Flytande foundation - tips
Ah jag blir alldeles matt av att läsa igenom alla foundationtrådar - så därför startar jag en till
Ja, jag har nämligen inte hittat vad jag söker. För min del får ni gärna använda den här tråden för fler frågor kring flytande foundations.. alla har vi ju olika önskemål
Är det någon här som använder en flytande foundation som ni är supernöjd med?
Jag använder mineralprodukter sedan några år tillbaka men funderar på att köra någon flytande nu på vintern för jag blir så torr och då känns det liksom kakigt…
Den ska vara lätt men ungefär medium täckningsgrad och får gärna ge en fin "glow", alltså inte matt!!!
Alla prisklasser funkar.
En fördel är också om de går att köpa i Sverige eller beställa från nätet, men då måste jag veta nyans…
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag använder bara foundation på och under ögon men har testat hemma när jag mixtrat lite smink looker att ha den i hela ansiktet. Något som alltid blir att man SER att man har foundation, visst det är inte många foundations som ser ut som vanlig hy men hos många människor ser man klart och tydligt att dom har det. Jag vet inte vad som gör det men det blir inte speciellt fint då.
Så till saken, tycker du ska köpa i butik istället så du kan testa på handen eller fråga någon personal i butiken om annat. För om du beställler på internetet kan du få en tjock och för synlig foundation 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jo absolut är butik bästa alternativet
Då är frågan, ni som använder flytande foundations… vilka gillar ni bäst, som stämmer in på mina önskemål?
Jag älskar bareMinerals-make upen och den är perfekt på sommarhalvåret, men jag tror det kommer att se torrt ut på vintern.
Kluring om Ryssland
Tror inte det ser så torrt och kakigt ut om man tar en kräm under, det blir inte så när jag använde min puder mineral foundation från Elf en av dagarna det var snö i alla fall 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Klart att jag har fukt under! 
Kluring om Ryssland
Jag har Loréals True Match foundation och den är jag supernöjd med! :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Hur är True Match i konsistensen? Är den väldigt flytande eller är den mer krämig? Hur blir finishen?
Kluring om Ryssland
Jag har haft true match och tyckte den var jättedålig. Den blir inte naturlig.
Av din beskrivning vill vi ha exakt samma egenskaper av en fondation. Just nu använder jag Maxfactor smooth effect fondation och jag ÄLSKAR den! För mig är den bättre än alla makeupstore osv jag provat! Den kostar 109:- på kicks så den är billig också. Och finns på dom flesta ställena. Tycker absolut du ska gå till en butik och testa den! Det är förresten den med lila x på. inte grön. Lätt att blanda ihop dom 
Aha, tack så mycket för tipset. Ska gå in och kolla! Hur är den i konsistensen? 
Kluring om Ryssland
Jag använder BB cream och har lite puder på för att täcka lite bättre. När jag var yngre kunde jag bara använda en viss flytande foundation för allt annat gjorde min hud torr! Det var av märket Clinique! :) Det var superbra faktiskt. :)
Jag använder oftast mineral foundation - Id Bare Minerals är min favorit. Men som du säger kan man bli lite torr nu på vintern. Så jag brukar ha BB cream eller min favorit Makeup forever hd foundation, älskar den. :)
Som flytande alternativ i min sminklåda så har jag maybellines fit me. Jag tycker den är riktigt grym och dryg som fan är den. Personligen så är jag kär i maybellines dream matt mouse den är verkligen bäst. :)
BB Cream är nog ett bra alternativ för dig! De har oftast ingredienser som fungerar likt en hudkräm, så du får återfuktning också. Många av dem säger sig också ge ansiktet lyster.
Ja BB cream kan vara ett alternativ, absolut!! Jag fick prova en från Clinique i somras och den tyckte jag jättemycket om 
Kluring om Ryssland
Jag har den och använder som concealer, den är absolut bäst! MEN den finns på H&M för 80 kr och skulle lätt köpa det där istället för på kicks, man sparar lite drygt 30 kr va? 
Du menar väl den lilla lila?
Hm ja, Dior Nude har jag funderat på förut! Och även Lancôme lär ha någon som ser trevlig ut, men jag minns inte vad den heter… miracle teint?
Fiction, har du beställt från den där sidan du länkade till? Inte hört talas om den förut. Jag brukar köpa från beautybay.com men de har inte alla märken. Och med foundations vill man ju som sagt testa nyansen först 
Kluring om Ryssland
#16 Nix, har aldrig beställt från den. Ser att du bor i U-sala; ni har väl en större Åhléns-butik där? De borde ha den isf.
#16 Kick's också, för den delen…
Jo precis, jag har sett att de finns
Tänkte att det går kanske att komma undan billigare om man beställer på nätet.
Kluring om Ryssland
#8 Den är flytande. :)
#14 Ja exakt :)
HUR flytande?
Alltså är den krämig eller rinnig? Tjock eller tunn?
Kluring om Ryssland
#21 hm… skulle nog säga att den är rinnig, men om du sätter den i ansiktet innan du blandat in den rinnger den inte av. Och den är ganska tjock. Men inte ''tung''. Täcker rätt bra, ger felfri hy. men stora blämmor får man ta till concealer. Älskar den!
Okej!
Ja det är ju lite mer rinnig konsistens jag är ute efter, men gärna tunn också. Jag ska testa lite i butikerna framöver, både denna Max Factor och Dior. Är lite nyfiken på Clinique också.
Kluring om Ryssland
#19 Vågar du Ebay? Det mesta är ju väldigt mycket billigare där och man betalar enkelt via PayPal…
Kolla bara på att säljaren har högt betyg, fraktar till SE och att den är helt ny (inplastad). :)
Jo det är klart, Ebay funkar så länge jag vet vilken nyans jag ska ha 
Kluring om Ryssland
Nu vet jag vad jag ska testa!! Eventuellt köper jag en Clinique BB cream i nyans 1. Men jag kommer definitivt att testa La Roche-Posays Toleriane Teint Fluide!
Har ännu bara testat på min ena hand men den verkar ha fått bra recensioner, och verkar väldigt prisvärd! Dock så sägs den ge ett semi-matt till matt resultat och jag vill ju inte ha matt, men jag tänker testa
http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp?itemid=77502
http://sminkhornan.spotlife.se/2011/09/28/la-roche-posays-toleriane-teint-fluide/
Kluring om Ryssland