Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketttjejsnack
Läst 1432 ggr
[muff]
0

Epilator

Är det någon här som har testar/har en epilator till att raka benen med?
Hur ont gör det för dej att epilera? Hur stor chans är det att man får innåtväxta hårstrån om man epilerar?

rekommenderar epilator, eller är det inte värt smärtan? Vilket märke är bäst, vilka fungerar bäst och till vilket pris kan man hitta en bra men billig epilator?? :)

pavor-nocturnus
0

Tass! Är också nyfiken :)

[WickedAlly]
0

Jag tyckte att det gjorde rätt ont i början men om man ser en film eller lyssnar på musik samtidigt så fokuserar man på annat och smärtan avtar.
Har inga inåtvända hårstrån, vet inte hur vanligt det är att få det.

Rekommenderar för att det är skönt att slippa raka benen varje vecka, vilket märke som är bäst har jag ingen aning om. Jag har en Braun, kostade runt 1000 men det är flera år sedan.

Nali
0

Jag kör epilator, aj aj säger, jag i början gjorde det väldigt ont men man vänjer sig efter ett tag. Rekommenderar det, har själv fått inått växta hårstrån tror det var dock efter rakning och inte epilator men inte så stor chans att man får det! 

Ett bra tips är att man rensar epilatorn regelbundet så det inte samlas upp en massa hår.

wingren
0

Extrafråga (a) Hur len blir man? Tar den allt hår eller man måste raka efteråt ändå?

[WickedAlly]
0

På mig tar den allt men jag har ganska grova hårstrån, har man många fina så får man nog dra en sväng med rakhyveln också.

wingren
0

Ingen som provat en dualepilator? alltså sån med inbygd hyvel med? :p

[muff]
0

Är det värt att köpa billiga epilators (?) kring 300-400kr eller är dom flesta dåliga? :)

JMax
0

Usch, vidrig, liten elak maskin… Gör ju hur ont som helst!

Finns någon variant med is i som ska bedöva lite under tiden man kör, kanske den är bättre?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Nali
0

Jag har en så man kan skifta mellan rakhyvel skaft och ''pincett'' skaft på mig tar den bort allt och behöver oftast inte köra med rakhyvel efteråt. Dock måste jag tillägga att min smärtgräns är vääääldigt hög så jag klarar väldigt mycket smärta utan att bry mig om det men om du vet med dig själv att din kanske inte är lika stark så avråder jag dig från att köpa den.

Gör det jätteont när du vaxar ögonbrynen/överläppen/bena så rekommenderar jag inte epilator för du måste pusha dig själv att dra den upp och ner och klarar du inte av det så är det slöseri med pengar.

Karmatarerskanise
2

Jag klarar inte av epilator :P Tatueringar går bra, men epilatorer går inte :P

[rosakontorstol]
0

Om ni vill vara säkra på att slippa inväxta hårstrån så epilera med skrubb ett dygn före eller efter, jätteviktigt i grövre områden som typ armhålan :)

JMax
1

Armhålan måste ju göra dödligt ont!!! Förvånad

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[rosakontorstol]
0

Nejdå, det är inte så farligt. Man ska inte bli skrämd av folk som säger att det gör jätteont, för det gör det verkligen inte och man blir van efter ett tag dessutom. Ett tips är att prova vaxa först men allra helst att kanske plocka lite med en pincett så man vänjer sig vid känslan Glad

Karmatarerskanise
0

#13 Skrämd ska man inte bli, man vet ju inte fören man själv testat.
Men du kan inte säga att det inte gör ont för andra, för det gör verkligen jätteont för mig.

[rosakontorstol]
0

#14 sa inte att det inte gjorde ont, men kan säga att min definition av jätteont är typ benbrytar smärta haha :P men visst känns det definitivt.

SoKawaii
0

Kolla www.prisjakt.nu Där finns priser, inköpställen och recensioner.

"Do small things, with great love"

Sweelin
0

Efter typ ett års användande med uppehåll nu i vinter så är jag fortfarande inte van vid smärtan! Jag har dock en billigare variant och tänkte köpa den senaste Brauns eftersom min brukar inte ta allt då se är för korta (2mm).

Men annars är det mer värt det än en rakhyvel då jag har stubb efter typ 12 h Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3