Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskor
Läst 6776 ggr
Swadika
0

Skor på studenten

Ni som tar studenten i år, vad har ni tänkt att ha för skor? :) Jag började fundera på ett par högklackade skor men insåg att ska man hoppa/dansa och ja på flaket är det inte så skönt med högklackade skor. Så jag funderar faktiskt på att ha typ ballerinaskor :) Men vad ska ni ha? ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

JossiMelon
0

Jag använde ballerinaskor på studenten och de flesta andra i min klass hade converse. Det var väldigt skönt faktiskt tycker jag. Vi i vår skola var faktiskt förbjudna att använda stiletklackar. För det var så speciella trappor som vi skulle springa nerför som många tidigare fastnat med sina klackar i och knappt fått loss. 😂

TheGeneralIdea
0

Jag tänkte ha ett par gammaldags finkor i svart läder :) Vill man väldigt gärna ha klackar men är rädd för att det ska göra ont så kan man ju ha med sig en liten väska med små ballerinaskor i som man kan ta på sig om det gör ont. Själv får jag olidligt ont i fötterna efter bara några minuter så vågar inte riskera det :)

ssofia
0

Jag hade bruna gladiatorsandaler på min student, perfekt! Hade randiga fötter ett tag efterråt, men det var det så värt!

[WickedAlly]
0

Jag hade pumps på min, bland det dummaste jag gjort, haha. Slutade med att jag gick barfota genom Uddevalla. Önskar att jag hade haft platta skor :)

Swadika
0

Jag hittade ett par ursnygga pumps, men ja det är nog bäst att inte ha det. Kommer bryta båda fötterna om jag springer ut i det. Jag väljer nog ballerina :) Eller gör som #2 sa ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Charlott_
0

Nu när jag tar studenten ska jag ha svarta pumps med lite diamaner på. Beställda ifrån Nelly.com. Ur snygga. Men nu är dom beställda och ett annat alternativ som MÅNGA har på studenten som inte vill gå i höga klackar, det är ju VITA converse :)

Swadika
0

Ja :) haha jag älskar converse men jag tycker inte klänning + converse passar. Men hittade ett par vita ballerina skor ifrån skopunkten :) Så de ska inhandlas nästa gång jag åker till stan ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Charlott_
0

#7 klart de passar. Du följer väl traditionen med en vit studenklänning eller? :)

Swadika
0

#8 Yees jag har en vit studentklänning :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Charlott_
0

#9 Då är de skit snyggt med vita converse ;) mpnga som haft de vad jag sett. Både min frisörlärare och stylistlärare tycker det är skit snyggt också. Och vi jobbar mycket med mode :) Så de e snyggt om man inte vill ha klackar. Funderar på vita converse själv :)

Swadika
0

#10 haha kanske fint på andra :) men inte riktigt min stil :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

fidojunior
0

Jag kommer först att ha klackskor men byter sedan till ballerina, ska byta kläder också för vill inte ha studentklänningen på flaket.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Swadika
0

#12 smart ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fiona
0

Jag hade gladiatorsandaler.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Charlott_
1

#12 Varför ska du ta av den? Flaket är ju en del av studenten..

[Tilde]
0

Jag tog studenten 2010 och hade ett par snygga bruna gladiatorsandaler med hög kilklack :) Fast vi skulle gå runt i stan och då ville jag helst byta skor, så då hade jag ett par ballerina på mig, haha

Fridaaaa
0

Låga skor är det bästa ;) Speciellt om ni ska gå en bit osv :P
Jag tog på klackskor på kvällen sen, ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fidojunior
0

#15 Alla kanske inte vill ha en smutsig och kanske förstörd klänning efteråt. Studenten blir inte förstörd bara för att man väljer att vara mer bekväm på flaket.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Bruden-Mbuti
0

min dotter tar studenten i vår.

hon kommer ha högklackat å vit klänning.

innan de kliver på flaket kommer de att byta kläder till oömma kläder som tål att bli skitiga. efter turen åker finklänningen å de höga skorna på igen.

det har blivit vanligt att många byter inför flakturen.

det har hänt att vissa klasser fått öl över sej.

Swadika
0

Joo, jag kommer faktiskt göra tvärtom, nästan i alla fall. Då min studentklänning kanske inte är den finaste och jag aldrig lär använda den igen så kommer jag ha den på flaket och sedan byta om till något finare på kvällen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Bruden-Mbuti
0

#20 jo så kan man också göra men då har du nog inte investerat runt tusenlappen i en klänning.

egentligen är det så onödigt av min dotter att ha köpt en klänning för 1200 och skor för lika mkt. men de kläderna kan hon ha vid andra tillfällen senare.

inte nog med de kläderna sen är det ju mössan å de sk flakkläderna.

tur att studenten bara tas en gång i livet.

Swadika
1

#21 haha verkligen inte, tror min klänning kostade 300 eller något, jag är alldeles för snål för att spendera mer på ett engångsplagg

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fridaaaa
1

#21 Jag hade en fin klänning på studenten, men kostade runt 300-400 kr :) Dem är inte finare osv bara för att dem kostar runt 1000kr :)

Bruden-Mbuti
0

nä finare är de nog inte men kan vara lite mer udda.

den min dotter köpte är efter hennes mått samt modellen görs bara efter personliga mått. enligt tillverkaren skulle de inte sy upp mer än 100ex i olika st. får hoppas det stämmer.

Fridaaaa
1

#24 Menade du mig?

Ja kan vara mer udda :) 
Men för mig så tog jag det som jag tyckte var fint :)

JustMySelf
0

Jag har klackar på själva avslutningen och ska sedan försöka byta till ballerinor, men vet inte om det blir innan utspringet eller om det inte går att byta förrän innan vi går upp på flaket…

Men sedan blir det klackar igen, tror mina föräldrar ska fixa någon slags studentmottagning och så kanske det blir något party med kompisarna på kvällen.