Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 1470 ggr
Eriikaa
0

Framtidens skönhetsideal?

Som rubriken lyder, hur tror DU att framtidens skönhetsideal kommer se ut?

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

olympiathurfjell
0

Jag tror att det kommer se ungefär lika ut som nu. :)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

TheGeneralIdea
0

Intressant fråga! Idealet brukar ju vara att se rik och välmående ut. Om  inte samhället i stort ändras mycket så tror jag inte att det kommer bli så stora förändringar som #1 säger. Jag hoppas ju på uppskattning av naturlig skönhet, och det känns som att vi är påväg både ditåt och åt andra hållet. Det beror lite på vilka kretsar man umgås i :)

Det beror ju på hur långt in i framtiden man menar också.

Afturelding
1

Idealet för gemene man kan nog ändras lite hursom, men jag tror vi går åt mer kurvor och fitness.

Modeller kommer nog dock se ungefär likadana ut ganska länge till, eftersom att vissa designers kräver smala modeller för att deras kläder ska ha rätt form. Men fler och fler väljer att designa kläder för "normala" människor, och det tycker jag är kul :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

mopsen12
0

Jag håller med #3.
Tidigare var det mer åt det där jättesmala. Nu är fitspo nästan vanligare än thinspo och folk som gymmar ofta, äter hälsosamt, har koll på näringsrik mat osv blir beundrade.

Människor tror jag har blivit allt mer inspirerade av att träna och leva hälsosamt. Ut-å-jogga-kvarg-hallon-fitness gruppen verkar växa!