Mango märkes kläder....?
Hejsan! Har en kompis som står och säger att mango är märkes kläder, är det sant? samma sak med Vila. Är Vila också märkes kläder?
Själv så tror jag absolut inte att det är märkes kläder men jag är jag. Så nu vill jag ha svaret:
är nån av dom två märkerna märkes kläder?
Inget av dem är high fashion kläder men Vila är så att säga ''budget märkes kläder'' med det så menar man att märket är känt och många känner direkt igen märket, de som producerar produkten är inga dåliga tillverkare men inte heller tillräckligt högt uppsatta.
Nike är inom budget märkes kläder - kateogrin, just för att de tjänar så mycket och alla känner till deras saker men de har priser som de flesta människor har råd att betala och räknas därför inte till high fashion märken.
Så det är märkes kläder men inom budget kategorin. Vila kan onekligen jämföras med Gucci.
#1 tack för svaret!
Jag ser det som normal. Inte märkeskläder och inte budget.
Alla kläder som säljs i etablerade butiker är märkeskläder egentligen, eftersom att de har en märkning och produceras av företag. Men i vardagligt tal så menas märkeskläder att det ska vara ett välkänt företag och bra kvalité :) Så, det är en definitionsfråga.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#4 håller med dig.
Jag bor i en av de rikare områdena i Sverige precis utanför Stockholm och varenda unge går med märkeskläder och tycker att det är jätte viktigt att de har det , men samtidigt är det absolut en defintion vad man räknar som märke..
ralph lauren, woolrich, marc by marc jacobs, zara, honky dory, hollister, abercrombie and fitch.. list goes on.
jag räknar inte hollister eller zara som märkeskläder ,inte a&f heller då bla hollister förlorat sin status lite.
men i princip alla kläder har ju ett märke och är där av märkeskläder..