problem med att mina foundations inte täcker. De första åren kände jag att "jag kan inte lägga dem rätt", men nu är jag 19, och har fortfarande samma problem. 

Jag gjorde ett stort besök på kicks härom veckan för att testa ut en ny foundation. INGEN som jag testade (testade massor) fungerade. Det är som att jag sätter vatten eller transparent foundation på huden, det bara försvinner och täcker inte ett dugg. 

Jag använder en korrekt bas med MUS Cover all mix, primer, bra penslar och är noga med hygienen. Jag har verkligen testat allt! Lite primer, ingen primer, transparent puder under, bara MUS CAM, men ingenting hjälper! 

Det enda som har fungerat under åren är Isadoras Ultra cover compact powder, men det sätter sig som en kaka i ansiktet. 

Vad sjutton ska jag göra? Jag vill ha en lätt men täckande flytande foundation. 

Kan tillägga att jag testat mineralsmink, olika färgnyanser och olika märken.

[Tilde]
0

Jag använder Max factor Color adapt och applicerar med en borste. Det blir extreeeemt bra täckning, men ser ändå inte kakigt ut! Så kanske har du bara fel foundation för din hudtyp? Eller så applicerar du på fel sätt (exempelvis med händerna istället för borste - bara det gör stor skillnad!).

Ardennerryttaren
0

#1, Ska testa den imorgon på Kicks och se hur den beter sig. 

Jag använder borstar av fin syntet till all applicering. Jag är noggrann med att tvätta penslarna och är noggrann med att det inte kommer bakterier i mina produkter. 

Jag har bett om hjälp på Kicks, men får känslan av att de vill sälja mer än vad dem vill hjälpa till. Men, ska kolla hur Max Factors color adapt fungerar :)

Jojaton
0

Använder du en foundation (och primer!) som passar din hudtyp då? Har du oljig, normal eller torr hy, eller kanske kombinerad? Använd produkter som verkligen passar din hudtyp.

Johanna - Instagram

JossiMelon
0

Jag använde "Loreal infallible" för några år sedan. Den täckte åtminstone på mig väldigt bra. :)

SZ90
0

Det är nog möjligt att du inte tillför tillräckligt mycket fukt till din hy i övrigt och att det lilla som finns i foundation suger din hy upp. 

Testa med att, på tvättad hy, applicera lite tjockt med fuktkräm. Vänta en tio minuter och pensla på foundation. Se då hur det blir. :-)Jag använder Mac foundation och den är lite tjock i konsistensen och fin. Testa den kanske? Fast har du rätt underlag så fungerar nog de allra foundationen.