Sminkhjälp
Jag har sminkat mig lite här med läppstift, puder, brun vattenfast mascara och en grön (enda jag hade) ögonskugga som inte syns.
Först och främst behöver jag en ögonskugga som inte är för mycket, som den gröna. Vill också ha sminktips och tips på bra produkter, men så billigt som möjligt då jag lever på existensminimum.
Alltså, det ska se relativt naturligt ut och ska egentligen inte synas att det är sminkat.
Hur skulle du ha gjort om du var jag?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

När jag vill ha en naturlig vardagssminkning så lägger jag på BB-cream från Garnier (jämnar ut, täcker men ser naturlig ut) kostar nog runt 130 kr i Sverige, lägger på et lager av Isadoras build-up mascara som nog också kostar runt 130 kr och så ett lager av Niveas lipsyl Shine som ger en lätt rosa ton, kostar runt 20 kr. Om jag använder ögonskugga så använder jag oftast bruna nyanser som jag skuggar med, H&M brukar ha billiga paletter som duger till vardags.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Tycker absolut att du ska kolla in elf! Superbilligt, superbra, brett sortiment! Elf.se går inte att köpa i butik i sverige