Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 871 ggr
Invisible
0

Tips på Primers?

Detta med primers är helt nytt för mig! Jag som har fet hy, vad kan ni rekommendera för märken till mig?  Vad bör jag kolla efter för typ av produkt? Särskilda ingridienser? Gärna under 300 kronor.

MissInAction
0

bareMinerals har bra primers, och det går att beställa från exempelvis BeautyBay.com vilket blir billigare än om du köper på Kicks eller liknande. Vet inte vad priset ligger på iofs för det var ett tag sedan jag köpte. Men den håller bra, dock så har jag torr hud och jag är osäker på om de har olika primers för olika hudtyp, däremot så vet jag att de rekommenderar olika foundations beroende på om man har fet eller torrare hud!

En som jag inte testat själv men som många pratat gott om är Prep + Prime från MAC. Den ska tydligen vara riktigt bra.

Jag testade en från Loreal härom året också, den tyckte jag om. Den var i en liten glasburk.

Hittade en sida här som listar 12 primers, hoppas den kan hjälpa också Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JMax
0

Jag använder mig av Make Up Stores, det är den enda jag har testat och jag gillar den så jag tror inte att jag kommer att prova någon annan.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

FridaJohansson
0

En grym dagkräm som har lite färg i sig är etee luders. Deras grejer är kanon. Använder denna under min foundation och man får silkeshy!

Invisible
0

Tusen tack! Glad

spacesheep
1

Jag gillar BB-cream som primer faktiskt! Den tillsammans med en puderfoundation ger verkligen en perfekt finish :)

pixielutt
1

Jag använder mig av maybelline smooth primer :)

/ M

Nosen
1

Jag använder en primer från elf. Den kostar ynka 15 kr. Men den fungerar verkligen för mig. Jag jobbar med hotellstäd och är svettig när jag kommer hem men ögonskuggan sitter på plats. Så himla skönt med grejer som fungerar, känns inte kul att jobba på hotell och inte kunna sminka sig. googla eyeslipsface om du vill kolla in den :-)