Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: tjejsnack
Läst 2786 ggr
Sparklingponi
0

Vardagstips?

Jag vill ha tips på hur man blir lite mer vardagssnygg.

Vad får er att känna er snygga, pigga och fräscha?

Orkar ni fixa med frisyr, smink, snygga kläder varje dag?

Händer det att ni går ut utan att fixa er även om ni känner att ni ser ganska ofräscha? Tar på er mjukisbyxor, drar en mössa över huvudet och hoppas på att ingen kommer att lägga märke till er?
Så brukar jag nämligen göra.. Men jag hade hellre varit den som alltid var snygg och fixad.

Känner att jag behöver lite makeover.

Har gått länge och kännt mig deppig och har inte orkat bry mig alls, vilket inte gör mig gladare direkt. Jag tror man blir gladare av att känna sig snygg, eller? 
Vill inte se ut som att jag är deprimerad bara för att jag är det om ni förstår.

Sen undrar jag också hur man ska göra för att se lite "mognare" ut?Jag tycker att jag ser så barnslig ut, jag är 19 men tycker själv att jag ser ut som 14.

Känns som att jag inte vet någonting om utseende och mode!

Så, tips tips tips!

Tack på förhand ;)

(kanske en löjlig tråd, men jag känner verkligen att jag behöver hjälp och jag hittade inte så många andra hjälpsamma trådar)

Nali
1

En bild på hur du ser ut och ev. hur du ser ut med kläder (alltså inte bara endast profilbild) skulle kanske vara bra för att kunna ge dig lite bättre tips som passar dig

Fiona
1

Kika bland våra artiklar, där finns en hel del tips Glad

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Sparklingponi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är nog den enda helkroppsbilden jag hittade, kan lägga upp en på ansiktet också :)

Sparklingponi
0

Och sen vet jag aldrig vad jag ska göra med håret så det sätts upp med hårspänne. Inte jättesnyggt men ah

JustMySelf
2

När jag känner mig trött och deppig försöker jag alltid fixa till mig lite extra. Mer smink, höga klackar eller lite extra smycken. Det gör att jag känner mig både piggare och gladare Glad

[morat]
1

Lite fler färgglada kläder? Eller några roliga/färgglada accesoarer? Typ skärp, sjal, stora örhängen eller nåt annat skoj! :)

Om du söker på youtube så finns det massa snygga frisurer på slarviga knutar, coola flätor osv!

Kanske borde du testa på eyeliner? Jag tycker det är skitsnyggt! :)

Nali
1

Jag brukar alltid sätta på mig smycken, har du mjukisbyxor och en slapp tröja, sätt i små örhängen, kanske en gnutta parfym, en hög hästsvans och ett lätt halsband. Jag mår alltid mycket bättre av smycken :)

Sparklingponi
0

Vad tycker ni att jag borde göra med håret? Det är för tillfället blekt två gånger sen i somras och jag börjar få en utväxt och den är verkligen inte snygg, ser ut som att jag har skit i håret xD

Borde jag färga/tona det i en färg som är mer lik min naturliga? Jag har nån slags mellanblond som egentligen är ganska ful den med, men det kanske är snyggare med nån ljusbrun? Har hört att det är svårt att få till det, att det kan bli en ganska ful färg om man försöker färga ljusbrunt?

JustMySelf
1

Tona det tycker jag, för att undvika en grön ton kan man lägga i ett rött pigment innan (läs med på HårIfokus). Annars slinga det i en ton som är ungefär som din vanliga, då blir det inte lika tydlig utväxt, även fast det som inte är slingat är lite ljusare Glad

[Tilde]
1

Snedlugg skulle passa dig väldigt bra! Det känns också ganska "sensuellt". :) Du kanske inte vill färga håret (fast jag läste precis att du funderar på att tona), men brunt skulle passa dig super! Ljusbrunt med lite röd eller beige ton.

Lite enklare tips är att använda ögonfransböjare och lite mascara, det kan göra UNDER! Man ser genast piggare ut :)

Jag färgade mitt blonderade hår beigeblont för några veckor sen. Det blir jättebra! Hade först i en kopparblond toning och sedan den färgen jag ville ha. Ska snart tona igen då färgen har gått ut, men jag kan verkligen tipsa om Loreal casting creme gloss - Kopparblond. Glad Helt fantastisk på blonderat hår!

Sparklingponi
0

#10 Tack så jättemycket!! :D Men är det kopparblond du hade i först och en annan sen eller hur menar du? ^^

Tack igen alla!

[Tilde]
0

#11 Ja precis, jag började med kopparblont för att få i röda toner i mitt blonderade hår så det inte ser grönt ut när man färgar sen. Tungan ute Sedan färgade jag med en ganska beigeblond färg och håret blev supersnyggt! Men man måste fortsätta tona ibland för färgen går ju ur efter några veckor. :/

TheGeneralIdea
1

Kjolar får mig alltid att känna mig snygg! midjekjolar passar bra på alla i princip, enkelt att ha ett linne under så är man redo att gå :) Även kläder som sitter åt lite i midjan och midjeskärp brukar vara fint. Tighta jeans med medelhög midja brukar vara väldigt fint med en skjorta till, enkelt men lite sexigare.

Kanske något lätt smink om du inte har mycket ork? Jag vet en kompis som måste skynda sig på morgonarna som använder BB creme, inte använt det själv men det funkar bra för henne. Som de andra nämnt skulle nog en lite mörkare färg ge mer lyster till huden, en varm ton. Smycken brukar också göra susen.

Sätter man upp håret i en bulle eller liknande brukar man se lite äldre ut, speciellt om man har lite rundare ansiktsform. "sock buns" tycker jag är fina, de man man styla på så många olika sätt, finns tutorials på youtube. Du som har långt hår kan göra mycket :)

[Fiction]
2

Bra sätt att bli mer "vardagssnygg" på:

• Våga festligare toppar till jeansen.
  • Våga färg och glitter, men tona ned det festliga med exempelvis gymnastikskor och hår i hästsvans.
  • Strunta i att lägga en hel makeup, men kör på läppstift/-glans i någon knallig färg.
  • Målade naglar i nån färg som sticker ut.
  • Lite klack på skorna.
  • Smycken.

Dock inte allt detta samtidigt!

Sparklingponi
0

Tack för tipsen alla Glad

Ska verkligen prova alla olika :)

Sparklingponi
2

Tänkte visa hur mitt hår blev. Var så trött på det blekta Glad

[Tilde]
0

Jättesnyggt! Passar dig superbra! Skrattande

Sparklingponi
0

Tack! Du är också supersnygg Flört

[Tilde]
0

#18 Haha tack Kyss

TheGeneralIdea
1

Det blev skitsnyggt!

wingren
0

Brunt hår tycker jag gör att folk ser äldre ut (fick kommentarer om att jag såg ut som en tvåbarnsmamma när jag var brunhårig, på ett bra sätt vill jag tillägga). Om du vill se lite äldre ut tycker jag du kan kolla på exempelvis lindex och kappahl. Blusar och mindre vågat kan ofta göra att man ser äldre ut. Höga jeans är ju på tapeten och gör att benen ser längre och slickare ut. Våga fråga expediterna i affären! :)