Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 705 ggr
[Kajsa91]
0

Bleka tänderna hemma, bäst/billigaste?

Vill få lite vitare tänder och tänkte därför beställa något sånt man gör själv hemma för 300-500 kr, någon som har tips på vilket som funkar bäst? :) Finns ju många olika sidor och sådär.

Har inte gula tänder, dricker inte kaffe, röker/snusar eller något, så dom är inte missfärgade. utan vill bara få lite vitare än det jag har nu. :)

Sen har jag den tandkrämen dom gjorde massa reklam för innan som gör att man får vitare tänder, pepsodent, någon som använder och märker skillnad? ^^ Bara nyfikenhet. Den smakar ju gott och sådär, men tänkte inte på i början när jag började om dom blivit vitare eller ej. :P

Carrolinline
1

Bikarbonat kan du borsta tänderna med om du inte vill köpa. vill du göra det så är denivit det enda jag testat och det fungerade, var dock några år sen nu så kommer inte ihåg hur vita dem blev :D

[Kajsa91]
0

Hört att de sliter otroligt mycket på emaljen, stämmer inte det?
Vill inte slita på de bara för lite vitare liksom. :P
Och vet att bleka med riktigt inte heller är helt skonsamt men ah. :P

AkaiTsuki
0

Men du kan använda tandkräm för rökare/kaffedrickare och sånt också

Jag fick vitare tänder av dem och jag röker inte osv :)

Tog vanlig tandkräm först och sen den där för rökare/kaffedrickare osv ^^

//Joanna

synd66
0

Här hittar du säkert vad du söker

Denta.se eller   The Smile Shop

[Tilde]
0

Tandkrämer som ska göra tänderna vita är ofta inte bra för emaljen. Jag har blekt en gång, med blekmedel från tandläkaren. :) Fick skenor gjorda (köper man redan fädiga skenor är det stor risk att det blir ojämnt och att blekmedlet smiter ut från skenan eftersom den inte är anpassad efter just din käke) och köpte blekmedel som faktiskt var riktigt bra! Fast det hela kostade runt 2000 kr…

AkaiTsuki
0

Pepsodent white now är också bra tycker jag ^^,

Colgate och deras fungerar inte på mina tänder

//Joanna

Carrolinline
0

#2 Jo det sliter men som du själv skrev att alla sätt sliter mer eller mindre :)

Bikarbonat sliter en del man bör inte använda det ofta, vet iallafall att det fungerar då min sambo använt det och dem blev mycket vitare :)

BeccaTilda
0

Pepsodent white now innehåller blåa pigment som gör att tanden ser vitare ut ca 2 minuter efter tandborstningen! Den har ingen blekande effekt och är en riktig bluffprodukt. Detta är bevisat i olika undersökningar :/

MissInAction
0

Fick med en provförpackning bleknings-remsor från Smile lab idag från GlossyBox. Testade och jag såg resultat direkt! Dock så såg det lite fläckigt ut, vet inte varför. Samt att övre remsan (man sätter en på övertänderna och en på undertänderna) hade lösts upp så det var mest bara gelé när jag skulle ta bort 😮

Har ingen aning om hur länge effekten håller i sig, men som sagt jag såg resultat på en gång, efter en halvtimme. Har två omgångar till att testa med.

Här kan man läsa mer om den här produkten.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland