Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2905 ggr
Michaela-N
0

Ögonbryn

Behöver lite hjälp med mina ögonbryn. 
Då de är raka hittar jag ingen snygg form att plocka dem. Hur plockar man raka ögonbryn om man vill få dem snyggare? Har kollat på youtubevideos men de gör mig inte klokare, alla verkar ha ögonbryn som tydligt går uppåt.

Hur ska jag göra? 

Och hur kan jag fylla i dem? Jag har blont hår och mellanblonda ögonbryn. De färgerna jag provat hittils har varit för mörka.

sofiapuff
0

nu vet jag inte hur dina ögonbryn ser ut förutom att dom är raka men när jag plockar mina ögonbryn så brukar jag rensa under ögonbrynen (alltså plockar under ögonbrynen, tar bort stråna som ligger lite här och där) och sen tar jag en nagel sax och klipper stråna som går rakt upp där vid början av ögonbrynen.

Så har jag en gelé för ögonbrynen så man kan forma dom sen målar jag lite mina ögonbryn och det blir faktis väldigt bra! Gelén finns på h&m och kostar 50 kr :)

Hoppas det hjälpte och att du förstog, kram! :)

besök gärna min blogg -> www.sofiaalia.blogg.se

SoKawaii
0

För att skapa en illusion av ögonbryn som är böjda mer uppåt kan du noppa den innersta halvan av brynet på översidan, och den yttersta halvan på undersidan.

"Do small things, with great love"

Mimmi
1

Behåll din naturliga form och försök inte noppa dina ögonbryn så att de blir böjda! Raka ögonbryn kan vara jättesnyggt. Har du naturligt raka ögonbryn är det mest troligen den form du passar bäst i.

Ett bra tips är att fylla i sina ögonbryn innan man noppar dem, så att man får en bild av hur man vill att ögonbrynen ska se ut. Annars är det också lätt att man noppar för mycket. Försök se linjerna i dina ögonbryn och försök framhäva dem.

Kika på andra med raka ögonbryn och se hur deras bryn är formade! Några exempel på kändisar som har rakare ögonbryn är Natalie Portman, Miranda Kerr, Rooney Mara, Audrey Hepburn, Anne Hathaway, och Jennifer Connelly.

[Tilde]
3

Denna bild är hjälpsam tycker jag, vad gäller att försöka hitta den rätta formen: