Bal 2013
Jag såg en liknande tråd men för 2012. Är det några mer här som har sin gymnasiebal eller dylikt det här året?
Vad hade ni tänkt ha för klänning, smink osv.? Har ni partner?
Själv är jag mitt uppe i klänningsletandet!
Jag hade tänkt gå med en kompis, matcha med guld :)
Klänningen jag har kollat på är den här i midnattsblått eller svart. Jag har klarrött hår så tänkte att det skulle bli en snygg kontrast. Kan rekommendera sidan så här långt också, de har varit väldigt hjälpsamma med frågor.
Yey! Äntligen en bal 2013 tråd!
Jag tänkte antingen ha
-en vit vintage spetsklänning eller svart vintage spetsklänning
-om jag inte beställer den här skönheten…❤️
Hår- ska färga en kallare blond nyans någon månad innan och köra lite silverschampoo så det håller sig 'kallt' i tonen. Sedan stooora, härliga lockar!
Smink- Lite åt smokey eye, hållet, fast troligtvis med mörka lösögonsfransar och twiggy - underfransar.
Skor- vill jag ha några riktigt klumpiga, bekväma, höga klackar. Lite som kontrast till allt det sockersöta!
#2 Det låter riktigt snyggt du! Viken modell på vintageklänningen hade du tänkt ha?
Jag köpte den här klänningen för några dagar sedan då den var på rea, överväger just nu om den skulle passa till balen. Det blir en riktigt billig bal i så fall haha!
Sminket kommer nog bara lite åt smokey eye för mig också med lösögonfransar och när det kommer till skorna så satsar jag på ett par höga pumps :)
Eller hur! Hmm, jag vet egentligen inte, helst axelbandslös och med spets och lite pärlor/glitter på. Gärna lång rygg och skira tyger. Längden på klänningen vet jag inte riktigt. Vet inte om du läst Elsa Billgrens blogg, men hon har ett förråd av sådana dröm- bal och bröllopsklänningar!
Den där klänningen var ju ursnygg! Skulle passa perfekt med sotade ögon och pumps ! Svarta klackar eller med färg? Det hade sett häftigt ut med röda eller klarblåa klackar till den svarta klänningen anser jag! :) Vi kan ju lägga ut bilder med tiden när vi kommit närmare avslutningsdags kanske? På outfiten och så?
Ja jag är lite småkär i sådana klänningar jag också men känns som att det skulle kosta en förmögenhet om man inte vill ge sig ut och leta i en massa second hand affärer och sy om. Billgrens stil är underbar!
Ja men precis! Jag hade tänkt mig antingen guldiga eller röda då smyckena är guldiga och håret är rött, får se lite :)
Ja det kan vi göra, blir spännande!
Juste, smycken! Hm, jag kanske också borde ha det… Men då måste jag hitta något som verkligen passar för jag vill att klänningen ska vara i centrum mest.
Tänkte leta i old touch, beyond retro och diverse andra 2ndhand. :)
http://spetsflickans.blogg.se/2013/february/balen-2013.html
Gjorde ett blogginlägg om balen! Med bilder på hur jag skulle vilja se ut och så! ❤️ Kolla gärna in!
De var jättefina allihop! Hoppas att du finner det du söker :) Det är en väldigt trevlig blogg du har förresten!
Jag tänkte att jag skulle göra en bokväska som ska se ut något såhär till slut, tror det kan bli snyggt. Annars så har jag en clutch från indiska med bärlbroderi ifram :)
#2 Letar du vintageklänning så finns det massor av fina spetsklänningar på etsy.com! Vill du ha en vit så kan du ju titta på brudklänningar också :) Jag är där och tittar lite då och då och gör livet mycket svårare för mig själv när jag ser massa fina brudklänningar även fast jag redan har min ;)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#8 MEN GUD! Får jag härma dig med den?! Typ det sötaste jag sett! Och tack för kommentaren om bloggen! Hehe ❤️
#9 Haha, jag kan spendera timmar på etsy… Men jag har icke fyllt 18 än och mina päron är lite osäkra med det där att beställa på nätet… Förståerligt iofs då man lätt kan bli lurad. Men annars lär jag beställa den här !
har två år kvar till balen men är redan ute och letar idéer :D
#10 Du kanske skulle kunna kontakta några svenska säljare där? :) Har du tur så kanske det till och med finns någon i närheten av dig. Det kanske känns bättre för dina föräldrar menar jag.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Ja! Det var en bra ide! Får kika runt där och drömma lite
Blää, bal om 2 veckor och ingen aning vilka skor jag ska ha.. :/
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Vilken färg har du på klänningen? 🙂
Ljusgul. :) Jag kan kanske fixa en bild.. ^^
Gör så!
Hmm, vilken färg på skorna är bäst till gult?
Rent spontant tänker jag beige eller svart eller grått men nästan alla färger tror jag skulle passa. 🙂 Eller kanske inte lila, men annars så.
Jag funderar på silvriga då det skulle matcha de silvriga detaljerna på klänningen men svart vore inte så dumt faktiskt.. :)
Tog fyra väldigt olika exempel från ASOS. Skor är så väldigt individuellt så det var mest för att ge lite inspiration. Vissa gillar lägre klack, andra högre. Några vill ha band och nitar och glitter medans resten vill ha enklare så, ja. 😊
Åh, tack! Nu har jag lite att titta på. ^^
Jag gick ju aldrig på min bal :/ börjar ångra det när jag får se på facebook osv hur snygga alla var.
#23 Varför gjorde du inte det? :)
#24 Inte min grej och så var det ju rätt så svindyrt… :) får känna mej fin på studenten istället.
#25 Jo det är sant. Jag blev övertalad och hittade en fin klänning billigt, ser fram emot det nu :)
#26 Härligt! :)