Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1637 ggr
litengris
0

bra sätt att bli brun

Jag är väldigt blek och är såå trött på det. Finns det något bra och billigt sätt som ni rekommenderar för att bli brun? Blir bara väääääldigt lite brun av att sola, då blir jag typ vad de andra till och med är brunare än på vintern. Fungerar brun utan sol bra? Vilket märke ska man ha och går det bort när man duschar? Är det kanske bättre att sola solarium? Finns det risk att jag bara blir röd av solarium eftersom att jag blir det väldigt lätt i solen? Andra tips? Är bara 13 så är tveksam om jag verkligen får sola solarium, menmen… Tack på förhand :)

XOXO

Liten Gris ♥
Jessiegirl1811
0

Har samma problem som dig så behöver också lite hjälp.

http://ask.fm/JessicaReips

fidojunior
0

Jag gillar Acos sunkissed, brännan byggs upp gradvis och det ser naturligt ut. Det försvinner inte i duschen utan färgen släpper själv efter kanske några dagar/veckor (minns inte) om du inte smörjer in dig. Vill man få bort BUS:en kan man skrubba kroppen. Finns BUS som ger färg direkt men jag tycker det känns konstigt att plötsligt komma till skolan helt brun så föredrar BUS där färgen byggs upp gradvis. Solarium ger ökad risk för hudcancer och många ställen har åldersgräns på 15 eller 18 år (minns inte) och eftersom att du är så ung skulle jag låta bli. Det föråldrar huden också.

Finns spraytan men har inte testat själv.

Om jag var du skulle jag först testa brun utan sol. Det skadar dig inte på något sätt och det finns ingen risk att du bränner dig. Se bara till att skrubba kroppen innan och applicera jämt.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

litengris
0

#2 tack så mycket :)

XOXO

Liten Gris ♥
JMax
2

Tycker inte du ska börja med solarium, skadligt precis som #2 skiver och hudcancer är inget man vill ha bara för att bli lite brun…

Jag har haft Dove´s bus, den bygger upp brännan succesivt, gillar den.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

1337
0

Jag tycker inte att du ska sola solarium! Det är inte värt att riskera att få cancer för en tillfällig bränna. Testa Doves brun utan sol! Den brukar jag använda i perioder och jag gillar den starkt faktiskt! Jag vet inte exakt vad den heter men den finns i 2 nyanser, en ljusare och en mörkare. Den bygger gradvis upp en bränna. Finns att köpa på lite olika affärer som H&M och Ica osv! :) Men någon typ av Brun utan sol skulle iallafall jag rekomendera!

makeupbox
1

Dissa solarium!

Här är mina tips:

Doves body lotion med BUS effekt, den för folk med mörkare hy
Finns att köpa lite överallt, H&M och Lindex är säkert kort att hitta den på. 
En vanliga body lotion med bus effekt, svår att misslyckas med och om olyckan skulle vara framme så ger den så lite ''resultat'' varje gång att smink kan fixa. Använd den 2-3 ggr i veckan så kommer du känna dig brun och fräsch på 2-3 veckor :D Försvinner ej i dusch utan efter kanske 5 dagar om du inte bättrar på.

Kostar runt 50 spänn

ACOS body lotion med BUS effekt
Är precis som Doves med kostar runt 100 och finns på Apoteket.

Kastanjevatten
Ej använt mig av själv, bara kompisar. Man tar på en bomullsrondell och smörjer in ansikte ect. Tas bort av vatten (därför jag ej testat då jag både tränar och rider så kan inte garantera ett torrt ansikte). Kostar runt 100-150 skulle jag tro. Mina kompisar köper på Åhlens.

olympiathurfjell
0

Jag solar solarium. Om du lätt blir röd så sola få minuter i början och bygg upp brännan under längre tid!

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

makeupbox
0

Om man solar solarium så får man ju även räkna med att förutom de stora chanserna för hudcancer så får man lägga ut typ 80spänn varje / varannan vecka för att underhålla brännan och sola för den försvinner snabbt.

Mer värt att köpa en bus för typ 100-200 som räcker flera månader då och inte är farligt alls..

Fridaaaa
0

Solarium är inte bra.
Mycket högre ökad risk att drabbas av t.ex hudcancer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.