Kläder långa och smala tjejer
Jag är en tjej på 15 år som är väldigt lång (187-188), rätt smal (har ett BMI på 19) och har, som ni kanske förstår, väldigt svårt att hitta kläder som passar!
Svårast är typ byxor och jackor samt tröjor som är långärmade. Byxor är väldigt ofta för korta, måste egentligen ha 36-längd men har 28 i midja… De enda byxor som jag faktiskt är helt nöjd med är Acne's jeans som jag har i 34 längd (men de är som 36:or). Jackor är typ alltid för korta i ärmarna, och är de inte det är de typ stora som tält för övrigt! Inte kul! Just nu har jag en Fjällräven-jacka av herrmodell… Med tröjor är det samma problem, jag måste oftast ha typ 42 för att det ska räcka till i ärmarna, men det räcker gott och väl med typ 38 i övrigt… Jag är iofs relativt bredaxlad också, så det kan behövas lite större storlek för det också.
Så min fråga är: Vart köper ni andra långa och smala era kläder? Jag vill ju inte ha några tantiga, tråkiga kläder utan gärna lite roliga, ungdomligare grejer liksom… Har ni några bra tips? :)

Jag har samma problem som du fast jag "bara" är 180 cm lång. Byxor är kört, har ett par jeans från Wrangler och några stretchjeans från Lindex när de hade med extra långa ben. Jag har alltid kjol förutom när jag tränar eller är i stallet.
Toppar kortärmade har de bra långa på Vero Moda och mycket toppar med lite längre ärm hittar jag på Esprit.
Finns flera sajter utomlands som har roliga kläder, googla så hittar du dem.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Åh, tack för dina tips! Ja, Esprit brukar jag kunna hitta en del grejer på, de har fina saker. :) Ska kolla in Vero Moda och Wrangler också.
Men så du håller också på med hästar? :D Hur gör du med ridbyxor och sånt? Har ofta problem med ridbyxor också (även fast det inte spelar så stor roll när man ändå drar ridstrumpor över, men det finns ju en viss gräns…). Förut funkade Whitaker prima, men nu verkar de ha kortat benen på sina ridbyxor… D:

Förr när jag red western red jag alltid i jeans och så hade jag några jeansridbyxor från Börjes som mamma fick lägga ner så fungerade de. Nu har jag jodphursridbyxor och de hittade jag på Hööks, de är längre än vanliga men bootcut så de går inte att ha i stövlar och så har de en hälla under så att de inte åker upp. Vanliga ridbyxor syns ju inte att de är korta om man har stövlar eller shortchaps men de är ruskigt korta tycker jag…Provade herridbyxor men de har sånt "punghäng"…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ja, det är klurigt… Men skulle kanske ta att prova jodphursridbyxor, det har jag nog inte gjort förut. :) Tack igen för tipsen! :)