Era ögonbryn
Hur ser era ögonbryn ut? Posta bilder! Hur "underhåller" ni dem (om ni gör det)? Plockning, threading, vax, ögonbrynspenna m.m. Är ni nöjda?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Årets klassfoto gör nog faktiskt mina bryn rättvisa, ovanligt nog! Brukar aldrig få till en bild där formen riktigt syns, men detta duger. :)
Plockar och fyller i ytterst lite vid ögonbrynets början så att säga, så formen är naturlig och inte "ditritad".
Har alltid lite svårt att få dem jämna, men är i det stora hela nöjd med formen osv.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vilka fina ögonbryn ni har! Känner att jag måste traska i väg o fixa till mina…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Här är mina bryn som jag fyller i med ögonskugga/ögonbrynspenna
Brukar vilja ha dem rätt starkt ifärgade.
Sen plockar jag dem sj.
Vad fina allas ögonbryn är 
#7 håller med, våga visa brynen!
;)
Jag gömmer alltid mina under lugg i princip. Om jag går omkring och visar hela ögonbrynen så ser jag bara arg ut tycker jag själv, haha.
Här är de säkert pyttepyttelite plockade, men jag orkar aldrig göra det mycket, det gör ont dessutom. Fyller aldrig i dem heller. :P På bilden är det troligen i princip mina naturliga. (Ganska gammal bild).
är det bara jag som har naturligt otroligt buskiga ögonbryn?;P Nu noppar jag dom men ha annars ögonbryn som en kille nästan
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
haha guud. Jag har världens komplex för mina ögonbryn. Dom lever sitt eget lilla liv och aldrig blir jag helt nöjd när jag fixar dem. De växer ut på ett par dagar igen och så ser man helt hemsk ut. Senast idag plockade jag dem igen och failade fasen totalt. måste också klippa och greja och idag klippte jag helt åt helike..
Men en dag kanske jag fixar ihop de de ögonbrynen jag alltid velat ha, Jämna och fina bågar med en liten upphöjning, om ni fattar? :)
Just nu ser mina ögonbryn förjävliga ut :/ Ska nog gå till salong och plocka dom igen, tycker det är så svårt att plocka dom själv.. Just nu är dom inte helt symmetriska och ser allmänt buskiga ut :P
Men kan absolut rekommendera att gå till en salong och få dom plockade om man är osäker. Själv brukar jag gå till face, har också gjort det hos frisör :)
#16 Jag är inte jätteglad för salong efter att en tjej som plockade mina ögonbryn gav dom helt fel form för att passa mitt ansikte och mina ögon. Sedan dess föredrar jag att själv göra det Litar inte riktigt på andra ;)
Har nog Sveriges blekaste ögonbryn. Är mörkbrunhårig och brunögd och mina ljusblonda småsyskon har mörkare ögonbryn än mig. Har aldrig noppat mina eller så. Och jag använder inte smink så fyller inte i dem heller.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Mini bild. Ni får ursäkta storleken
..
Brukar inte göra så mycket för att ta hand om dem, men jag och en polare testade threading för första gången! Vi köpte erbjudandet online (såklart) haha, vet inte om jag gör nåt annat
Tyvärr är erbjudandet slut för längesen men kan verkligen rekommendera att testa detta. Jag föredrar naturliga bryn ocgh vart mycket nöjd med resulatet :)

Såhär ser mina bryn ut. Jag noppar lite under, lite över och lite "lösstrån" på insidan av ögonbrynets bredaste del. Sen jag blev rödhårig har jag också börjat färga ögonbrynen några nyanser mörkare - med ojämna mellanrum. :P
men jag behöver inte alls noppa ofta, någon gång i månaden typ. :P 2 max. Speciellt sällan när jag färgar brynen då syns inte de ljusare naturliga som kommer i förhållande till de färgade.
Hur ofta noppar ni??
Mvh Ellenfyrkant
Här är mina :) Plockar en del under dem då de är ganska tjocka naturligt. Kan väl tillägga att jag plockar dem ett par gånger i veckan. Innan gjorde jag det varje dag..
#21 snyggt!
Har noppat bort mkt av mina ögonbryn i ungdomen, då skulle de vara tunna och smala. De har också blivit ljusare med åren. Har tatuerat dem för ett par år sedan..det bästa jag gjort, så nöjd. Ingen kan se att de är tatuerade, ser helt naturliga ut.
#23 Ingen bild på det? :)
#24 nej tyvärr ;)
Har ingen bild men jag brukar måla i början av ögonbrynet ganska mycket och lixom tona ut det så det ser naturligare ut :)
Jag noppar själv, tar lite med den här trimmern och fyller i med ögonbrynspenna. Värst är när man slinter med trimmern och halva ögonbrynet försvinner på mindre än en millisekund, hah har hänt ett X antal gånger, men man lär sig… Eller kanske inte då det händer mig varje gång jag ska iväg på något lite större och vill vara fin!
Den i länken verkar dock vara en uppdaterad verision av min :)
Ja, det här är då jag när jag är osminkar och nyvaken xD Jag var och plockade ögonbrynen hos frisören för en vecka sedan, dom blev nog lite tunnare än vad jag hade tänkt men men.. Jag är jättedålig på att noppa själv, så efter ett tag kommer dom nog bli helt osymetriska, kantiga och tjocka igen.. :P
Jag är inte så jätteförtjust i formen som mina ögonbryn har, tycker det snyggaste som finns är när ögonbrynen är relativt raka och dom ska vara ganska kraftiga (men välvårdade/formade). Men om man inte är född med raka ögonbryn så kanske man inte passar i det.. :/Hittade inget bra bildexempel men ungefär såhär: Bild
Ursäkta att bilden är sned… men detta är mina ögonbryn:

Jag älskar dem!
De är naturligt mörka, formade och smala, har aldrig behövt forma eller måla dem!
Har alltid hatat mina ögonbryn för att de är så fjompiga, tunna/glesa liksom… vill ha tjocka som blir tunnare utåt ändarna… Svårt att fylla i dem snyggt dock.
Pincett + ögonbrynspenna från kicks…
Nu är dom på bilden sjuuukt suddiga och så men ni kanske ser formen?
Jag fyller i i formen jag vill ha på morgonen, sen är det bra. Jag är egentligen superblond, typ vit hårig så när jag tvättar bort sminken förvinner ögonbrynen. Har en ögonbryns skugga som jag använder med pencel. Borstar/kammar dom också med en sak..heh
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Nu för tiden brukar jag mest låta de vara, tar bort lite mellan dom när jag märker att det börjar bli lite väl. När jag vill känna mig fin händer det att jag fyller i lite
Haft olika åsikter om mina ögonbryn hela livet, noppade dom jämt och ständigt förr i tiden! Nu känner jag att det känns bäst med mina naturliga.
Jag brukar måla mina ögonbryn när jag har smink på mig, annars syns dom inte. Målar dom med ögonbrynsskugga i ungefär samma hårfärg som jag har. Dock är mina ögonbryn lite ojämna, men försöker fixa till det. Plockar dom själv, men nångång går jag till frisören och låter dom plocka så att det blir en bra form.
#30 Gud så vacker du är!
Jag fyller i lite med ögonbrynspenna och ögonskugga då jag gillar när dom är lite starkare då jag har mycket "färger" i mig själv, och då jag är mörkhårig. Annars är det inte stor skillnad utan, men ändå. ;) och jag använder endast ögonbrynskniv, Mycket skönare, går snabbt och allt försvinner ;)

Plockar dem lite i kanterna för att mina bryn växer så kantigt. Och sen fyller jag ofta i dem med penna.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag plockar och målar eller färgar dem. Jag själv är ganska mörk men ögonbrynen är blonda. Vad hände? 
😉

men jag är nöjd! Brukar fylla i dem med lite ögonskugga!