Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1398 ggr
Hhanniie
0

Få färg?

Hur blir jag brun på bästa sätt? Är väldigt blek ''i vanliga fall'' eller vad man ska kalla det. Jag tycker även själv att jag aldrig blir brun, bara röd sen blek igen. 

Vill gärna bli brun ganska snabbt eftersom jag är så himla blek att jag inte vågar ''visa mig'', alltså typ gå i shorts och linne, ganska surt nu när det är så fint ute 😮

Nu när jag ändå är inne på ämnet, hur ''gör'' man när man ska sola solarium? Vill göra det men har aldrig ens varit inne på ett solarium..

OneSound
0

När man solar solarium börjar man med att sola kort. Och ha helst accelerator som gör att du inte bränner dig eller luktar. Man kan sola i underkläder, badkläder eller helt utan. Innan och efter bör du tvätta av solariet, men snabbt då solarier startar oftast inom tre minuter efter man betalat. Man betalar med tio kronor, men finns ofta växlare på plats. Sen efter, alltså samma dag och sen nästan varje dag, återfukta med lotion så håller färgen bättre. :)

Aut viam inveniam aut faciam

Hhanniie
0

Tack :)

Charlott_
1

Solarium är dock hud canser framkallande. Skulle inte lägga mig i ett sådant. Köp hellre Dove's egna brun utan sol. Där blir du inte brun med en gång utan den ljuar upp steg för steg :) Kanon bra!

Hhanniie
2

#3 min erfarenhet av brun utan sol är att det är kladdigt och svårt att få jämnt :/

Hhanniie
1

och angående solariumet så menar jag inte mer än 3-4 gånger, bara för att få tillräckligt mycket färg för att våga visa mig i shorts :)

Charlott_
0

#4 Inte den. Du blir inte brun på första smörjningen. utan kanske 3:e gången du smörjer :) Aldrig blivit ojämnt för mig. Det är precis som en hudsalva som du bara är noga med att smörja med precis överallt med :)

Hhanniie
0

#6 får väl prova då, tack för tipset! :)

Charlott_
0

#7 Det är ju värt ifall man inte vill sla solarium :) Så var så god :)

ida1008
0

Ursäkta men var betyder accelerator?:)

OneSound
0

#9 Det är vad det står på min lotion jag smörjer in mig med innan jag lägger mig i solariet. Det ska göra att man blir brunare och inte bränner sig.

Hhanniie
0

#10 vad heter den du använder? :)

OneSound
1

Australian Gold Tanning Accelerator :)

Hhanniie
1

okej! :)

Sweelin
0

Spraytan! Det hade jag vid studenten och balen 🙂 En klinik som sprutar brun utan sol över en typ, men det blir snyggt fast be om att få torka med armarna uppåt i 10 min innan för annars så får du mörka fläckar under armarna.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

litengris
0

Har samma problem… harhar dove's brun utan sol, men den blir alltid fläckig, och eftersom att jag är så pass blek så märker jag STORT resultat redan dagen efter. Håller inte med om att den är jättebra, iallafall inte på mig som är sååååå blek.

XOXO

Liten Gris ♥
Charlott_
0

#15 jag är också ganska blek. Men jag tycker inte den blir fläckig. nog du som är dålig på att applicera ^^

SZ90
0

hört att man blir brunare om man solar med Coca cola på hyn.

Charlott_
0

#17 Vem vill ha coca cola på sig och bli kletig? Lättare att ta coccos olja då ;)

SZ90
0

Jag testade, det blir inte kladdigt alls, absorberas direkt av hyn:-) o man blir verkligen brun

Charlott_
0

#19 coolt ändå :)