Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 1673 ggr
EmmPeps
0

ALLA SE HIT!

Jag gör ett arbete om secondhand och vill veta hur ni ställer er!
1. Handlar du på second hand?
2 Lämnar du på secondhand?
3. Varför köper/lämnar du på secondhand? 

4. Ditt bästa secondhandköp?

unicornery
0

Jag älskar second hand! Mycket för att jag gillar att fynda (får alltid kläder av släktingar, familj & vänner!), veta att man återanvänder & bidrar till att det växer MEN jag ska inte ljuga - jag hittar oftast plagg/prylar/smycken som passar min egen stil bäst för ett pris som är oklanderligt!

JossiMelon
0

1. Jo, försöker så mycket jag kan.

2. Ja, om jag har något som jag vill göra mig av med som fortfarande är bra kvarite lämnas det på second hand.

3. Dels för att det är bättre för miljön, att inte slänga så galet mycket och försöka att bidra så lite som möjligt till det stora konsumtionssamhället vi lever i. För det andra så kan man hitta riktiga fynd och originella grejjer som ingen annan har.

4. De flesta av alla jeans jag har är köpta second hand, dom har varit väldigt bra köp. Och ett par stolar som jag målat och klätt om.

olympiathurfjell
0

1. Nej, jag handlar aldrig på second hand, jag tycker det känns äckligt att ha någons kläder när jag inte vet vem det är.

2. Ja det gör jag.

3. Jag lämnat på second hand eftersom det finns många som gillar att fynda där och det är bra med återanvändning.

4. Handlar aldrig på second hand

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

[Tilde]
0

1. Nej, av samma anledning som #3, det känns ofräscht… Det enda jag skulle kunna köpa begagnat är möbler, de kan man ju måla om och så.

2. Ja, det har jag gjort många gånger

3. Det känns onödigt att slänga gamla kläder, så istället kan man lämna in dem så någon annan kanske får glädje av dem. :)

4. Har aldrig köpt något på second hand..

[Eleya]
0

1. Ja, jag/vi handlar på seckond hand.

2. Ja, vi lämnar även in gamla kläder om jag kan. Vanligtvis skänker jag bort dem till en familj som har det knapert.

3. Man vet aldrig vad man kan hitta, allt från häftiga gamla kläder/saker till nästan oanvända ting. Plus att allt massproducerat har börjat skrämma mig, det är skrammande hur ett litet tryck för ett märke kan mångdubbla priset.

4. Märkesblus med broderier, till synes helt oanvänd och en häftig gammal syltkruka till min mamma i present. =)

[Eleya]
0

1. Ja, jag/vi handlar på seckond hand.

2. Ja, vi lämnar även in gamla kläder om jag kan. Vanligtvis skänker jag bort dem till en familj som har det knapert.

3. Man vet aldrig vad man kan hitta, allt från häftiga gamla kläder/saker till nästan oanvända ting. Plus att allt massproducerat har börjat skrämma mig, det är skrammande hur ett litet tryck för ett märke kan mångdubbla priset.

4. Märkesblus med broderier, till synes helt oanvänd och en häftig gammal syltkruka till min mamma i present. =)

mikkan01
0

1. Ja, händer nog oftare än vad jag handlar i vanlig butik…men det händer inte alls ofta…
2. Nja, har hänt någon gång…har lite långt till såna ställen så brukar lämna i en container till världens barn lr liknande som vi har några 100m härifrån=)
3. Hittar inte mycket i vanliga affärer…inget som faller mig i smaken när alla har samma grejor…vanligare att man hittar något som passar en på ett ställe som har allt möjligt. Priset spelar väl in lite också. Har inte så mycket pengar som jag önskat att jag hade Flört
4. En finfin jeansjacka och ett apsnyggt par boots..

~mikkan

ettlitetalias
0

Ja, mer än vad jag handlar i vanlig butik.
Inte än, men jag har några säckar jag ska lämna in - nångång :P
Föredrar att ha saker ingen annan har. Dessutom är det billigt, bra för miljön, stödjer inte masskonsumptionssamhället och skorna och jeansen är redan ingådda ;)
Ett par jeans jag köpte för ett tag sedan. Perfekt längd, perfekt invanda och perfekt färg. Sen har jag många fina klänningar, men de känns lite för värdefulla för att använda till vardags.

Dipsie'n'Poo
0

Nej inte direkt. Det är bara kul att kolla, om man hittar något coolt.
Nej, det mesta hamnar i flyttkartonger och så säljer vi det själva.
**3. Varför köper/lämnar du på secondhand?
**Som tidigare sagt, det är onödigt att slänga och så.

**4. Ditt bästa secondhandköp?
**Har bara hittat en stor röd stickad tröja med stora trekantiga knappar vid ena axeln som var så cool att jag köpte den. :P

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Karmatarerskanise
0

Har hänt någon gång.

Lämnar ofta in kläder till insamlingar.

Lämnar kläder eftersom jag anser att någon annan ska få använda dom istället för att det bara kastas i onödan.

HAr aldrig gjort något speciellt bra köp.

Jojaton
0

Ja, brukar kika in i några second handaffärer lite då och då. Köper även en del via Tradera.

2. Lämnar du på secondhand?
En del, men det mesta av mina kläder som fortfarande funkar lämnas till lillasyster eller bekanta.

Köper för att det finns en hel del kläder där som passar min stil och som inte går att få tag på nytt. Har även köpt kläder som jag inte fått tag på i butik men hittar via tex. tradera :) Det är ju miljövänligt, bra för ekonomin och kul att inte vara en i mängden med sina kläder.

En orange bomberjacka, används konstant! Även mina Buffalo Towers och en mockajacka med fransar, men bomberjackan används helt klart mest och kostade typ 25 spänn! :)

Johanna - Instagram