Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 994 ggr
Wanzel
0

Ögonbryn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blir galen på mina ögonbryn.
Har försökt att få en fin form, har följt sådana där tips där man ska "mäta" med en penna vart det ska gå upp osv. Sedan har jag också försökt följa en av ögonbrynsmallarna som vi har hemma. Men det blir inte bra!
Ögonbryn gör så himla stor skillnad. Jag vill bara ha en fin form men får inte till det. Har funderat på att gå och få de fixade, någon som vet vad det brukar ligga på? Känns dock som att det inte finns så mycket att jobba med (skickar med en bild)..

Någon som har något tips på vad jag kan göra åt mina ögonbryn? 😕

MiaaiM
0

Det ligger runt 200-300 kr där jag bor iaf. Jag tycker absolut det finns ett fint ögonbryn att arbeta med. Du har en fin form som bara behöver putsas lite grann! :) Sedan kan man om man vill hjälpa formen lite med antingen penna eller ögonbrynsskugga!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

ettlitetalias
0

Låt de växa fritt i en månad och fyll i formed du vill ha med penna/ögonskugga under tiden. Bara för att det är en mall så betyder ju inte det att den passar DIG :) Jag skulle gå och få dem fixade för att få det gjort rätt. Då behöver man bara underhålla dem sen!

Wanzel
0

Jo, det är ju lättare att underhålla om man fått "en bra grund"!
Bara priset som tar emot lite.. 200-300 är en stor slant när man är student!

Håller förövrigt på att låta det "växa fritt" just för att kunna få lite mer att jobba med :)

Revolt
0

Mitt tips är att fylla i med ögonbrynsskugga/penna! ( Men använd inte för mörk penna eller måla för hårt, för det ser hemskt ut rent utsagt)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Wanzel
0

#4 Grejen är att jag helst vill slippa behöva fylla i ögonbrynen. Är för lat för det, haha 😛
Det jag tycker är svårt är att få till "den smala" delen. Eftersom den är ganska smal, och för det mesta rak, så känns det svårt att få till den där böjen som ska vara i ungefär mitten. Vill absolut inte plocka för mycket..ju

Revolt
0

Okej, ja det är knepigt att få till ögonbrynen :/ Dock "lyser" ett par snygga ögonbryn upp hela ansiktet så det tycker jag är viktigt! Bifoga någon bild på dina "dröm" ögonbryn då? Alltså hur du vill ha dom :)

Tycker dina ögonbryn har en bra form att jobba lite med :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Wanzel
0

http://24.media.tumblr.com/3c7e9c645a814d4a3a795c6eba53bb0f/tumblr_mfv940GtkX1qdgfy8o1_500.jpg

Hittade faktiskt precis en bild! Åh, så sjukt fina. Visserligen har hon förmodligen fyllt i sina, men just FORMEN. Ge mig. 😍

Ja, ögonbryn gör stor skillnad. För ett år sedan brydde jag mig inte alls, men nu har jag börjat lägga märke tills allas ögonbryn (pga. en tråd i ett annat forum) och därmed fått ett hat för mina egna. 😕

Wanzel
0

MEN, om jag skulle få en sådan där fin form, och det skulle se mycket snyggare att måla, så skulle jag nog kunna anstränga mig lite.
Men just nu har jag ingen motivation att ens försöka måla mina. Känns rätt ovärt då jag är såpass missnöjd med formen..