Lila under ögonen. Snälla hjälp!
Jag har länge varit lila/rosa aktig under ögonen. Vet inte vad jag ska göra åt det. Vad kan man göra för att bli av med det? Jag har haft ett tag nu och är bara 14. :/
Spruca
Är det blodådrorna som syns eller är hela huden lilafärgad?
Du skulle kunna ta ett puder eller en concealer som är gulaktig och dutta på, för det borde dämpa det lila
Om du googlar färgstjärna så ser du vilka färger som är på motsatt sida till lila, och det är de färgerna du ska använda för att motverka det!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Blodkärlen som lyser igenom pga tunn hud tror jag. Make up store har bra concealer av olika slag som täcker bra. Annars är det att dricka mycket vatten och äta nyttigt.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Okej, kan försöka hitta en bra concealer:) Bara inte för dyr då jag inte har så jättemycket pengar. För jag äter bra och nyttigt och dricker mycket vatten.Tack för svaren. Har alltid undrat vad orsaken har varit, men då är det väl anagligen tunn hud.
Spruca
Ja det är ju troligaste förklaringen. Huden runt ögonen är väldigt tunn, och känslig. Så det är naturligt att blodkärlen syns där. Likaså på ovansidan av händerna hos många.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
kan tyda på järnbrist, problem med njurar/magproblem, för lite sömn eller som de andra sa, tunn hud
Jag har precis samma problem och som #1 sa så funkar det med en concealer som är lite gul/orange då det neutraliserar färgerna till vanlig hudton. Vad jag använder är en foundation fråm Max Factor som har en döljande effekt och en concealer från Body Shop som reflekterar ljus. Det funkar för mig, har haft det sen jag var 12 :)
6# Okej, ska kolla upp den där concealern:)
Spruca