Väldigt trött på utseendet.
Jag har haft smått långt hår(1 dm över naveln) och älskat det, har haft sen barnsben att tanken att ha långt hår. Och jag var ju på god väg, det var i fin form och var starkt och mjukt i både toppar och allt även fast jag färgat det 3 gånger. Jag gjorde något dumt, jag klippte mig och skulle toppa mig(Vill ha fina toppar) Men glömde säga till frisören att endast klippa litelitelite och inte klippa mycket överhår. Från att ha tjockt långt(typ) hår till tunt sketet kort hår. Det är flera cm kortare. Eftersom det är tunnare har lockarna i håret blivit okontrolerbara, dom är skruviga och står åt alla håll. All volym har försvunnit och det ligger tungt på huvudet. hatar det.
Sen komme vi till mina ögonbryn, båda är fina men är inte samma form. Då menar jag inte att dom är felplockade(plockar inte ens) utan dom är som att dom är från olika människor. Det ena ser ut att vara noppat och är väldigt fint medans det andra är lite tjockare och mindre ''vinge'' och är mycket kortare än det andra. Jag vill inte noppa och intala mig själv ''vill man vara fin får man lida pin''. Jag har så gott som vita ögonbryn och det blir bara fel när jag sätter mig med min pensel och ögonbryns skugga. Det ser fult ut. Men jag har ett ''måste'' att fylla i dom sen en kille som mobbade mig varje dag påpekade mina osynliga bryn ÄVEN fast jag gjort dom en aning mörkare.
Detta är ganska mycket av bekvämlighet men jag vill använda den där fina eyelinern och mascaran men kliar mig rätt mycket i ögonen så ni kan nog själva se resultatet i huvudet.
Mina mörka ringar, jag vet inte vad som hände med mig men jag mörka ringar under ögonen. Jag har ALLTID det, låt mig sova 60 timmar och ni ser fortfarande det mörka. Ni kan ju gissa hur många kommentarer jag har fått om det?
Ni kanske kan hjälpa mig? Om det är nödvändigt är jag 12.
EN ENLIGT MIG GANSKA FUL BILD, MEN TROR NI SER MINA ÖGONBRYNS OLIKHET.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Angående håret vet jag inte mycket du kan göra åt det. Se det positivt att du toppat + lite till så kommer det va fint i sommar igen! Volym puder kan vara en bra idé om du tycker det är platt. Alternativt tuppera lite i hårbotten i underhåret, inte det som är riktigt överst för att få volym och lite hårspray både på tuppering och när du fixat den frisyren du vill ha.
Ögonbrynen kan du färga för att bara få håren en annan färg istället för att måla då man faktiskt målar huden under. Jag tycker inte det gör så ont att noppa. Gör det på kvällen (om du skulle bli röd) i bra ljus, strå för strå så om du gör fel så syns det snabbt. Gå en bit från spegeln för att se symetrin.
Mörka ringars bästa quick fix är conceler. En tjockare fondution som du tar i ett tunnt lager under ögonen. Jag har testat sån roller med koffefin och kalla skedar under ögonen men ser ingen skillnad. Tvätta ansiktet med kallt vatten innan och lägg på conceler så kommer det mörka att vara mindre framträdande.
Lycka till
Jag tar en foundation endast på och under ögonen och sen en concealer, täcker inte speciellt mycket.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.