Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettmanlig-glamour
Läst 1530 ggr
[slo]
0

Hårwax

Har ett tips att dela med mig till dom andra få killarna som är här, och en del tjejer också såklart, som använder Dax Wax röda plåtburk till håret. Den är jäkligt bökig, svår att få jämn och hantera i allmänhet. Jag tröttnade lite på det och fick en smart idé - varför inte testa värma det! Funkade ganska bra, men jag var inte helt nöjd, så waxet fick följa med in i duschen. Spola i varmvatten, låt det stå några minuter och waxet blir som smör :) Om man lägger i waxet när man står under rinnande vatten blir det grymt lätt att få det jämnt, sen är det bara att torka håret lite och i med något annat hårgegg för att stabilisera ;) Jag föredrar Fructis surfstyle (tror jag det heter, gult lock).

Om det nu är någon annan än jag som använder det, brukar få burkar av frisörer, kompisar osv ibland :P Men har man bångstyrigt hår så tycker jag det funkar riktigt bra om man följer "min" metod :)

Real
0

jag kom på en sak idag.. ta daxvaxet och smöra in de på händerna;P sen tar man mousse och kletar över händerna så de blandas.. de vart MYCKET lättare att hantera då enligt mig:)

[slo]
0

Mousse funkar inte på mitt hår… Händer inget alls :P Men säkert ett användbart tips för nån annan :)

Robert
0

Gnugga i händerna fungerar bra.

robert

Alex
0

Annat vax säger jag. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[slo]
0

#4 Finns det något annat som får ordning på bångstyrigt hår så är jag idel öra :)

Alex
0

Jag använder vax-stift från XL.. Hur bra som helst. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Pomperipossa
0

#5 En bättre förklaring till bångstyrigt tack… Vad är ditt problem..

Sandra
0

slo - Shockwaves Control Moulding Wax STRONG använder min kille. Han har jättetjockt hår som aldrig vill ligga som han vill. Men han verkar rätt nöjd med det här vaxet. Men du kanske redan har provat?

[slo]
0

#7 Ungefär som #8 skriver, det är mitt problem. Lägg till lite lockar också, så har du mitt problem :)

Pomperipossa
0

#9 Ok… Tyvärr så har jag inte nåt bra tips på det då mitt hår är självspikigt…Glad

Stravaganza
0

Vad då, tar ni bort håret som finns på era händer?

sofie
0

#11 Nej, dom använder vaxet i håret

Rickard007
0

#11, hahahahahahahaha

Stravaganza
0

Uhh, vad äckligt.

#13 Hahaha, på dig själv.

senna
0

#15 - de som använder vax kanske inte tycker det är äckligt? :S
har du tänkt på det?!

Stravaganza
0

Det är du som är 15, så du snackar med dig själv. xD

senna
0

#16 - jaha, okej. kanske gjorde lite fel! ;S
men jag menade iaf ditt inlägg, #14!

Stravaganza
0

Okej. Då kan jag svara på det du sa, dem som använder det kanske inte tycker det är äckligt, det är jag medveten om. Och jag har tänkt på det med det har du inget med att göra, jag får ju säga vad jag vill. Jag har ju min åskit, en fri åsikt!

__iE
0

alltså vet du vad för vax alla menar ?

Inte vax man vaxar benen med, utan typ som gele fast hårdare som kallas vax..

E_hjo
0

Hihi!  : D