Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: fest
Läst 1639 ggr
bea28
0

Inspiration och tips till outfit!!

På lördag ska jag gå på gasque (en fin trerättersmiddag) som även innefattar släpp (= party!) i ca 6 h efteråt. Klädkoden är kavaj, så för mig som tjej innebär det kort och gott snyggt klädd.

Idag hittade jag en svart sammetsklänning på Gina Tricot (LÄNK) som sitter heeelt perfekt! Det stora problemet är att jag varken har skor eller smycken som passar till.

Vad tror ni? Vilka skor hade ni haft till? Vilka smycken? Och hur hade ni fixat håret/sminkat er?

Har noll inspiration för tillfället så bomba allt vad ni har med förslag! Skrattande

Nali
0

Svarta klackskor, ev. pumps.

Silver smycken helst ganska stora

Beroende på hur ditt hår ser ut men en ganska stram högt uppsatt hästsvans eller håret utsläppt med kanske lite lockar? Dock inte lika stora örhängen i det fallet.

Det beror mycket på hur du ser ut

bea28
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt naturliga hår är väldigt lockigt, så kommer nog köra på det och utsläppt.

Har du någon idé om var man kan hitta snygga, lite coolare silversmycken?

sofie
0

Jag skulle satsa på strass smycken helt klart. Om det finns en Glitter butik där du bor borde du uppsöka den. Där kan du få hjälp med att hitta en passande frisyr och grejer för att göra den, smycken som passar perfekt till klänning (ta med bild på klänningen) och även en väska om du vill ha de.

bea28
0

Jaa, strass blir nog riktigt snyggt till! Hade faktiskt tänkt gå förbi Glitter idag, men glömde totalt bort det.. Får ta mig ett litet besök där imorgon Glad

[elefanta]
0

Örhängen med svarta fjädrar, typ sådana här

http://uropenn.se/product/10454/2/

Det finns liknande som inte är cuffs, med fjädrar och lite silverdetaljer.

Nali
0

Ska du ha utsläppt hår satsa på lite mindre örhängen så de inte fastnar i håret, skulle köra på ett stort halsband ev. i V-form för att bryta av kontrastet lite