Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettnaglar
Läst 2624 ggr
dragonstar
0

Förstörda naglar och nagelband

jag har dåliga naglar och mina nagelband spricker och blöder hela tiden. Nu går jag keramik och det inebbär lera, massa med vatten gips och olika mer eller mindre farliga ämmnen.

Mina naglar håller inte alls, de går av och är alltså sådär jättelågnt ner som det blir på de som biter naglarna.

Vad ksa jag göra?  Jag kan ju inte undvika att utsätta händerna för detta. Men jag skulle vilja ha om en korta naglar något snyggare.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Nathalie-G
0

Mitt tips är olja, sov med olivolja och vantar eller nåt och försök att doppa naglarna i en skål med olja en stund varje dag typ.. Sen finns ju myrraolja med, penslas på 1-2 ggr om dagen! Själv jobbar jag med livsmedel vilket innebär täta handskar och många handtvättar om dagen, då är olja super! Märkte det av en slump när jag tog olja i hårtopparna och sov med resterna på händerna!

dragonstar
0

Okej då får jag tästa det då =) Har använt helosan på mina händer och det har motverkat de värtsa me nglömmer jag en kväl ldå är det ju där igen.

Perly
0

olja in o nagelbad som ovanstående har sagt (: sen använda handskar/verktyg i den mån det går för att inte utsätta dem mer än nödvändigt

Alltid Oavsett

JMax
0

Olivolja!! Massera in oh smörj gärna in både naglar och händer och sov med ett par bomullshandskar på, det gör susen!

Går det att använda handskar när du håller på med leran är det klart det bästa men jag är själv en sån person som hatar handskar eller vantar emellan när jag gör något för jag tycker att det stör känslan…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

dragonstar
0

Det går inte, har redna förökt då jag hadde ett brännsår som itne ville läka.