Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 747 ggr
Anna
0

Volym, tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ah nu är jag trött på att ha platt och tråkigt hår. Var hos min frisör för ca tre veckor sedan och frågade ifall hon tyckte jag skulle klippa upp det, göra det lite "busigt". Men hon sa bara "nej jag tycker vi kortar av det och klipper upp det en aning här bak, det är så fint, jag vill inte klippa bort mer".

Jaha, okej.

En halvtimma och 250:- senare kom jag ut - med i princip samma tråkiga hår och sedan dess har jag bara försökt fundera ut hur jag ska göra. Ska jag klippa upp det så det blir sådär härligt "busigt" eller ska jag bara låta det hänga för att det är "fint hår"?

Vad tycker ni? Finns det någon magisk spray/wax eller något som fungerar och ger volym? Mitt hår är väldigt tjockt och "tungt", så det funkar inte med spray tycker jag. Eller tycker ni jag ska klippa upp det? Försöker piffa upp det med diadem när jag är ute, men tycker det hänger lika livlöst ändå. Tips på hur jag kan klippa mig isåfall?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Snuttan2
0

Provat shampoo & balsam för mer volym?

Löshår?

Kanske prova lite lockigt? Då får du ju samtidigt behålla ditt långa hår?

JimJ
0

Helst skulle jag villja se en bild utav dig i profil innan jag gör en bedömning. Men kanske axel-långt? :-)

Anna
0

#1 Provat alla sorters schampoon och balsam har jag i topparna.
Ah löshår skulle jag aldrig orka med =P
Lockar ibland men det tar sådan fruktansvärd TID eftersom det är så MYCKET hår.. 

#2 Jag hatar min profil Oskyldig Men jo, ungefär till axlarna kan jag tänka mig, inte kortare iallafall.. Har haft långt hår så länge jag kan minnas ;)

Gammal bild från förra vintern tror jag. Lockigt hår iallafall!

annaattlid.se

Snuttan2
0

Kan vara att jag är trött å läser underligt, har du balsam bara i topparna?

Permanent lockning?

Anna
0

#4 Eller asså inte i topparna bara, men jag gnuggar ju inte in det i hårbottnet direkt =P Har det i det håret som "hänger" och som man borstar. Nej asså jag är verkligen superduktig på att förklara såhär mitt i natten.

annaattlid.se

Snuttan2
0

Jag är missbrukare utav balasam Oskyldig Men har också naturligt mkt volym (och hår), använder jag inte platttång så är det troll-fluff typ…

Om du annvänder fön och jobbar lite på det när du torkar kanske du får lite mer volym?

paronskrutten
0

Klipp upp det tycker jag, det blir alltid bra

Helena

Jill_Niss
0

klipp upp det :P blir så himla snyggt då :) Jag har själv uppklippt

paronskrutten
0

Jag har med uppklippt, men eftersom jag har tjockt hår ser det värre ut, men alla andra gillar mitt hår:P

Helena

Anna
0

#6 När jag är nyduschad och precis har fönat håret är det härligt lagom med volym i det, men det lägger sig såfort håret är helt torrt, efter någon halvtimma-timma.

Men jag gör nog så, klipper upp det ;)

annaattlid.se

bubbelbubbel
0

I know the feeling attlid, du är inte ensam :)

Mysterious
0

Tyvärr vet jag inte hur det känns att var strött på att ha platt hår men jag vet hur det känns att ha fluff :C
Monsterfluff precis som #6.Har naturliga lockar/vågor efter min pappa :|
Är såå trött på det!!Ni vet kanske hur hermonie från harry potter ser ut??Hon har värsta bush!sån har jag med^^

Om du vill ha volym i håret kan du använda plattång iaf,plattång gör inte håret platt men det ger volym oxå,och så kan du göra skitsnygga lockar med plattång.

Mer på www.lyko.se  meny till vänster :D

Keligast
0

Haha nu kommer jag då XD jag har alltid volym! jag hatar det :P

Keligast
0

Hadde blött hår där XD då är det plat och snyggt :P

Mysterious
0

#13 köp plattång..köpte en idag för 300 kr jättebra är den!:D