Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 4639 ggr
Revolt
0

Epilator tar inte bort allt

Hej

Jag har köpt en jättedyr epilator nu från Braun och jag är så besviken :(

Den tog bort det, men asså allt försvann inte utan det kändes liksom liite hårigt kvar efter :( Det var liksom inte den där silkeslena känslan man får av rakning.

Jag har aldrig använt epilator, så jag hoppas det är jag som gjort fel för jag är besviken!

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Hanna
4

Är håret nog långt? Vet inte riktigt hur en sådan fungerar faktiskt. :S

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Sweelin
1

de dyrare epilatorerna från Braun tar ju bort hår som är så lång som 0,5 mm, de som är mindre än de sitter ju kvar. Så de lite mer finare fjunen du har är kanske de du stör dig på?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

JMax
1

Om du inte är nöjd tycker jag att du ska gå tillbaka med den, inget roligt om den inte fungerar som tänkt och du lagt ut en massa pengar.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Nali
0

Om du hade helt orakde ben med relativt långt hår eller mycket hår så måste du rensa den, man får med en liten borste. Har varit med om samma sak men det blir så när det är för mycket hår i epilatorn så kan den inte dra av allt lika bra då det blir typ ''förstoppning''

Birke
0

När håren börjar växa i fas kommer du få bort allt. Epilatorn kan inte rycka bort dom allra minsta, så håren måste bli några millimeter innan du kan epilera. Bra att läsa på innan man skaffar ngt så dyrt.

Revolt
0

Tack alla för svaren :)

#5 Hårstråna var ju flera millimeter.

Jojaton
0

#6 Ja, men alla hårstrån är inte långa, och vissa kan säkert vara mycket kortare, men om du fortsätter att epilera regelbundet så kommer håren att växa ut samtidigt, och då får du med dig alla. 

Sen tror jag också att det precis som med rakning behövs lite träning för att hitta den rätta tekniken!

Johanna - Instagram

Sweelin
0

Nu kan jag skriva lite mer 🙂

Jag har ju en billigare epilator och tycker att den fungerar bra då den bara tar bort upp till 2 mm korta hårstrån så det är inte så konstigt att man får lite småfjun över.

Men igår så köpte jag den nyaste från braun med borste och jag kan säga att jag är riktigt missnöjd!

Jag trimmade först ner håret med tillhörande trimmer för att få rätt längd och provade ena benet i duschen. Men epilatorn tog inte alls bra och jag tänkte om de kunde ha med vattnet att göra så jag torkade av mig och efter nån timme eller så, så provade jag andra benet, men den tog jätte dåligt där också!

Jag fick stå och "gnugga" i ungefär 1 min på en fläck för att ta bort alla hårstrån bara där liksom. Till och med min äldre epilator tar bättre!

Ska lämna tillbaka den nu, borsten var skön iaf men vet inte om det tar bort några döda hudceller.

Revolt
1

Ja jag har en ny från braun med några lila borstar, så vi hade nog samma!

Sweelin
0

#9 Ja jag blev riktigt besviken faktiskt då den kostade närmre 2000 😕 För så mycket pengar så vill jag att det skall räcka med ett drag och sedan ska allt vara borta, inte 20!

Revolt
0

Då kanske det inte var jag som var dålig då haha ;)

Sweelin
0

#11 Nä precis 😃 Lämnade du tillbaka den tillslut då? Hon på Media Market sa att jag måste skicka den till Brauns kontor eller nått.