Blemish remedy från Id bareMinerals
Har ni testat den här? Vad tycker ni i så fall om den?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Putt 
Kluring om Ryssland
Hej Miss!! :) jag har den där! Jag får för mig att den funkar! Jag brukar dutta på om jag har en röd ful sak iansiktet och får för mig att finnen snabbare försvinner. I mitt fall blir de sådär äckliga och gula, då klämmer jag de försiktigt med mkt god hygien och det funkar för mig. Vill man absolut inte klämma ut äcklet funkar produkten väldigt bra som "täckande" jag tycker tom att den täcker rodnad bättre än vad min concealer gör :) men proca gärna själv!
Hej målle
Oki tack! Jag har väldigt mycket blackheads och whiteheads (vet inte vad de kallas på svenska) och jag gissar att detta inte funkar på dem?
Det hade varit praktiskt!
Make up-artisten som jag gick till i somras rekommenderade mig att använda deras bisque till att dutta på finnar över natten, för folk hade upptäckt att de verkar försvinna snabbare då. Men jag funderar på vad skillnaden egentligen är mellan bisque och blemish remedy? Bisque är ju från början en ögonskugga och sedan kom de fram till att den har bra concealer-egenskaper. Lite förvirrande!
Jag ska nog beställa den iaf snart så får jag prova 
Kluring om Ryssland
det du kallar whiteheads, är det milier du menar då? Jag tror inte att blemish remedy funkar på blackheads eller milier/whiteheads etc, har aldrig testat på mig själv. Jag använder den bara på en röd finne
och då tycker jag att den försvinner snabbare än om jag inte använt ngt alls!
Ja man får nästan alltid prova själv! 
Det är såna där liksom små hårda knölar, man kan klämma runt dem så kommer det ut som en mask… pormask kanske?? Usch det låter äckligt 
Kluring om Ryssland
Hahaha ja det låter äckligt men hur ska vi annars beskriva det?! :) men då är det förmodligen pormaskar du menar om det kommer ut saker ur de när du klämmer för milier är också små knölar, fast de syns inte mer än som små utbuktningar av huden. Lika små som en pormask typ men de ska man INTE klämma för då kan man bli riktigt ful! De har nämligen ingen poröppning så de är bäst att ta bort hos en hudterapeut typ, då de använder en liten nål att öppna upp huden på den, sen kan man klämma ut innehållet…örk! Haha! Men jag skulle tro att blemish remedy kanske kan funka på en pormask…? Haha du får testa!
Jag ska absolut prova! Jag brukar beställa från BeautyBay och jag ska skicka iväg en beställning i nästa vecka när jag fått påfyllt på kontot
Wow! Nu fick jag ett namn på det som jag fått lite till och från också, milier! Hade ingen aning om vad det var 
Men man måste alltså gå till en hudterapeut? Vilken som helst?
Jag ska på ansiktsbehandling i nästa vecka, men tror du hon kan göra sånt?
Kluring om Ryssland
Hmm kolla sista stycket här
Man kan prova massera dem med jojobaolja, då lär de lösas upp och till slut försvinna.
http://www.improveme.se/new/magazine/article/5852/slipp-milier-i-ansiktet
Kluring om Ryssland
Ska du på ansiktsbehandling kan hon alldeles säkert ta bort de åt dig! Be henne om det! Jaså, ja jag har läst att man kan massera bort de men jag vettefan om det funkar, jag störs inte av mina speciellt mkt och nu har de faktiskt försvunnit iaf, visst en del av de blev röda finnar men de försvann ju rätt snabbt. Så jag är slät och fin i hyn nu igen och jag har inte gjort ngt mer än jag brukar göra :) Lycka till! :)
Mm jag har frågat henne på Facebook men inte fått något svar ännu. Ska fråga när jag är där annars!
Det skadar väl inte att prova, jag har ju ändå jojobaolja hemma för huden 
Kluring om Ryssland
I dag fick jag min! Hade beställt från BeutyBay 
Har penslat på redan.
Jag undrar hur ofta man kan och bör pensla på? Kan det bli för mycket?
Och får det effekt även ovanpå foundation? Jag använder bareMinerals…
Kluring om Ryssland
Jag använder oxå deras foundation. Jag brukar dutta på blemish diretk på finnen om jag får en. Ibland penslar jag på över hela området där hag oftast får en finne då och då. Jag använder den under foundation om jag använder den dagtid men oftast använder jag den på kvällen, efer jag tvättat och haft på fuktkräm. Ibland använder jag den lite i täckande syfte då jag tycker den döljer rodnad mer naturligt än min concealer! Då appliceras den både under och på foundation. Jag tycker du ska prova dig fram, vilket som känns bäst. Men jag har fått för mig att den verkar bättre om du anvönder den på så rent ansikte som möjligt, alltså under foundation. Fick man ingen info med m hur den ska anvöndas…vill minnas det std ngt på frp?
Miss! Kanske denna info kan ge svar på dina frågetecken? bareMinerals Skincare Blemish Remedy För vem? Passar alla hudtyper som vill punktbehandla blemmor och orenheter. Egenskaper: Bekämpa blemmor med detta målinriktade mineralpuder, som lugnar, döljer, täcker och förebygger blemmor och skavanker med en allt-i-ett-behandling och borste! Den milda formulan innehåller naturligt svavelextrakt som exfolierar, lugnar, bekämpar och förebygger nya problemområden utan att irritera huden. Mineralpudret neutraliserar rodnader/flammighet, motverkar blemmor och orenheter, döljer skavanker samt hjälper till att minimera porer. Formulan innehåller bareMinerals 100% rena RareMinerals ActiveSoil Complex, som exfolierar problemområden, ökar cellförnyelsen och ger en klarare hud med förminskade porer. I en oberoende amerikansk konsumentundersökning upplevde 82% av kvinnorna att blemmor och finnar hade reducerats effektivt, 78% ansåg att rodnaden hade minskat och att hudtonen var jämnare, och 77% tyckte att deras hud såg klarare ut. Fri från parabener, parfym och artificiella oljor. Aktiva ingredienser: - RareMinerals ActiveSoil Complex: BareMinerals egenutvecklade, 100% rena komplex som utvinns ur näringsrik, jungfrulig jord. Komplexet innehåller en rik mix av 72 essentiella makro- och mikromineraler med otroliga hudförbättrande effekter. Koncentratet ökar cellförnyelsen, reducerar förstorade porer, minskar fina linjer och rynkor samt ger en klarare och slätare hud. Det har ett väsentligt högre antioxidantinnehåll än exempelvis blåbär och granatäpple, vilket ger en kraftfull antioxidanteffekt. Tack vare formulans unika sammansättning transporteras de aktiva ingredienserna ned i huden, som på ett optimalt sätt tar upp och behåller fukten. Huden blir fastare, ser friskare och jämnare ut samt får ökad lyster. Användning: Knacka ut en liten mängd Blemish Remedy i locket. Arbeta in pudret i borsten, skaka bort överflödigt puder och applicera direkt på blemmor och skavanker genom att dutta med borsten. För större problemområden, applicera ett tunt lager över hela området. Undvik ögonområdet. För bästa resultat, applicera direkt när blemmor och finnar uppstår. Applicera dagligen på problemområden för att förebygga framtida blemmor.
Tack målle!
Ja det känns mest logiskt att applicera det på ren hud! Jag läste i någon recension på BeautyBay att någon tyckte att den torkade ut huden. I texten som du la in står det snarare tvärt om. Finns väl bara ett sätt att ta reda på vad min hud tycker om den!
Är väldigt spänd på att se vad som händer, faktiskt.
Och ja, en del av den texten fanns med i förpackningen. Resten stod mest allmänt om bareMinerals, tycket jag.. slängde det.
Kluring om Ryssland
Hur går det nu då, Miss? Är du nöjd med produkten? :)
Jodå, eller jag vet inte. Har inte upplevt några mirakler ännu! 😛
Finnarna kommer och går. Som de alltid har gjort. Men jag penslar på två gånger om dagen.
De där milierna försvinner faktiskt, som du sa, av jojobaolja!! Jag masserar in den två gånger om dagen och några har försvunnit helt och några har blivit mycket mindre. Mycket trevligt! 😃
Kluring om Ryssland
Toppen!