Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2694 ggr
E_hjo
0

Make-up =)

Hur mkt tid lägger du ner varje morgon på att fixa ansikte och hår

Om du sminkar dig, hur sminkar du dig? Lite/mycket/lagom?

Ska det vara mörkt eller ljust runt ögonen?

Använder du foundation/puder/rouge eller liknande?

Visa gärna med bild! =D

elin
0

Runt 30 minuter går åt när jag ska sminka mig till skolan :)

/Elin

Heda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inte så bra på att sminka "party make up"..

men jag brukar använda först nivea foundation ,sen brun kräm,sen puder för att inte bara få ett "brunt ansikte"de ser mjukare ut,sen rodge,ibland ögon skögga,och så mascara,och ögon brynspenna.

så här så jag ut i helgen när min kompis hade sminkat mig och gjort iordning frisyren lite.

sarae
0

har blivit duktig på det där med att sminka mig fort när det gäller dag smink…men det tar väl en kvart….underlagsbronzer, foundation, concealer puder rouge, mascara eyeliner och ögonskugga…. fest sminket tar betydligt längre tid…förr tog det mig upp emot 2-3 timmar att bli klar för en utgång..men nu har jag nog fått bättre rutin på det å klarar smink å kläder på 1,5 timmar…. tänk vad mycket mer tid man skulle ha om man var man eller om man slutade sminka sig ;)

__iE
0

har bara ca 30 minuter på mig på morgonen- innan skola ^^

i skolan har jag inte så mkt smink; mascara o brun mousse -->

sen platta till håret lite snabbt o sen hårspray o iväg ^^

Lilla_My
0

jag fixar mig i ca 45-60 min. foundation,puder,rouge,mascara,eyeliner/dipliner, ögonbrynspenna och rättså mkt hårspray och mousse  ;)

Alex
0

För mig tar det lååång tid..;P Mellan 40 min - 1 h innan skolan med smink och hår. Foundation, puder, kajal, mascara och ibland ögonskugga. Och då svart sån, jag kör på mörkt runt ögonen. ;) Sen så ska håret delvid plattas, luggen och så fixas taggig med vax.. och sen ska ett halvt kg spray i. ;) Ungefär..

Dålig bild, och där är håret rätt slarvigt iordninggjort, men på ett ungefär sådär brukar jag se ut. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

E_hjo
0

Sånt här är ju kul att höra! =P
Själv är jag så pass fåfäng att det tar ca 75 min för mig att fixa iordning sminket å håret.
Jag använder Puder, rouge, Mascara, kajal, ögonskugga och ögonbrynspenna.
Jag har alltid ögonen kolsvarta och jag trivs i det! =P

Wanilj
0

Ja jösses jag är ju ingen glamourtjej igentligen! Jag slänger på sin höjd på mig lite mascara på morgonen! Dock färgar jag och nopprar ögonbrynen frenetiskt!!

När jag inte är gravid så är jag nog mer för att "skulpturera" min kropp i form av träning..

Anne
0

Vardagssminkning tar väl en tio minuter kanske (primer, foundation, lite puder, ev concealer om det behövs, underlag för ögonen, 2-3 ögonskuggor, penna, mascara, lite ögonbrynsfix, rouge, läppgrejs)

Festsminkning tar lite längre - ungefär samma saker, men mer pyssligt. HUR jag sminkar mig - ja, det är olika precis varje gång.

Många dagar sminkar jag mig inte alls - tränar ofta på lunchen och då vill jag vara ren i ansiktet.

Linda
0

Mitt party smink brukar betyda ännu mer nogrannare grund, mer färg på kindbenen och sotiga ögon.

Vardagssminkningen ska vara naturlig tycker jag, folk som partysminkar sig till vardags ser lätt "billiga" ut.

Men träning ger färdighet.

Hug/Linda

MiaMaria
0

Till vardags tar det max 5 min, maskara och kammar till håret lite och använder lite spray.

Ska jag träffa folk, gå på stan eller göra nå liknande tar det kanske 20 min med hår och make. Maskara, underkräm och lite rouge. Fönar håret lätt så det blir iaf lite mer volym än mitt vanliga platta hår

Till fest tar det iaf 30 min. Smink med maskara, eye-liner,, skuggor, underlag, rouge, läpp-penna och ibland mer, beror lite på vad jag hittar på =) Håret fönas ordentligt upponer med volym-skum och sen tupperas det och sen på och i med spray.

Sammanfattat, lite smink för de mesta, och gärna ljust. Men till fest blir det mkt och gärna relativt mörkt och skuggat men inte för mkt. Har för bra blixt på kameran så jag ser likblek ut på bilderna så sminket syns inte…

Linda
0

Till partyt vill jag ha lååång tid gärna lång bad innan , fotvård, manikyr, ögonbrynsplockning etc, etc har jag tid så solar jag alltid på förmiddagen.

Sedan får sminkningen ta hur lång tid som hällst:)

CBA
0

Till vardags blir det en väldigt lätt sminkning med lite cremefoundation på de mörka ringarna under ögonen…lite puder på det…maskara…kajal…och lite cremerouge.

Till fest är det mer färg i fejset på kinder öch ögonlock och även puder foundation i ansiktet.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
0

Fasen dessa ringar!

-Jag har aldrig haft något problem föränn jag fick barn det fick jag på köpet!

-Hmmpfff -Grattis du har varit duktig och klämmt ut två cockos nötter och för det får du två mörka ringar på köpet av en!!!!Penga mun 

Som tur e gud frikostig och gav kvinnan sminkKyss

Madde
0

Japp, då är det dags och skämmas. Generad Jag sminkar inte mig när jag ska till jobbet. Känner att det är rätt meningslöst då jag kör truck och det mest är äldre gubbar där.

Visst finns det yngre där oxå, men jag har min kille hemma, så jag känner inte att jag behöver anstränga mig så mycket på jobbet.

Men om ni har några små tisp på hur jag ska göra för och förbättra mig så kom gärna med de.

Behöver verkligen hjälp.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Qabang
0

Ca 10 min tar det för mig  att sminka mig innan skolan. Mascara, lite kajal eller eyeliner och ibland kanske lite ögonskugga, i en ljus färg. Sedan är jag redo.

linasvovvar
0

Smikar mig inte när jag jobbar, jobbar som mock och smink och kök/matos går inte ihop. ska jag fika med en kompis på stan, ha en möte el liknande så är det mascara som gäller ev lite rouge.

Party sminkning därimot kan ta lång tid

Linda
0

#15 Även om du bara umgås med gubbar är det ju viktigt att du själv känner dig fin och snygg, själv sminkar jag mig inte för männen snarare för min egen skull, och andra kvinnor är väll de som är mest "kritiska"..

-Skulle man fråga min kille så skulle han svara att jag aldrig sminkar mig men det är för att jag sminkar mig så naturligt, bara "finar" upp.

Självklart ska vi försöka glamourisera dig Madde:)

Hug/Linda

MiaMaria
0

Lyckades får en bild där jag iaf inte ser tokblek ut. Tagen alldeles nyss i min "vardags make". Lite maskara och kammat håret ;-)

Madde
0

Linda. =)) Du skulle ha en Makeover där man får se hur någon såg ut från början till den är omgjord. =))

Jag kan ställa upp som försökskanin. =) hihi

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Lillefot
0

ojoj..håller på ruskigt länge på morgonen, inte för att jag är fåfäng (lr jo..kanske liteFlört), utan för att jag tycker att det är så fruktansvärt kul!

En vanlig vardagsmake består iaf av:

• underlagskräm (just nu en från apoteket)
  • foundation (max factor)
  • concealer (makeup store)
  • puder (body shop)
  • ögonbrynspenna
  • ögonbrynsskugga (makeup store, underbart bra!)
  • rouge (isadora)
  • mascara (loreal)
  • ögonskugga
  • kajal/ eyeliner (lancome)
  • läpppenna (makeup store)
  • läppglans

haha, oj vad mkt det blev..till fest är det även mer glitter o glamour som gäller (gillar makeup store´s glitter eyeliner) samt starkare färger..

..men glöm inte det viktigaste! Skönheten kommer innefrån!

LinneaG
0

vissa dagar orkar man mer, beror ju också på vad man ska göra. I morse blev det lite slarvigt pga stress till tåget, men de här använde jag:

- underlagskräm
- puder
- eyeliner (maxfactor, rätt bra)
- mascara (med vid först och svart efter)

Så mycket mer hann jag inte, annars brukar det va lite skugga också =)

bubbelbubbel
0

på jobbet har jag inget på mig alls. möjligen lite puder för att jämna ut huden om jag orkar.
vem ska titta på mig ? jag kör maskin. haha, blir ändå bara svettig och äcklig, och luktar gummi…=/
men om jag ska nånstans, fast det var ju mer förr, så har jag puder, mascara, eyeliner, kajal…rouge och sånt har aldrig varit nått för mig, borde använda det, men eftersom jag körde på svart och blekt, haha. så fanns det inte rum för det…;P

linnrisedal
0

det får gå fort. 10 min max. Det blir bara lite basic. Mascara ev. ögonskugga och Rouge.

Rougen är rosa, mascaran svart. Ögonskuggan föredrar jag ljus eller glitter. Blanda brukar jag göra. Då blir det bäst! :) Vitt funkar bra på mig!

LinneaG
0

en bättre bild.

NinaToy
0

Hmm, brukar ha foundation, puder, eyeliner, mascara, ibland ögonskugga, platta håret, osv.. allt detta tar väll typ 30 min. :)

[tiiia]
0

Här är det mörkt som gäller. Sotiga ögon så ofta som möjligt :P

Varje morgon står jag i 15minuter och sminkar och fixar håret. Sminkningen har man ju fått rätt mkt rutin på så det är ju mest håret som tar tid att fixa. (Har extentions, så det är jobbigt att borsta och styla) 

När det gäller sminket blir det: Foundation, Rouge, eyeliner, svartögonskugga, kajal och maskara. och ev lite läppglans eller läppbalsam. :) 

(hittar ingen vettig bild som visar, så den här får duga)

Murre_Uddiz
0

haha. smink tar ingen tid alls för jag smiknar mig inte. :P
Håret tar väl typ 10-15 minuter.. borsta, platta, vax, spray.. ^^

KajsaM
0

Ca. 10 min. Kamma håret, ev. platta eller sätta upp det, mascara och borta tänderna och sedan iväg ^^

Flisa
0

28# hmm slit inte för mycket på håret bara :P

jag tar lite kajal ibland, inte mycket. håret brukar jag inte behöva göra så mycket mer med tanke på dreadsen men nu har jag vanligt och det borstar jag väl :P men plattar inte.

ThereseW
0

På morgonen? Nån minut för lite mascara. Men är det nåt annat än till  vardags så har jag väl lite foundation och kanske nån ögonskugga. Ev. eyeliner. Hade under en period oftast mörk ögonskugga men har numera nästan jämt nån ljus, ser fräschare ut tycker jag.

Murre_Uddiz
0

#30 hihi okeej ^^

Blondi3
0

På vardagarna då jag ska jobba blir det bara en dagcremé och mascara, kanske lite ögonskugga (beroende på humör o väder) Annars försöker jag testa nytt o så, dock utan bra resultat ;P Enligt mitt eget tycke då vill säga *skratt*
Fest maken brukar väl bli lite glittrigare, och finare pålagt :]

Damn, ni tjejer e ju duktiga på o lägga make - up :] Vill med kunna .. hehe

Bilden; i somras då man hade tid över o leka :]

[jenkass]
0

jag sminkar mig på 10-15 min. Kajal, eyeliner, mascara å ögonskugga. Både till fest och vardags.

Använder sällan puder och aldrig foundation!

Eve
0

Jag försöker sminka mig så lite som möjligt, det passar framförallt mina ögon bäst. För mycket svart ser jättekonstigt ut :/.. Jag brukar ha mascara, ganska mycket på överfransarna för att få ögonen att synas lite.. Till fest kan jag lägga lite guldskimmer runt om ögonen. IBland läggar jag på kajal på ytterdelen av nedre ögat och mascara där det finns kajal, för att vidga ögat.. Foundation och puder till fest, även rouge på kindbenen

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

CarolineO
0

Jag tar bara eyeliner och mascara om jag ska till jobbet. Sitter ju på kontor så det är ju bara kollegorna som ser mej. Jag kör ju bil hit också =0)    Innan jag skaffade bil hade jag puder och ögonskugga också och oftast lite läppstift =0)

The_Rat
0

Det tar typ 10 minuter på morgonen innan skolan som jag sminkar mig :)   +   fixa håret, ca 5-8 minuter :)

Brukar använda: ögonfransböjare, lite mascara, lite foundation och rouge. Ibland ljus ögonskuga - rosa eller vit. Håret - inget hårspray, förutom när det måste hålla sig på ett visst sätt :)

AliceL
0

oftast blir det ingenting alls, haha, men mitt mål är att hinna sminka mig och platta håret varje dag. och då använder jga foundation, mascara, rouge och läppglans, inte så avancerat alltså. åså plattar jag och sprayar håret.

föresten, ngn som har ngt tips så att håret inte blir smålockigt och stripigt fram emot eftermiddan..?

Saxo
0

När jag gick i skolan så tog det ca 20 minuter å sminka mej å fixa håret, använde då  foundation, puder, rouge, svart kajal, vit kajal, ögonskugga, mascara, haha sminkar mej typ aldrig nu förtiden, orkar ba inte ;P

paronskrutten
0

Jag sminkar mig inte alls :)

Jag har smink på nu, men jag tycker om att kladda och göra olika saker i ansiktet, för att se hur det skulle se ut, men jag känner mig inte bekväm i smink ute lix

Helena

senna
0

det tar typ.. 20-30 min.

anna.
0

Nu på sommarn blir det bara mascara så det tar bara ngn minut därimot är har som stora problem med mitt hår som inte alltid är sammarbvetsvilligt så jag ägnar mkt tid med plattången x]

Sandra-
0

För mig brukar det ta typ 45 minuter .. Då sminkar jag mig med foundation, puder, mascara och rouge, och sen plattar jag håret :) Sen är jag klaaar :D

Stravaganza
0

Jag brukar bara ta mascara för det mesta. Och det tar inte långt tid.