Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 15518 ggr
yoanna
0

Underjordiska finnar :S

Någon som vet hur man får bort dom underjordiska finnarna. Problemet e ju att dom inte kommer fram utan dom bara ligger där under huden och ser fula ut. Jag använder ansiktsrengöring varje dag, men det hjälper ju inte mot dom!?. Så någon som vet hur man lättast får bort dom? :)

JMax
0

Hmm…de är ju lite luriga. Det bästa är nog igentligen att låta dem vara, de kräver ju annars ganska mycket "våld".

Typ att klämma dem där man måste ta i som en idiot och resultat vet man ju inte vad det blir. Att sticka dem med nål är ju ett annat men inte det heller det nått vidare bra…Att förstöra huden och få ärr för livet istället är inget roligt.

Dricka mycket vatten och äta bra och varierande kost är nog det bästa.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

yoanna
0

Kan dom försvinna om man har en bra kost tro? :)

Karmatarerskanise
0

MAn bör absolut inte klämma på dom eller försöka sticka hål med nål, kan bli riktigt hemska infektioner.

Bäst är att låta dom vara till dom dör ut själv, eller använda tex tandkräm på dom. Ta tandkräm innan sänggående och tvätta av på morgonen. Det är uttorkande. Annars kan man ju köpa "spot" medel på tex apoteket. Finns en massa olika märken.

yoanna
0

#3 Men hjälper det med tandkräm när dom är under huden och inte kommer fram? :S

Idrus
0

Hahah skrattade ihjäl mig till din rubrik! Skrattande

Jag brukar låta dem vara när jag väl får dem, men de jobbiga är att dem blir röda så då brukar jag sminka över dom Cool

Besök gärna min blogg.

Karmatarerskanise
0

#4 Det kan det göra.

zanpakuto
1

Tea Treeolja tar död på dem inifrån så att de försvinner fortare.

Jag kör på de när jag får någon envis jäkel. Bara dutta på en droppe morgon och kväll, eller oftare om man vill.

Dessa "underjordiska finnar" brukar kunna vara kvar i veckor på mig. Med Tea Tree så försvinner de på en dag eller två.

Sjukt skönt med tanke på hur stora och smärtsamma de där fulingarna kan bli!

yoanna
0

#7 Låter ju riktigt bra :D

Jag har haft mina sen i somras :O :S .. Asså dom känns ju inte som finnar men dom ser ut som det :S

[Norrbysa]
0

Om du sätter på ett plåster med alsolsprit på finnen så hålls den fuktig och öppnar upp sig själv. (måste vara ett plåster med tejp runt om hela kudden så det sluter tätt.)

Vet dock inte hur lång tid det kan ta. Fick tipset av min doktor men har inte testat det själv.

ladymiss
0

salicylsyra tränger sig in i huden oavsett om finnen inte har någon "utväg" (usch dehär låter äckligt xD" så leta i innehållsförteckningen efter det :)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

yoanna
0

#10 Haha, jaa de låter ju lite läskigt :P .. Men vad kan det finnas i? (a)

SoKawaii
0

Håller med #7 Tea tree oil är grejjen. Antibakteriellt och går in i huden utan att skada. (Vet att detta är en gammal tråd)

"Do small things, with great love"

JMax
0

#11 Salicylsyran eller vad den heter finns i någon av de vanliga värktabletterna. Ta en tablett mosa den och tillsätt lite vatten och klägga på det. Smeten ska även vara bra som ansiktsmask för hela ansiktet,

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!