"startkit" med smink? :)
På onsdag ska jag in till en större stad än där jag bor, och tänkte passa på att köpa smink med.
Just nu använder jag bara mascara och kajal, alltså ingenting i ansiktet.
Men ser så fint ut med alla som har perfekt hy, så vill börja :P
Det kommer ju bli ganska dyrt om man ska ha foundation, puder, osv. Allting man använder i stortsätt.
Vad för affär skulle ni tipsa om? Har ingen koll alls.
Ska man bara ta kicks och be om tips där?
Eller Make Up Store ? Behöver ju hjälp att hitta det som passar min hy, rätt färg osv.
Vilka har bäst kunskap tro?
Och kommer det gå på mer än 1000 kr tro..?
Lite svåra grejer att svara på, men någon som vet något kanske ^^
Make up store, cover all mix = Riktigt bra concealer som håller mycket längre än bäst före datumet, tar aldrig slut!
Använder du den, kan du lägga på puder ex. make up store loose powder som håller länge och gör huden mattare. (Eller en billigare variant. Löspuder med borste fungerar lättast)
Om du har ojämn hy, köp en ljus foundation som passar din hy för att applicera, kanske bara i pannan om det är där det behövs. Behöver inte vara av det dyrare slaget.
Cover all mix köpte jag för 2 månader sen typ. Skulle fortsätta men blev fattig och inte haft mer pengar att lägga på smink direkt :P
Så borste är lättare än puff?
Vill väl mest få samma färg överallt :P Kinderna är liksom lite rödare än resten av ansiktet, och sen om man får en finne att den inte lyser rött, haha.
Är dom dyraste märkerna bäst eller kan man ta lite av det billigare?
Känns så mycket att betala 300 kr typ för en foundation bara. Fast antar att det räcker länge. ^^
Och vissa tjejer ser så torra, på kakade ut och sådär. Sminkar dom sig bara dåligt eller syns det så mycket?
Vill ju inte att man ska kunna ta naglen och rita i ansiktet. :P

Jag älskar Make Up Store och deras produkter! De är lite dyrare men bra!
Ta en sån make up kurs de har då får du en genomgång av hur du ska sminka dig och vilka färger du passar i sen får du ta ut produkter för samma pris som kursen kostar.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Min foundation kostade runt 160 kr och den är bra. Lóreal true match. färg: w1 golden ivory. Den är ljus och passar min hy. Behövs egentligen inte någon dyrare.
En stor borste applicerar lättare och sprider ut det bättre, men visserligen kan det vara blandade åsikter om det.
Om du har bra hy räcker det gott o väl med ett bra puder!
Mac har fantastiska puder för ca, 220 kr. :)
Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!
http://www.tjugoattondeapril.blogg.se
Att gå en sån kurs blir nog tyvärr inte av, känner ingen som vill göra det också, så åka 6 mil själv och göra det själv känns inte så kul. :P
Men jag går in på kicks, eftersom det finns många märken där.
Och hoppas dom kan hjälpa mig lite, speciellt med färg.
..Eller så lär jag mig att inte bry mig om att sminka mig mer än jag redan gör. xD
Två frågor till.. :P
Ska man sminka sig ner på halsen, eller ska man lyckas hitta färger som är exakt samma så det inte blir en linje?
Inte direkt vackert med en linje.
Självklart ska man tvätta av det varje kväll, men om man tex är ute med kompisar och följer med någon hem och sover. Då har man inte med sina grejer ju så brukar aldrig tvätta av sminket runt ögonen då.
Men allt i ansiktet? Går det att sova med? Alltså i värsta fall xD Eller vaknar man upp med en kudde som är hudfärgad?
#7 Liten bit på halsen, men försök då ta riktigt snålt med foundation, men den ska gärna vara din nyans oavsett.
Du kan slarva då och då. Själv gör jag det allderes för ofta. Syns inte på kudden, kanske kan hända om den är vit.
Att ta bort mascaran är däremot mycket viktigare, eftersom du kan bryta av fransarna annars.