Vad passar jag i?
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för stil på håret.. Har ofta en tofs, men det blir så tomt där fram och dessutom så står det ut hår på huvudet.
Brukar sova med flätar pga mitt hår blir så stort annars på morgonen om jag sover med ex bulle. Sover aldrig med utsläppt.. Sover med bulle bara om jag har tid att platta håret dagen efter. Så det blir typ: hästsvans, utsläppt (vilket ofta slutar i svans ändå) och plattat.
Jag kan verkligen inte göra flätor på mig själv, inte ens en vanlig fläta! Isåfall får det bli en snedfläta, men då sticker håret ut och jag får ha tofsen ungefär en decimeter upp.
Har ni några tips hur jag kan göra? Jag tog en urkass bild så ni kan se mitt hår, det är rätt så tjockt och faktiskt ganska långt. Lockigt idag. Men det är slitet vid topparna.
Fattar inte riktigt vad du vill ha hjälp med? ^^
Några enkla frisyrer som jag kan tänkas passa i. Just nu använder jag bara tofs och utsläppt, plattat/lockigt. Jag är trött på det.. kan inte göra flätor på mig själv.
#2 De e snyggt att ha lockigt ruffsigt hår med volym. De finns så mycket på youtube. Sök där! :D
Hahah jisses. Lät precis som du beskrev mitt hår! 😛
Sjukt drygt iaf. Och jag vet inte heller vad jag ska göra med det :(
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#4 Finally someone who gets me xD
#3 Mitt hår blir faktiskt fint lockigt med Mycket volym, men liksom.. det är volymen jag inte gillar xD Så då får jag ta plattången lite och platta där uppe och på lockarna så volymen går ner (då blir lockarna som ifall man lägger ett löv som är vikt i en bok, då blir lövet platt men den är fortfarande vikt).
Men jag ska kolla lite på youtube.. har gjort det innan men inte fått inspiration..
Mitt är typ också så. Alla andr har blanka lena platta hår o så kommer mn är med trassligt "utstickande" hår! Haha!Men andra som har sånt hår tyckr jag är jättevackert inte på mig bara;)
Mvh/Ellen<3
Låter som mitt hår! Stort, fluffigt och lockigt. Avskydde det när jag var yngre och försökte få mindre volym genom att platta det. Brukade sedan lägga ett lager hårgel överst för att "trycka ner" håret. Det funkar helt okej! Fast det blir ju ingen mysig struktur på håret, och man måste duscha ur skiten varje kväll..
Fast ärligt talat tycker jag att du ska försöka ta till vara på att du har sådan volym på håret. Om man utnyttjar det på rätt sätt ser det skitsnyggt ut! När du sätter upp håret i en hästsvans kan du ju tupera luggen och framsidan av håret och sätta upp det med. Då blir det mindre tråkigt! Och med tjockt hår kan man ju göra en halv hästsvans, alltså sätta håret fram i en svans, Legolas-style. Eller en slarvig bulle, också skitsnyggt när man har långt hår. Då får det vara lite "utstickande" hårtussar. Och klipp topparna så att de är mindre slitna, lovar att dina lockar kommer bli 100ggr snyggare då, och då är det roligare att ha utsläppt hår :)
Våga bara klaga på hårets volym…! 😡 Haha.
Jag har spikrakt, platt hår - och det är hopplöst. Sover alltid med fläta eller bulle för att få volym, men efter några timmar lägger det sig ändå. Så, ta vara på volymen! Det är inte alla som har den gratis. 🙂
#5 Vad använder du för schampo? Vet många som använder volym schampo som inte ens är medvetna om det och sen sitter och klagar på att dom har mycket volym i håret! :P
Men man kan ju ha volym ändå :) Jag har volym på mitt hår och det gillar jag. Vill inte gå som en slickad katt :P hahah
#9 Först hade jag såna där billiga från typ IKEA eller coop, men min hårbotten kliade så mycket så jag har nu bytt till garnier. Mitt hår var fluffigt med de dåliga shampo"sarna" också, men när jag köpte nytt blev det mer fluffigt, mer lyster och glans. Såg mer naturligt ut!
#10 Det beror sig precis på vad man har för schampo. Man ska egentligen inte köpa billiga schampon som man tror är bra i matbutikerna. Dessutom är dom inte dryga. Gå till en frisör och berätta om ditt ''problem'' så får du ett schampo just för DITT hår. Visst du kanske behöver betala lite mer, men de schampon du köper hos frisör är myyyycket drygare. En 5 krona stor behöver man ta i handen :)