Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2421 ggr
Nicey_och_Smulan
0

Bygga naglar...?

Jag va inne en sväng på en frisörsalong i lilla Älvängen för att säga hej till min kompis som jobbar som frisör där…jag satt o tittade på när en av de som jobbar där "byggde" naglar på en kund…Wow vad fint det blir. Blev väldigt sugen. Kunden var själv väldigt nöjd med sina naglar…hon har haft det nu i ca 6 månder och hon har stall o hästar att sköta om och 3 barn…då tänkte jag att det måste var slitstarka grejer det där =)

Nu till funderingarna jag skulle vilja ha hjälp med! Jag bokade nämligen in en tid nästa vecka *hjälp* hihi..och nu funderar jag på att ångra mig…eller inte :)

1. Är det slitstarkt att ha påbygda naglar? (Alltså…nageltipp och någon nagelmassa….)

2. Kan man göra saker som fjällvandra o rida??

3. Går de lätt av? Går sönder?

4. Andra synpunkter??!!

Tacksam för svar då jag inte är så vidare haj på detta .)

sofie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gick och fixa mina naglar en gång i månaden när jag jobba som frisör. Jag förstärkte mina egna och hade nån gått av satte vi på en tipp. Mina höll super och hon va alltid lika stolt över mig när jag kom med hela naglar. Med mina naglar skulle jag lätt kunnat rida med utan att dom gått av. Men innan jag börja gå till henne så gick jag till ett annat ställe och det blev inte bra. Men man behöver ju inte ha super långa naglar, så jag tycker verkligen du ska gå och testa :)

Mina naglar växer som ogräs, så i slutet av månaden va det inte så super fint med lacket.

Flippa
0

Jag har också haft sånna. Jaa, man kan rida med dom. Fast det blir ganska mycker lort i naglarna.

Nicey_och_Smulan
0

#1 Tack för ditt svar. Hon som jag ska göra detta hos verkar vara duktig, hennes kund som jag träffade där (som jag oxå känner lite) hade ju inga problem och ho hade stall.

Dt kan ju vara et problem med lacket…mina naglar växer oxå ganska fort… :( Man kan ju ta något transparant och bara måla lite gögst upp på tippen? Fint lack du hade!

#2 Vad bra…och de höll?? Aldrig sprickor eller liknande? Ja, mycket lort blir det väl… :(

Flippa
0

#3 Nej dom håller :)

Nicey_och_Smulan
0

#4 Underbart!!

Fler tankar o tips om naglar! =)

sofie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tackar. Ja det är ju fint det med :)

Gud vad sugen jag blir på att fixa mina naglar.

Stravaganza
0

Jag fattar inte varför man inte har sina egna naglar.

Och inte för att vara taskig eller så, men jag tycker inte det var fint.. xD

mandymoo
0

#7 Flera har sina egna naglar men väljer att förstärka dom så att dom inte slås av. Om man t ex är mycket i stallet eller har ett sånt jobb.

Det här med utväxt - det är ju bara att ta bort nagellacket o måla nytt så slipper man se utväxten - varför gör ni inte det? Visst är det snyggt med dekorerade nagalar (älskar dom) men det ser ju inte så jätte kul ut när dom växt ut en del - då är det ju snyggare att bara ha klarlack eller enfärgat om man inte själv känner att man kan dekorera någon …

sofie
0

#8 För marmoreringen har jag inte hittat bra lack till. Blir bara en full sörja eftersom alla färger går ihop i varandra. Och så tycker jag att vanlig enfärgat är tråkigt.

Karmatarerskanise
0

Jag hade så starka byggnaglar att de bröts långt ner med min vanliga nagel och det gjorde vääääldigt ont och blödde vääääldigt mkt ;)

Mysterious
0

#10 det lät inte bra!

Karmatarerskanise
0

Jag luckas alltid med det, så jag vågar inte mer ;)

Nicey_och_Smulan
0

#7 Smaken är som baken…alla tycke rinte att det är fint, men det gör jag =) Och det är mycket mer hållbarare med fejk-naglar :)