Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 4534 ggr
[Tilde]
5

Före och efter

Jag tänkte dela med mig lite av min utseendeförändring det senaste året! hehehe :)

Jag var då platinablond (har varit det sen gymnasiet) oh använde lite för mycket smink - fast inte på ett dåligt sätt. Jag älskade (gör faktiskt det fortfarande) glam-looken, alltså lösögonfransar och hela köret!

Från tidigare i år, båda bilderna

Och nu kommer från den senaste veckan, när jag bestämde mig för att färga mitt superblonda hår till en mer naturlig färg. Den är faktiskt ganska lik min riktiga hårfärg, förutom att denna är mer beige. Sminket har jag också dragit ner på, nu använder jag inte lösögonfransar förutom till fest. :)

Vad tycker ni, passar jag bäst i platinablont hår eller i mitt beigeblonda?

Katthemsmatten
6

Du är supersnygg i din nya hårfärg och med mindre smink! I mitt tycke ser alla platinablonderade ungefär lika ut och enligt mina manliga bekanta ger det ett 'desperat' intryck. Go girl, med dina nya personliga look!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Praefatio
3

Håller med #1 på alla punkter. När man har den där platinablonda, jättesminkade looken så får jag alltid känslan av att man har blivit skapt i en form. Alla med sådan look blir likadana, och även mina manliga bekanta drar sig undan.

Du är jättevacker! Oerhört snygg i din nya, mer naturliga look! Det klär dig väldigt väl och plötsligt ser jag dig, inte en barbiedocka.

[Tilde]
0

#1 & #2 Folk har alltid älskat mitt platinablonda hår, just för det skapar så stora kontraster till min personlighet. Blev ofta kallad Barbie dock, vilket jag hade lite blandade känslor för. Visst är Barbie supersnygg, men hon är bara ett "skal".. Obestämd Nåväl, tack så jättemycket!

Jag känner faktiskt att jag kan göra mer med mitt utseende nu när jag har mörkare hår. Idag ska jag till exempel testa sotade ögon, vilket jag inte passade i med det superblonda håret! Blir kul att se om jag passar bättre i det nu :)

Praefatio
0

Det var anledningen till att jag färgade mitt hår mörkt mörkt brunt. Hade också riktigt, riktigt platinablont för tre år sedan, men är en sån där tjej som gillar mörkt smink: sotade ögon, mörka ögonbryn, vinröda läppar. Sminkar man sig så som platinablond så ser man gärna ut som en docka, på ett negativt sätt. Med mörkare hår akn man göra precis som man vill!

Dessutom gillar jag hela bortfallet av den där "Paris Hilton-porriga" grejen som ju visserligen kan vara poserande på just bilderna, jag har ju ingen aning om hur du är i verkliga livet :) Nu ser du ut som ett skogsväsen, som en vacker liten älva. Som en person man vill veta mer om och lära känna. Fast det är ju bara mitt personliga tycke såklart.

[Tilde]
1

#4 Jo det är sant. Man ser nog lite "sexig" ut på fel sätt i platinablont hår. Man blir ju också blekare på ett sätt och ser lätt översminkad ut. Vissa människor hade en jäkla massa fördomar mot mig, på internet i alla fall, när jag var så ljust blond. Usch! Det hoppas jag att jag slipper helt nu!

Haha tack så mycket :) Jag älskar platinablont hår, men jag passar bättre i naturlig färg, tycker jag. Så den får nog stanna! ^^

Praefatio
0

Min erfarenhet är att man blir tagen mer på allvar utan platinablont hår på huvudet. Lite tråkigt att det ska vara så, men det är så det är… :)

[Tilde]
0

#6 Jo precis :/ Folk brukar kopple sånt hår till porrskådisar eller liknande. Det är lite synd om de som har naturligt platinablont hår i så fall. :P

Katthemsmatten
0

Det är nog väldigt få som har ett naturlligt platinablont hår.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Tilde]
0

#8 Ja det är ju inte vanligt, men det finns. :) Hade lektioner ihop med en kille med naturligt platinablont hår förut (fast han var ju som sagt kille och fick nog inte problem med fördomsfulla människor, hah).

[vaniljen]
1

Jag tycker din nuvarande blonda färg är jättefin, du passar bra i det. :)

[Tilde]
0

#10 Tack så mycket! :)

Smullis
0

Ja, det beigeblonda var supersnyggt! :D

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

JustMySelf
0

Tycker det platinablonda var fint, men det beigeblonda är ännu finare! GladFörsöker skaffa mig en liknande färg, min naturliga är lite mörkare än så.

Saralia
0

Älskar lösögonfransar! och platinablont hår xD men det lär ju slita mycket på håret i längden? :o har själv aldrig haft det. :)

Tycker du passar i både och.

[Tilde]
0

#12 Tack :D

#13 Tackar ^^ Det tycker jag att du ska göra! Kanske är lättare hos frisör, det blev ju lite av en chansning med mitt hår… fast resultatet blev ju precis som jag ville! Skrattande

#14 Haha jag också! Men ja, det sliter… mitt hår känns så risigt i topparna på grund av blekningen :( Tack!

WilmaP
0

Tycker att du helt klart passar mycket, mycket bättre i den hårfärg du har nu & med mindre smink. Det ger en mer "naturlig look". Visst passar du i det andra också, men det kan se lite överdrivet ut. Fast supersnyggt det också!

[Tilde]
0

#16 Tack :) Jo jag håller med dig… Man känner sig lite som en "svensk Hollywoodfru" med platinablont hår och lösögonfransar, osv. Flört Känns bättre att vara mer naturligt, speciellt när jag är riktigt intresserad av mode! Det blir lite "fel" att vara modeinriktad Barbie liksom.. :P

Perly
1

Tycker det var en helt klar förbättring, känns inte lika "showbarbie" med nedtoningen smik o hår, men nog sminket som gör mest i mina ögon, bra val (:

Alltid Oavsett

[Tilde]
0

#18 Tack :) Sminket har jag nog mest tonat ner för jag har blivit "lat" dock, haha xD

Perly
0

#19 Haha, bra o va lat ibland Oskyldig

Alltid Oavsett

lavali
0

det nya var verkligen supersnyggt på dig, mer tilltagande än din platinaperiod.

[Tilde]
0

#21 Tack! :)