Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 679 ggr
majaliten
0

Allt detta hår

Hej jag behöver tior på att få bort mitt hår på benen och köns håret och håret på mina låt . Jg har ganska mycket låter jag det växa set det ut som mans ben . Allt dett är pg av att jag börja raka mig vid tidig ålder för hade jag några står på benen idag har jag massa . Man ville ju va som alla andra tjejer raka sig fast en man inte behövde och resultatet blev bara mer hår :( Har ni någon bra tips ? Jag fundera på laser behandlig men hur många gånger ska man gå för att det ska försvinna helt ? Vil bara ha bort det känne mig som en hårig spa bara för att man av så ung och dum 😭

Karmatarerskanise
3

Att du började raka dig tidigt gjorde inte så att du fick mer hårväxt än vad du annars skulle ha fått. Det är en myt. Det är våra anlag och gener som bestämmer hårväxten, inte rakningen.

Har du testat vaxning? Det är billigare än laser.
Laser är dyrt och har man väldigt mycket hårväxt krävs det väldigt många behandlingar. Du kan alltid gå och rådfråga på en salong som utför denna behandling och be om ett prisexempel.

majaliten
0

Jasså du kanske har rätt men ingen i min familj har mycket hår vare Mormor eller mamma eller mormors mamma eller på pappas sida heller . Vare sig mor eller far har mycket hår växt . Min moster hade inget hår på benen alla tills hon börja raka sig . Men det kanske är het fel ? Sen hade jag använt en kräm mot mina svårlästa sår på benen som ökade hår växten och efter det växte håret som ogräs Jag lägger hälsat ner pengar på laser en att vaxa . Laser tar ju bort håret helt efter rätt antal behandlingar . Jag hoppas verkligen de ska hjälpa jag är så stör på att hålla på och raka mig .

Karmatarerskanise
0

Ja, kolla upp det.

Sedan är det så att hårväxt oftast handlar om släkt, men någon måste vara den första också ;) Rakning ger inte mer hår.