Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 654 ggr
Mysterious
0

Plattång :)

Jag har ett problem :9
Jag ska köpa en plattång men jag kan inte bestämma mig vilken…vissa säger att vissa märken är dåliga att man ska köpa dyra plattänger och att billiga funkar inte…Får hjärnsläpp X(
Har ni plattång??Är den bra?hur mkt kostade den?Märke?Bild??
behöver en plattång så snart som möjligt för jag ska på semester och jag vill hinna beställa elr köpa från affären innan vi åker…
Har tänkt mej köpa en Ga.Ma CP1 för 750kr…men den är såå himla dyr!den finns på www.lyko.se

Kram Kram Diana

sofie
0

Ga.Ma är ett väldigt bra märke. Vi hade det på salongen och i skolan och jag kan verkligen rekommendera dig en sån :)

Mysterious
0

Åh…är det värt 750kr???

sofie
0

Jag vet inte. Dom där värms ju upp väldigt snabb och är smidiga. Men det finns säkert dom som är billigare och plattar lika bra. Men som kanske tar längre tid och är lite större. Jag själv äger ingen plattång då mitt hår är så rakt ändå. Men det finns säkert nån som har en som dom kanske kan rekommendera som är billigare och lika bra :)

Mysterious
0

okej…har du plattat håret med den Ga.Ma plattången??Om ja vad tyckte du?tog det lång tid innan det ''stycke'' hår du höll på med blev rakt?blir håret torrt??

Hehe,mkt frågor:) men man vill juh inte köpa nåttoch ångrasig sen :(

sofie
0

Jag minns inte vilken Ga.Ma plattång det va. Dom jag använde va väldigt bra. Det blir rakt fort. Max två tag på samma slinga. Är en fördel att det går fort i frisöryrket :) Men platta när håret är blött har jag inte gjort.

Ingen fara, det är ju en del pengar det handlar om.

Stravaganza
0

Jag har ingen aning. Jag har inte ens använt en plattång någon gång, om man inte räknar med att min kusin platta mitt hår en gång..

Nicey_och_Smulan
0

Jag tänkte att det är bättre med en dyrare och bättre plattång än en som du måste dra i håret med flera gånger…

Min köpte jag på Åhlens, kommer dock inte ihåg märket…den kostade ca 790 kr…dyrt jag vet, men jag har lugg som behöver plattas varje dag och ibland vill jag platta hela håret.

Ställ dig dessa frågorna så kanske du kan komma fram till hur mycket du vill lägga på en plattång!!

1. Hur ofta och hur mycket hår ska du platta? Hela håret eller bara en lugg? En gång i veckan eller varje dag?

2. Kvalitet på håret. Har du mycket självfall eller lockigt hår?

Liss
0

De som är viktigt är ju att de är keramikplatta i platt-tången. Eftersom de är mindre skadligt för håret och plattar bättre helt enkelt. jag har BaBylis, super bra. Kostade också lite mer har jag för mig.. De är en smal plattång, så man kan också göra lockar med den om man snurrar runt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mysterious
0

#8 har oxå en från Babyliss :)
Rätt så bra faktiskt,köpte igår,den var billig men bra…men det vat mkt att göra och man måste dra flera ggr,jga tycker det är kul så det ingen fara…men endå så köpte  jag den för att ha sålänge…ska nog ge  den till min kusin när jag kommer till polen :) hon kommer säkert vilja ha…sen ska jag köpa en från Philipson (elr hur det nu stavas) :)

Eva_
0

Jag har också en GA.MA som jag köpte hos frissan. Den är väldigt bra, blir het snabbt på 2 sek, plattar ut håret på ett kick, går att göra fina lockar (det vill gärna barnen ha) Keramikplattor. Den är som sagt lite dyr men pris och kvalité brukar ofta hänga ihop. Det finns säkert andra som är bra och billiga. Men mitt tips är alltså ga.ma.

Liss
0

Min BaBylis värms upp jätte fort och plattar direkt? Fast de är en dyrare variant kanske. Den funkar även i blött hår och har ventiler..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Zara87
0

Jag har köpt en plattång på Bellbox. Den kostade 499kr, märket är HH Simonsen. Jag plattar dock inte håret ofta alls.. kanske en gång i månaden. Funkar toppen, blir varm fort. Glöm inte att skaffa skydds kräm till håret. =) man får även med en väska, praktiskt om man ska resa. Man kan stoppa i plattången när den är varm. (fast det har jag aldrig vågat göra:P)