Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 951 ggr
makeupbox
0

Få bort ärr?

Skar mig illa på rakhyveln i början av året. har nu ett redigt ärr på ca 5 centimetrar som jag inte vill ha kvar då långbyxorna åker av så att solen gör att ärret blir för alltid….

Har för mig att det finns krämer eller något sånt som ska "trolla bort" ärr, har jag drömt? Vill verkligen inte ha detta fula ärr som ser ut att vara över typ 1/3 av smalbenet..

Unibrow
2

Jag har ärr överallt, men de största jag har sitter på vardera vad och båda är över 40 cm långa. Mina har jag haft i snart 17 år och det enda som har funkat för mig är tid och rismjölk som jag smörjer med för att mjuka upp. jag har provat biljoner med olika krämer och fått remiss på laser men det funkar inte. Det viktigaste är nu till sommaren solkräm men täck det allra helst eftersom jag själv har fått dra huskurer för att bleka till ärren på min hals. Om du får för dig att bleka det så borde du veta att det är en långsam och smärtsam process du kommer måsta upprepa för att kunna se resultat. Jag skulle helst slippa men alla tror att det är sugmärken och dittan o dattan så det känns mest nödvändigt. Det bästa är ändå att bara acceptera de unika med sin kropp. 🙂

Karmatarerskanise
0

Vet att den del använder bio-oil, för att mjuka upp ärren.
Tyvärr har jag aldrig hört talas om något som kan trolla bort ärr.

Charlott_
0

Varför ska man inte kunna ''trolla bort'' ärr med en kräm när de finns ''trolla bort'' träm för tattueringar?

Karmatarerskanise
0

#3 Det finns ingen trolla bort kräm för tatueringar heller. Laser kan ta bort det mesta, men ärr får man kvar ändå.

Eller du menar täckande kräm? Då kan man ju ta vanlig Foundation som täcker bra.

Charlott_
0

#4 Jag skrev ju kräm!!

Karmatarerskanise
0

Jag trodde vi pratade permanenta borttagningar, inte sådana man tvättar bort ;)