lång + klackskor?
Ni som använder skor med klackar, hur långa är ni?
Jag ÄLSKAR verkligen såna skor med tjockklack (vet inte vad det heter..?) men är 172cm, alla i min familj, vänner osv är korta så känner mig redan som en elefant när jag går runt med vanliga sneakers.
Vill så gärna köpa såna skor men hemskt om man umgås med killar som bara är 2-3cm längre än en själv och plötsligt tittar man ner på dom för man har skor på sig. xD Hatar det..
Jag är 180cm och använder höööga klackar. Tycker det är trevligt, bekvämt och gå i och ger mig en snyggare hållning, sen spelar det inte så stor roll att folk behöver kolla uppåt för att prata med mig :)

Jag är 180 cm jag med men använder sällan klack men tycker att det är ruskigt snyggt! Problemet är väl mest att jag inte kan gå i dem…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#1 så du tycker inte det känns konstigt alls att kolla ner på en kille?
Jag har aldrig varit en såndär följa modet-tjej och sådär, inte killig av mig men absolut inte tjejig heller.
Men att kolla ner på en kille få mig att känna mig så jäkla okvinnlig xD haha. Och av någon konstig anledning bryr jag mig om det. Men skiter som sagt i allt annat i stortsätt.
#2 Ja visst är det snyggt! Har med lite problem att gå i det :P men antar man får öva ^^ Inomhus.. Så fult med dom som ska gå i det och ramlar fram på gatan. :P
Håller med nr #1 :)
Jag skämdes när jag var yngre, men nu vet jag att det är ju för tusan snyggt! Och kolla in modellerna, tror ni inte att dom har många killar som måste kolla upp på dom men dom tycker ändå att hon e såå snygg! ;) Om killen inte gillar det och dig för den du är så är han ändå inget att ha!
jag är 176 btw och har oftast 8-10 cm klack, (Inte stilett dock för det kan jag inte gå i, haha) Men kilklackar och tjockare höga klackar. MUMS! ;)
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.
#4 Får kanske börja tänka om då ^^
Och kul med långa tjejer! Trodde jag var skitlång för att vara tjej, men jämte er blir jag rätt kort ju, haha.
Tusen tack! :D Blir att hålla ögonen öppna efter ett par snygga skor och inhandla mina första med klackar ^^
Jag är 169 cm lång och har massa klackisar som är 15 cm, de högsta är 16-17 cm. Spela roll hur lång man blir, det är ju bara snygg att få långa ben! 😉
Jag är 187 och har 11 centimetersklackar på ett par skor.😇 Dock använder jag dem inte så ofta. Men jag tycker att du ska skita i om du får titta ner på någon kille, det gör jag varje dag, med eller utan klackar, och lider inte för det. :) Tvärtom är det elegant och snyggt att vara lång, särskilt om man bär upp det på ett bra sätt. Älskar blickarna man får när man går på stan i sina klackar är 198 cm lång.😃
Jag är 177 cm och ska beställa ett par 10 cm klack :D Det är skit snyggt och modigt att vara lång och dessutom ha klackar! Så skit i vad alla andra tycker, bara go for it!
använd de skor du trivs i.
många killar tycker det är trevligt med en lång kvinna som de kan se upp till.
sen sitter ju inte skönheten i längden el utseendet utan på insidan.
de flesta killar har insett att insidans skönhet är mer värd än den yttre.
så mitt råd är- tänk inte på vad andra tycker då blir du osäker utan kör på det som känns bäst för dej då får du en charmigare utstrålning.
Jag är 178 och använder klackar så höga som 10 cm :) Jag tyckte inte om min längd när jag var yngre, men nu struntar jag fullständigt i det och har vilka skor jag vill.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag är 182 lång och har alltid tyckt att jag absolut inte ska ha klackar för då blir jag så himla lång och vill inte vara det! Men nu på senare dar har jag börjat använda skor med klack (inte alls höga, men ändå så att det syns!) och börjar trivas mer och mer i det och känner mig snyggare och kvinnligare i dem även fast jag är längre än de flesta killarna 😉
Jag är 174 och ÄLSKAR klackar! Jag tycker att det är sjukt snyggt och höjer verkligen upp en party outfit!🙂 Händer att jag har klackar som är 16cm höga :D
Min pojkvän är 191cm lång så det är inga större problem
Åh fy vad härligt att se att så många var långa! Alltid känt mig som en jätte men många av er är ju längre än mig, så är antagligen inte så lång som jag alltid trott. :P
TACK! :D Ska köpa ett par när jag har råd :)
Jag är 186 och har klackar hemma. Däremot brukar jag inte använda dom så ofta men det beror endast på att jag tycker det är skönare med platta skor och inte kan gå så bra i klackar!
Måste titta ner på alla ändå, sjukt jobbigt, men skiter i det och går i högklackat ändå, tycker det är både bekvämt och snyggt. ;)
XOXO
Liten Gris ♥
Jag är ca 1.78 utan skor och min sambo är ett huvud kortare än mig. Han har dock inga problem med att jag har klackskor på mig och jag skiter i om folk tycker att jag ser ut som dom höghus :-P Trivs jag i skor med klack så ska jag använda det helt enkelt, det gäller även alla andra! :-D
Jag är 175 cm lång och hade aldrig klackskor på mig när jag var yngre. Men nu har jag insett att det är sjukt snyggt att vara lång så nu drar jag gärna på mig ett par 12cm!
1.83 och går med högklackat om jag känner för det :) Är man lång så är man lång, oberoende av vad man har för skor på sig. Klä dig precis som du själv vill!