Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1695 ggr
[Älskamig]
0

Vit eyeliner?

Är det sant att det ger "större" ögon? Eller i alla fall framhäver dem? 
Min kompis använder det, men jag tyckte inte att man märkte det. Snarare var det fult, då jag tycker att svart eyeliner fyller ut det lite bättre. Sen om man tar det både uppe och nere gör ju stor del, men föredrar om man bara har uppe. Ser gulligt och snyggare ut. :)

Fridaaaa
0

Jag tycker det ser läskigt ut när man har det:P
Jag är som du, gillar svart bäst :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Älskamig]
0

#1: Jag märkte inte ens att hon hade det. Jag bara "har inte du eyeliner på dig idag?" .. :P Haha.. Lite typiskt mig.. Men jag gillar svart :) Mamma brukar köra på blå.. Heller inte riktigt min smak.. Obestämd

Afturelding
4

Kritvit ser bara konstigt ut, men att använda en ljus hudfärgad tycker jag gör en del för att man ska se piggare ut :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0

#2 Då har hon nog inte använt den rätt kanske för att "framhäva" då?
Använder man det "rätt" så syns det och det ser mysko ut:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Älskamig]
0

#3: Kan säkert tänka mig det :) Har bara sett kritvitt, så när hon sa att hon hade vitt såg jag inte ens det. :o

VilmaKristina
0

Brukar dutta 3 prickar med pennan och sen stycka men lillfingret längs vatten linjen så det inte ser så rött ut Glad

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

JMax
0

Jag har en vitaktig/hudfärgad men inte som kajal utan på insidan av nedre ögonfransarna ibland för att se lite piggare ut och få större ögon.

Kritvit ser mest konstigt ut.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

VilmaKristina
0

Tillägger att jag även har vit eyeliner när jag har svart eyeliner på bilder.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[Tilde]
1

Alltså, vet man HUR man ska använda den vita kajalen kan man öppna upp ögonen mycket så de ser större och piggare ut. Glad

MissInAction
2

Jo alla ljusa färger kommer att öppna upp och lyfta ögat, och göra att det ser större ut, och om ögonen sitter djupt så brukar det också göra att de ser ut att inte sitta lika djupt. Ljusa skuggor och särskilt med lite skimmer i som reflekterar ljuset, gör underverk för små eller djupt sittande ögon Glad
Testa dutta lite ljus ögonskugga i inre ögonvrån också som en highlighter, det kommer också att ljusa upp och ge intrycket att avståndet mellan ögonen ökar lite ifall att de sitter tätt.
Det är illusioner och det är väldigt kul att leka med Glad

Som sagts ovan, hudfärgade toner är fint att ha på nedre vattenlinjen. Typ vanilj, svagt rosa eller beige.. men väljer du kritvit så kan det se läskigt och konstigt ut, såvida du inte har en sådan look i övrigt som går ihop med det.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JMax
0

Bra skrivet #10

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!