Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 9329 ggr
[linneasandberg]
0

Sidecut?

Hejhej! Jag har precis klippt sidecut på mig och nu är jag nyfiken…

Vad tycker ni om sidecut? gillar ni det? tycker ni det är snyggt eller bara konstigt? :D

(Om ni inte vet vad sidecut är så kan ni söka på googlebilder)

Hanna
2

Tycker det ser bra ut på vissa. Dock tycker jag att dem flesta har det nu så ser det inte som något speciellt längre. Kan nästan tycka att det är lite uttjatat ibland när 5 pers i klassen kommer med det. Men det kanske bara är jag som tycker det.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[linneasandberg]
0

#1 Okej :) det är nog bara jag på min skola som har sidecut nu… Jag går på fridaskolan och vi är 72st i bara min klass så du kan tänka dig hur många det är i skolan då ;)

JMax
0

Bild?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[linneasandberg]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sure :D jag gillar däremot inte ifall man rakar av för mycket liksom hela halva sidan av huvudet eller om det blir för tunt! :D

Karmatarerskanise
2

Tycker det är snyggt, men lite tråkigt att så många har det.

Hade själv aldrig gjort det eftersom jag hade tröttnat på det efter ett tag, och man kan ju inte göra så mycket med det fören det växt ut igen ;)

[linneasandberg]
3

Jo, håller med! Men jag orkade inte med min vanliga hängiga frisyr längre och jag har nästan alltid mitt hår på ena sidan så jag tyckte det passade bra :) jag kände att jag var tvungen att testa ;) haha!

Karmatarerskanise
0

#6 Ja så länge du är nöjd så Glad Snyggt var det!

JMax
0

Aha! Snyggt! Tror inte jag har sett det på någon faktiskt men det här är ju en byhåla med…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[carrouknow]
0

Sidecut är skitsnyggt :) har haft/har det själv (håller på att låta den växa ut eftersom att jag tröttnar snabbt på mitt hår). Rakade den för ungefär ett år sen och den har bara växt 1 dm, haha. Ångrar att jag gjorde den även fast jag passade asbra i det :)

JustMySelf
4

gillar det inte på någon faktiskt :p

Justsmiile
0

oh snyggt, passade dig!
har funderat på det men är lite feg ;)

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

[linneasandberg]
0

#11 Tack! :D Du borde göra deT! jag ville klippa själv och det gjorde jag och det var värsta frihetskänslan^^sedan fick mamma raka :D

Anna
0

Snyggt på de som passar i det!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Arkan
1

Till rätt stil är det askalas! Jag funderade på att göra det för ett tag sen. Laddade till och med rakapparaten.. Meeen sen blev det aldrig av haha. Nu kan jag inte göra det eftersom jag har jättekort lugg och det skulle aldrig se bra ut :)

Wand
3

Hade sidecut innan det blev populärt, gillade det då. Nu är det bara uttjatat och tjusningen med det hela har tappats totalt. Visst ser det väl bra ut (på vissa) men njae.

På vårat gymnasium går det ca 120 elever, säkert 10 av dessa har sidecut. Varenda gång man är ute på stan så ser man en hel hög av personer med det.

Tråkigt. 

Jag tycker dock att sidecut kan se riktigt bra ut om man har riktigt långt, tjockt och lockigt hår och rakar helt, dvs inte bara snagg utan rakat, på en del av ena sidan. Annars nej.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Arkan
1

Jag tycker det är skitfult om man rakar av allt hår helt. Det ska vara iaf 0,5 eller 1cm långt hår >:

[linneasandberg]
0

#16 tycker samma som dig! jag tycker det är jättefult om man är helt flint på ena sidan x>

spacesheep
4

Sidecut på relativt korta, eller väl uppklippta frisyrer kan se bra ut! Däremot har jag svårt för de som har resten av håret ostylat och ena sidan avklippt, ser bara ut som att man hamnat i en gräsklippare då…^^

kredka
0

känns lite outre med en sidecut då jag hade en redan för 1,5 år sedan och det var då den var populär, eller tja..iaf folk började lite mer med den :) här finns en liten bild på min sidecut, dock inte riktig lyckad, den var tagen på en ute fest :P ;)

Välkommen till ferretplanet.se :)

hjartelyckanskaniner
1

Jag tycker du har stilen till att ha sidecut. Om jag hade haft det så hade jag inte passat i det alls. Jag har tunt och halvlångt hår (10cm ner på ryggen) så mitt hår hade sett ännu tunnare ut. Känns som om man kan kolla igenom mina hårstrån. Jag har många men superduper tunna hårstrån. Om jag tex flätar mitt hår så blir det tjockaste av flätan ca 3-4cm bred så ni kan tänka er hur tunt det är.

Jag har bara sett 2 st där jag bor och då var det vid skolan. Sen finns det ju lite punkare/rockare vid skolan men kan nog inte kalla det för sidcut den frissyren de har. De har tuppkam med helt nersnaggade sidor. Det finns inte en mm kvar på de sidorna. Tex Sanna Bråding (programledare) har en sådan frisyr som jag pratar om bara att hon inte direkt har tuppkam. Hon brukar dra bak håret och ha håret i en boll. Så hon har en 10-15cm rand med hår på huvudet som går från pannan till nacken och resten är rakat. Hon passar jättebra i det för hon har den stilen.

Jag har väll en ''normal'' stil. Följer inte modet direkt. Nu tex har jag linne instoppat i ett par lite större jeans, flätat läderskärp som är knutet i midjan, cardigan och sen ett halsband med ett stort hjärta.

Tycker att stilen spelar mycket roll i hur håret ser ut. Jag vill ju inte ha tuppkam eller snaggat om jag inte har en punkig/rockig stil. Utan nu låter jag mitt hår växa och vill ha 10-30cm längre hår och bara låta de vara som det är men kanske sätta upp det ibland och så.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Emmy
0

Jag vill ha sidecut, men jag vill inte raka av håret där, plus att jag har för kort vanligt hår.. Något tips om man inte vill raka..?

Hanna
0

Det går att göra en fläta eller flera (små) så det ser kalt ut där. Annars kan du väl täcka över med det andra håret? Hår vöxer faktiskt väääldigt fort :)

Hanna
0

Sök på "sidecut fläta". Vill inte länka då det var till bland annat bloggar.

[linneasandberg]
0

eller om du bara vill ha det för en dag kan du ta ena sidan av håret och dra bak så sätter du fast med hårnålar! hoppas du förstår hur jag menar Skäms

Missel
2

Jag har sidecut.

monstermash
1

Jag har också sidecut. Haft det någon månad och är skitnöjd, tycker jag passar mycket bättre i det här än med långt hår. :>

makkeosv
0

Det är snyggt, men inte på alla direkt. Tjocka med sidecut är inte speciellt snyggt lulz.

ShitGoose
5

Jag älskar sidecut!
Har själv haft det 4 gånger innan och trivdes riktigt bra i det. Dock inte de två första gångerna då jag failade lite, hehe..

Första gången var för några år sedan och då var det inte många som hade det. Men den senaste gången så slutade det med att jag rakade av allt hår då väldigt många tjejer i min skola hade det. Det vart inge speciellt då..

Sen har jag även haft dubbel sidecut, det var najs :)

Bifogar en gammal bild på mig, tror jag hade
dubbel där vilket inte syns men ändå ^^

Medarbetare på Sphynx iFokus

Arinya
1

jag håller med #18 det är verkligen förfärligt när man har sidecut och resten av håret bara hänger och ser allmänt tråkigt ut och i min stad är det vanligt att man går och 60% av dom har otvättat hår också ganska nasty :P så jag kan ju inte säga att jag gått en bra bild i verkligenheten för att ingen gör "rätt"

[hejhejnaffy]
0

Jag tycker det är as coolt med sidecut! Vill själv ha det men är inte säker på att det kommer passa mig ;)

[linneasandberg]
0

god damn, länge sedan jag skrev denna tråden xd

Aja, min sidecut håller på att växa ut nu iaf, ska spara ut :P Jag gillar det fortfarande men liksom nu har man ju testat så… xd

Slänger upp en nyare bild :D ser inte så mycket på sidecuten då men…

[linneasandberg]
0

#31 fast jag ser mer ut såhär nu då men där ser man inte sidecuten alls XD

Karmatarerskanise
1

makkeosv Undrar hur du kan dra alla överviktiga öven en kam?

Alla smala passar inte i samma frisyrer, precis som alla som är modell större inte passar i samma saker.

OneSound
0

Tycker det kan vara riktigt snyggt! :)

Jag själv har nape (rakat i nacken) men försöker spara ut.. Och de kommer ta tid då resten av mitt hår är väldigt långt haha! Så innan man rakar bör man tänka på sånt :)

Aut viam inveniam aut faciam

[linneasandberg]
0

#34 bild? :D

Graaaciie
0

Kan man göra sidecut med det här håret?

Kanske inte syns mycket..Menmen..

Såg nu att ni inte skrivit sen 23 April iår… MEN JAG MÅSTE VETA Glad

monstermash
0

Eh ja, varför skulle du inte kunna göra sidecut med det håret?

1337
0

Jag tycker personligen inte att det är snyggt alls med sidecut! Men det är ju en smaksak och om man gillar det tycker jag man ska köra!

SoKawaii
0

Klippte sidecut för över sex år sen, innan det var "inne". Min frisörkompis testade nya grejjer på mej. Nu känns det lite mainstream, men det är fortfarande snyggt. Beror på vilken huvudform man har, och på stilen i övrigt med tykker jag ^__^

"Do small things, with great love"