Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 404 ggr
E_hjo
0

Eh, lite hjälp tack! : )

Jo, det är så här att jag skulle behöva lite hjälp och tips om hur man lägger sin rouge snyggt och jämt.
Jag har verkligen jättesvårt att få rougen jämn och fin… Haha!

Ös på med massa bra tips nu. ;)
Hihi!   : )

sofie
0

Tyvärr är jag inte så bra på det. Hoppas nån som är duktig på det kan komma och ge oss massa bra tips :)

Mysterious
0

Använder aldrig det.Hoppas nån kunnig kan svara:)

Snuttan2
0

Jag har svårt att få det jämnt i betäckningen att det blir olika högt och olika stora områden på varsin kind eller att det hamnar fel.

Kör därför på en grej en kompis lärde mig, att antinge vill man ha rogen lite mer rundare eller så vill man ha den lite mer som ett steck snett neråt, just nu är jag lite knäpp i huvudet å kan inte komma ihåg vilken som var vad, men antinge så formar man ett o med läpparna å suger in luft (tror det var för när man vill ha lite högre rouge, längre streck, man har typ på kindbenen eller vad det heter) eller så - ehh jag har glömt bort det, jag annvänder bara den ena. :S

/Mkt hjälpsam Jenny som är för trött för att ha koll på saker för tillfället Fundersam

Sandra76
0

Det finns olika knep men det lättaste är att lägga på själva kindbenet. Man har en "linje" att gå lätt efter och det blir inte snett.

Kolla när du varit ute och fått lite färg på kinderna -rosor på kinderna så ser du hur du ska lägga lite färg mitt på kinden- så ser det naturligt ut:)

Stå framför spegeln och testa så ser du hur du ser bäst ut med olika metoder.

Man ser pigg och fräsch ut med rouge så använd det!!

E_hjo
0

Åh, tack för tipsen! *springer och testar*  ; )

bubbelbubbel
0

oh, se till att du får en bra färg e_hjo!

min syster var enligt henne inne på kicks och dom valde ut en till henne, jösses säger jag bara den var ju chockrosa! sen hade hon väl givetvis lite för mycket med, men det såg lite tokigt ut.

Karmatarerskanise
0

Är det inte olika på avlångt huvud och på ett runt? På en typ ska man ha på kundbenen och på den andra under?

E_hjo
0

Hmm… Nu blev det mer komplicerat här…  : )
Haha!

Karmatarerskanise
0

:PIngen som vet?

senna
0

det är väl att man lägger rougen under kindbenet för att framhäva det? eller? rätta mig om jag har fel! (:

Karmatarerskanise
0

Trodde det var de man gjorde då man lade det på :P

Liss
0

de enda jag vet är att man ska börja från kindens högsta punkt och göra de i cirkelrörelser så de inte blir streckigt. Man ska alltid ha på kindbenet.. under kan man alltid ha ett mörkare puder om man vill framhäva kindbenen. Min tanke om saken iaf

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Pernilla
0

…och se till att underlaget är jämnt och slätt! Annars spelar det ingen roll vad du gör, det blir ojämnt och konstigt med rouget ändå.

Annars kan man ju alltid testa krämrouge. Lättarbetat!

Liss
0

hur tusan använder man krämrouge? med fingrarna eller?

Matilda_91
0

Oj många säger olika :)

Jag lägger alltid lite mörkare rouge under kindbenet, för att få en fin ansiktsform och för att framhäva ansiktsdragen. En ljusare lite mer rosig rouge lägger jag på kindbenet för en rosig känsla :) Se till att inte ta för mkt och att få det ungefär lika på båda sidorna så brukar det alltid bli bra :)

Sandra76
0

Jo, beroende på vad du har för ansikts form så kan man trixa, men det generella som alla kan använda sig av är det i mitt första inlägg #4.

Man ska inte krångla till det som nybörjare.

Krämrouge läggs lättast med fingrar eller med make up svamp, sedan kan man släta ut eventuella kanter med rougeborste.

Liss
0

hum, är verkligen krämrouge enklare då?

E_hjo
0

Testat lite tips å så nu…!
Det där med att ta rougen med cirkulära rörelser (det var väl någon som sa att man skulle de, va?) fungerade ju superbra. Haha! : D

Liss
0

Japp, de var jag de:P Då blir de jämt och fint.. :)

E_hjo
0

Jajjamensan!  :D

Karmatarerskanise
0

Då får jag testa det näsat gång dådå :) Har alltid lagt på det i ett streck ;) De få gånger jag använt de.