Platåskor/flatforms
Vad tycker ni om trenden med platåskor/"flatforms"?
Finns ju i en mängd olika modeller, allt från creepers till converseliknande osv. Men min favorit är 90talets bästa vän - Buffalos!
Johanna - Instagram
Nej USCH säger jag bara. Hade ett par buffalos när jag var yngre. Hatade dem då, och hatar dem nu. Kilklackar osv är jättesnyggt, men platta rakt av ser bara fult ut.

Jag minns buffaloskorna jag hade när jag gick på mellanstadiet. Jag hatade dom, men ville ju "va cool". Jag tycker inte det är ett dugg snyggare idag än vad jag tyckte det var då. :P
Personligen tycker jag att det är GRÄSLIGT med plan platå (extret 90-tal också). Ska det vara platå ska det antingen finnas en klack eller kilklack. :P
Tycker att buffalos är skitcoola! Men vet inte vars man kan köpa det.. :P
Haha, ja det känns som att det här är en trend som man antingen älskar eller hatar! Men jag är en obotlig 90tals-fantast, har alltid älskat 90talet, mode, musik osv. Så det här passar mig perfekt.
#5 Ebay har begagnade, ibland finns det på tradera. Bor du i Stockholm kan du kika in hos SkoUno, annars har Solestruck.com nya Buffalos :)
Johanna - Instagram
Jag fick en nostalgitripp från 90-talet. Ju högre man hade desto coolare var man! :D
Jag älskade platå på 90-talet. Nu tycker jag det mesta från 90-talet är fult men man brukar ju inte gilla det årtionde man är uppvuxen på.
Jag tycker du ska köra på dem om du gillar dem. :)
#6 Tack, synd bara att dem är så dyra :(

Nae inte så snyggt…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Först hade jag riktigt svårt för de converseliknande men nu börjar jag gilla dem :)
De andra gillar jag inte så mycket, finns några snygga modeller av båda sorterna men överlag nej. Hade ett par Buffalos en gång i tiden dock vars platå var "bucklig" eller mönstrad, vet inte hur jag ska förklara det men ett par sånna skulle jag kunna tänka mig igen, fast de var inte helt jämnhöga hela vägen, lite högre bak var de.
Edit: Sånna här nästan, fast mina var lite nättare vill jag minnas.
I många fall kan jag tycka att det är snyggt, äger själv ett par creepers som jag är himla nöjd med :) Buffalos och sådana extrema, klumpiga platåskor är jag däremot inte så mycket för
#11 Buffalos menar du. De finns i butikerna igen
"Do small things, with great love"
#14 Ja, precis som jag skrev :)
Jag tycker att det är skit snyggt! Inte alla då men dom flesta :D om man matchar det snyggt så blir det ju snyggt :)
Besök min blogg -> www.sofiaalia.blogg.se