Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 9639 ggr
[muff]
0

DÅLIG hy, bästa medlet?

Jag vill ha tips på bästa medlet/rengöringen samt små grejs för att få bättre hy.  Just nu använder jag en rengörings tvål från serien "Spotless" ACO.

Rengöring, skrubb, återfuktande och punktbehandling. Gärna från samma serie så att dom "jobbar tillsammans", men även olika som fungerar bra!
Måste kunna köpas på t.ex apoteket, coop, ica osv.

Trin
0

Mitt tips är kokosolja eller mandelolja. Jag köpte min kokosolja för 41 kr på Ica (225ml). På apoteket köpte jag min mandelolja för 57 kr om jag inte minns fel (100ml). Tänk bara på att kokosoljan måste vara ekologisk.

Kokosolja och mandelolja är helt natuliga produkter med massa vitaminer och antioxidanter och en massa nyttigt som huden behöver. Due är även allround produkter som kan användas till hud, hår & kropp. Så du böver endast en produkt till hela kroppen. Billigt och bra.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

[muff]
0

#1 Men hjälper det mot finnar, pormaskar och oren hy?

Trin
0

#2 De har hjälpt mig och jag har normal/blandhy. När jag fått någon finne så har jag smörjt in den med kokosolja och de har iaf hjälpt mig att få bort finnen.

De finns så mycket bra att prata om kokosolja så de skulle bli en jätte lång kommentar. Så jag skickar med en länk till en video på youtube där de pratas om beauty benefits of coconut oil.

jeessiikaa
0

Jag gillar Neutrogenas Pink Grapefruit-serie :) De har en scrub (min favorit), olika sorters rengöring och en återfuktande kräm, punktbehandling vet jag inte om det finns i samma serie men det finns olika från Neutrogena :) Det går att köpa på Apoteket och jag har sett det på Ica Maxi :)

JossiMelon
0

Jag har börjat tro att naturliga "hushållsprodukter" fungerar bättre än alla mainstreem ansiktsrengöringar. 
Så olika oljor kan man som sagt pröva. Jag har ganska nyss börjat tvätta ansiktet med ricinolja blandat med olivolja.

Har också hört folk som tvättat ansiktet med bakpulver. Och som ansiktsvatten kan man använda rosenvatten, molkosan eller äppelcidervinäger.

Har hört att om man har fet hy så ska man inte vara rädd för att tillföra fett. För om man tillför fett gör det att huden inte behöver producera mer fett. :)

MissInAction
0

Bättre hy? Vad bra att du specificerade det i #2 Flört

Huden jobbar dygnet runt i hela vårt liv med att förnyas, återfuktas, transportera bort avfall från kroppen osv och skydda oss mot infektioner. Huden är fantastisk och den är värd mer än billiga kemikalier som irriterar den. Framför allt, det första man kan tänka på är att inte klämma och peta i ansiktet. Inte vila hakan i händerna när man sitter vid skrivbordet t.ex. För varenda gång så för vi över bakterier till huden. Och när vi plockar och klämmer och nyper, så skadar vi huden på djupet.
Här kan du läsa om hudens uppbyggnad, funktioner och hur vi påverkar den. Massor med enkla tips!
http://stoppickingonme.com/

Prova ren jojobaolja. Utan några artificiella tillsatser. Du kanske inte hittar det på apotetk eller ica, men det är det värt om du verkligen vill ta hand om din hy. Mycket av det billiga som säljs är såpass utspätt med vatten och andra billiga kemiska ingredienser, att det irriterar huden. Du behöver något som inte irriterar och inte täpper till porer. Du har fått bra tips om oljorna. Jojoba- eller mandelolja kan du använda både som rengöring och som fuktgivare, morgon och kväll. Några droppar räcker.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Trin
0

#5 & #6  Gillar verkligen era tankar på att man ska använda naturliga produkter som inte är utspädda med massa osnälla produkter som på sikt kan skada huden mer än vad de gör nytta.

De är kul och höra att de flesta börjar inse att naturligt is the shit :)

MissInAction
0

Självklart Glad
Huden är organiskt levande material och då känns det som det enda rätta.

Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Kanske ska lägga till då, med tanke på vad jag skrev i #8, att i och med att vår hud är så porös, så kan allt vi lägger/smörjer på den sugas in i vår kropp. Och där vill vi inte ha gifter och kemikalier och cancerogena saker. Kan vi tänka oss att äta det, så är det förmodligen bra för huden också Glad
Men det finns även naturlig hudvård som vi inte skulle vilja äta, och som kan göra underverk för skadad och inflammerad hud. Den behöver helas och näras, för den ska hålla hela livet. Se det som en invetering <3

Kluring om Ryssland

Afturelding
0

Jag har börjat använda apotekets egna face scrub. Jag älskar den! Nu har inte jag sådär jättedålig hy längre, jag har främst pormaskar som inte vill ge med sig, men ett par finnar här och där får jag ändå. Men den har ändå gjort under redan nu (har använt den kanske en och en halv vecka).

Värt att prova i alla fall? Den är ju rätt billig också, perfekt för studentekonomi.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

MissInAction
0

Ja varför inte. Prova kan man ju Glad

Ett annat tips på en superenkel peeling för ansikte: Häll ut ungefär 1 msk eller max 2 med strösocker i en liten skål och häll sedan på antingen citronsaft eller mjölk till en konsistens som du gillar. Sedan är det bara att smeta på och massera lätt på ansiktet. Tryck inte, eftersom hyn är känslig. 
Grejen med citron är a-ha-syror som sägs vara bra för hyn. 

Har du då särskilt känslig hy, eller sår efter akne, så rekommenderas inte syran från citron, utan hellre mjölk. Havregryn går också utmärkt att använda istället för socker, det är mer skonsamt.

En annan variant är att blanda honung och socker.
Honung är också superbra för huden! Både som rengöring och som mask. Gärna Manuka-honung, finns i hälsokostaffären. Den kostar en slant men den räcker länge och den gör underverk. Massor med helande och antibakteriella ämnen <3

Kluring om Ryssland

ssofia
0

Jag använder också kokosolja på finnar, fungerar toppen! Hjälper till och skynda på läk-processen

1337
1

kan tipsa om vad jag använde! Hade ständigt flera finnar som inte gick att täcka och jag mådde jättedåligt. Hade sämst hy i klassen osv. Sen provade jag Ecnaclyn för ca 2 månader sen, och det har varit rena mirakelkuren för mig. Har inte en enda jäkla finne! Inget annat har hjälpt, men nu har jag bland dom bästa i klassen :) Rätt dyrt men HELT KLART värt det!

Wony
0

Jag instämmer med att honung är jättebra! Jag brukar blanda yoghurt med lite honung och göra ansiktsmask av ibland. Billigt och bra, tycker jag i alla fall. Ett plus är ju att man samtidigt kan använda honungen i matlagning och te. Och så ta en skål yoghurt till frukost! Glad

[SelmaP]
0

6# Haha, jag satt o vila hakan i händerna och så får jag syn på vad du skrev o ändrade hur jag satt genast. x))

0# Ett tips är ju att göra olika masker och sätta på en gång per vecka.

Det brukar jag göra :P

Jag köper inte såna där masker med massa kemikalier och sånt, jag gör masker av ingredienser som man har hemma. Funkar super! Finns massa sidor och sånt här på nätet där du kan söka runt och sedan fixa masker. :)

Om du vill kan du få tips av mig :) Hjälper gärna till!

MissInAction
0

Haha, vad bra! Jag måste fortfarande påminna mig, gör det dagligen! Förvånad

Kluring om Ryssland