Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2421 ggr
Nicey_och_Smulan
0

Bygga naglar...?

Jag va inne en sväng på en frisörsalong i lilla Älvängen för att säga hej till min kompis som jobbar som frisör där…jag satt o tittade på när en av de som jobbar där "byggde" naglar på en kund…Wow vad fint det blir. Blev väldigt sugen. Kunden var själv väldigt nöjd med sina naglar…hon har haft det nu i ca 6 månder och hon har stall o hästar att sköta om och 3 barn…då tänkte jag att det måste var slitstarka grejer det där =)

Nu till funderingarna jag skulle vilja ha hjälp med! Jag bokade nämligen in en tid nästa vecka *hjälp* hihi..och nu funderar jag på att ångra mig…eller inte :)

1. Är det slitstarkt att ha påbygda naglar? (Alltså…nageltipp och någon nagelmassa….)

2. Kan man göra saker som fjällvandra o rida??

3. Går de lätt av? Går sönder?

4. Andra synpunkter??!!

Tacksam för svar då jag inte är så vidare haj på detta .)

sofie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gick och fixa mina naglar en gång i månaden när jag jobba som frisör. Jag förstärkte mina egna och hade nån gått av satte vi på en tipp. Mina höll super och hon va alltid lika stolt över mig när jag kom med hela naglar. Med mina naglar skulle jag lätt kunnat rida med utan att dom gått av. Men innan jag börja gå till henne så gick jag till ett annat ställe och det blev inte bra. Men man behöver ju inte ha super långa naglar, så jag tycker verkligen du ska gå och testa :)

Mina naglar växer som ogräs, så i slutet av månaden va det inte så super fint med lacket.

Flippa
0

Jag har också haft sånna. Jaa, man kan rida med dom. Fast det blir ganska mycker lort i naglarna.

Nicey_och_Smulan
0

#1 Tack för ditt svar. Hon som jag ska göra detta hos verkar vara duktig, hennes kund som jag träffade där (som jag oxå känner lite) hade ju inga problem och ho hade stall.