Hur sminkar man sig?
Hej!
Jag har väldigt länge varit en pojkflicka men har nu äntligen insett snyggheten i att bära kvinnokläder och självklart vill jag också kunna sminka mig. Jag har all möjlig make-up och ett 30st olika borstar för ögon make-up.
Jag bär aldrig smink då jag älskar mitt naturliga utseende men det som verkligen intresserar mig är nagelkonst och ögon makeup. Nagelkonsten har jag fått pli på men ögon makeupen fattar jag verkligen inte, det blir klumpigt, stort och ser inte rätt ut även fast jag försöker följa instruktionerna jag får av videoklippen.
har ni några bra tips och lätta ögon makeuper man kan börja med? Skulle gärna vilja lära mig att göra sotade ögon men det kanske är för svårt?
Prova att göra en sotning med brunt istället om du har ljus hy, det är lite mer förlåtande. Jag börjar med primer och lägger sedan en mellanbrun färg över hela området, förutom inre ögonvrån. Sen brukar jag ta en fluffig borste och en lite mörkare färg att borsta under ögonbrynsbenet, runt ögonlocket liksom. Sen är det bara att bygga upp från ljust till mörkt genom att "klappa" på färg :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag tycker att man ska försöka sminka sig "så att det inte syns". Alltså endast framhäva sina egna färger. Börja med att lägga en primer, sedan en mineral foundation i din hudton. Använd en conceler för att täcka blemmor och finnar (välj en som är till för rött). Lägg ett rouge som passar sin hudton (fråga på make up store vad du ska ha för färger på allt). Sedan skulle jag bara satsa på at fylla i ögonbryn (mycket viktigt, är som taket på ett hus). Använd sedan en brun kajal längs med fransraden, gövre ut mot yttre kanten och svagare och svagare in mot näsan. SUDDA så att inte skarpa kanter syns. Böj fransarna och använd en bra mascara som inte faller. Lancomes produkter, som kajal och mascara är oslagbara.
Avsluta med att fästa makeupen med ett puder.
Tänk på att inte lägga tjocka lager utan var försiktigt, så att du skapar en naturlig loook. Och mitt sista råd är att gå på sminkrådgivning. för 500 kr på make up store får du en rådgivning och sen får man völja pridukter för detta värde.
Jag brukar köra på stort på helger (är en partyprinsessa ;)) och då är det bara att öva sig fram. Exempelvis ta en torsdageftermiddag och leta upp en bild på en sminkning som du tycker är snygg och försök "härma" den. Som allt annat ligger det i att öva och öva och öva. Ha gärna en kompis eller familjemedlem som kan ge dig konstruktiv kritik. Annars kan du föröka ta kort på det och lägga in här, finns säkert folk som kan ge bra tips och trix på förbättringar och ändringar.
Här är en bild på en sminkning jag gjort, har dock världens sämsta kamera men ändå :)
#4 hur fick du fast pärlorna/nitarna? :) Med Lösögonfrans lim?
#5 hihi, nej det är en piercing x) har dock använt lösnagellim vid påklistring av nageldecor, inget att rekomendera egentligen. Gick bra några gånger fast ångerna är så starka så INTE bra för ögonen ^^ Men "nagelpärlor" (kolla länk) borde ju gå att sätta dit med ögonfranslim :) Inte testat men kan göra det o se hur det håller :)
http://b4beauty-sweden.se/category/naglar-nail-art-hearts-c-81/
^ Nagelgrejer ^
#6 det var snyggt iaf :) Ja jag får väll också prova, man blir ju nyfiken hihi
Tack för tipsen! Jag får trixa och fixa och försöka få det bra :)