Pormaskplåster
Hej!
Jag har på senare tid börjat få små, svarta pormaskar kring näsan, något som är sjukt irriterande. Jag har hört talas om pormaskplåster men undrar om det verkligen fungerar? Vad är det som "händer" när man använder dem? Vilket märke ska man ha?
Tacksam för alla svar :D Även övriga tips mot det här :)
/emma
Jag använder bara ansiktsvatten och gnuggar med bomull :)

Jag har Niveas och tycker att de är bra. Man fuktar de partier man vill sätta plåstret på och sätter dit dem och låter dem verka tills de torkat helt och då rycker man bort dem.
Man ser på "plåstret" då att pormaskarna följt med.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#2 vart köper man sådana och ungefär hur mycket kostar de?
XOXO
Liten Gris ♥
Jag tycker att de fungerar extra bra om man ångbadar ansiktet innan man sätter på plåstret. :)
Vart kan man köpa dessa plåster och ungefär hur mkt kostar det?
XOXO
Liten Gris ♥
De finns på Kicks och Åhlens. Niveas kostar runt 60 kr och de som jag använder, från Formula 10.0.6 kostar runt 80 kr.
#6 oki, tack :)
XOXO
Liten Gris ♥
Vad smidigt, ska testa sådana plåster! Tack tipset! :-D
Ska man sätta på någon ansiktskräm efteråt eller liknande för att det inte ska bli nya? :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Köpte niveas plåster på kicks igår för 60 kr, inte så farligt tyckte jag. Kollade sedan snabbt på Ica när jag skulle handla mat, då kostade dom 40 kr där, ibland blir man så irriterad på sig själv :-P Men ska bli spännande att prova, fungerar det bra så vet jag ju vart jag ska köpa dom ;-)
Köpte niveas idag. De satt dåligt, drog inte med några porer och funkade inte särkilt bra.😐 Ska testa det där med att ångbada innan. 🙂 Förhoppningsvis får jag bättre resultat då.
#11 fick inte heller någon Wow effekt, trotts att jag tog en långdusch innan. Vi kanske gör fel? :-/

Näsan eller det parti man ska fästa plåstret på måste vara riktigt fuktigt så plåstret blir blött och kan torka fast. Det ska vara riktigt torrt innan man drar bort det.
En långdusch innan spelar ingen roll, porerna sluter sig direkt när du kliver ur duschen då det blir kallare i luften.
Ångbada fungerar bäst, jag sätter på plåstret när jag fortfarande har ansiktet över kastrullen.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det funkade bättre efter mitt lilla test! Alltså med ångbadat ansikte. Intressant att studera det som kom på plåstret efteråt, tycker i alla fall äckliga jag… 😃
Trodde ångbad och en långdusch hade samma effekt på porerna, men då får jag prova ångbad istället :-D
Tack för alla svar! :D Jag ska ta och testa niveas plåster dårå ^^